Äntligen!

A

anna_saga

Jag och sambon har länge pratat om att skaffa hund, men vi bestämde oss att vänta tills vi hade flyttat från Gotland till Gällivare, vilket vi nu har gjort:p
Eftersom vi inte kunde enas om vilken hundras vi skulle ha så blev det genast mkt svårare. Tillslut var vi eniga! Vi ringde till djurskyddet i Umeå. Vi visste att de kunde ta långt tid att få adoptera en hund (om man ens fick det). Hon hade en hel pärm med folk som ville adoptera.
Efter ca 2 veckor vi pratat med henne så ringde hon upp. Nu har vi hittat en hund till er! sa hon. Jag blev helt överlycklig när hon sa det:bump:.
Vi åkte ner i lördags och hämtade honom:D
En hane på 2 år, blandras av schäfer, rottwiler, collie, leonberger och dalmatin. Så underbar han är:love:

Sv: Äntligen!

DSCN0244.jpg

DSCN0250.jpg

DSCN0272.jpg

DSCN0268.jpg

boy3.jpg

boy2.jpg

Lite bilder på Boy:)

Senast ändrad av en moderator:

Vad kul, grattis!! :)
Vi är också på väg att adoptera en vovve, fast från Portugal, så jag vet hur det är att vänta... :p

Jättefin!
Vet ni vad han varit med om innan, eftersom han blev adoptionshund? :p

hihi jo han är jätte fin och gosig:) Han kom från en missbrukare för ca 4 månader sedan. Så han var där i ca 1 1/2 år. Dom brydde sig inte om han och han fick ingen mat:(. Han var mager som en sticka och alla rebenen syntes. Fosterfamiljen som hade han nu hade även en schäfer som kom från en missbrukare (det var för ca 4 år sedan). Vet ej om dom kom från samma, men det var någon från värmland. Schäfern vad den enda som överlevde av sina syskon. Då dom användes som ormmat:cry:

Senast ändrad av en moderator:

Jag blir bådde glad och ledsen när jag läser såna här trådar.

Jag blir ledsen för att det finns s¨åna svin som överhuvod taget får ha hundar när dom inte kan sköta om dem.

Sen blir jag jätte glad när jag får höra om såna som er som tar över omplacerings hundar som verkligen jobbar från själen och ger hunden den kärlek och omsorg som den/dom behöver.

En stor Ros till er och ett stort TACK!

Tack så mkt för alla svar:D Jag ångrar inte en sekund att vi tog han, han har redan blivit vår bästa vän:love:

Vad kul, grattis!! :)
Vi är också på väg att adoptera en vovve, fast från Portugal, så jag vet hur det är att vänta... :p

Hihi vad roligt:) vad är det för hund ni ska adoptera? ja det är verkligen värd all väntan;) Var först oxå inne på att adoptera från portugal och även irland. Men det blev sverige istället:d

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 129
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Visste egentligen inte hur jag skulle skriva rubriken. Jag har en hane på 2 år som tyvärr har blivit hundrädd/hundaggressiv mot...
Svar
17
· Visningar
2 462
Senast: KasperTim
·
Hundhälsa Kära hundmänniskor! Nu skulle jag vilja ha era råd om hjälp. Det är så att min hund insjuknade igår efter att ha varit dålig i...
Svar
9
· Visningar
1 711
Senast: Hellas
·
S
Övr. Hund Detta började för 2 dagar sedan, trode först bara att jag överreagerade. Ibland ser allt bra ut och i nästa sekund kan han knappt gå på...
Svar
12
· Visningar
4 162
Senast: solkristallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka