Äntligen!

YaHilweh

Trådstartare
I Tisdags började det!
Har längtat.

Snart har jag Montèlicens :D
Eller okej, i sommar men en då :p

Så glad :banana:
Har verkligen sett fram emot det här.

Sv: Äntligen!

... och min körlicenskurs började förra tisdagen, så till sommaren så får ni hålla er undan på banorna :D :angel:

det är så kul :) jag kompleterade ju bara min körlicens med montelicensen så jag behövde bara rida ett auto och ett voltprovlopp och sen skriva upp. Men gud var det är roligt :) ses på tävlingsbanorna sen då ;)

Min monté licens kurs börjar nu den 12 mars:D längtar!!

Själv så har man nyss fått körlicensen! Hade min ponnytravlicens så jag behövde bara köra 5 godkända lopp! Så nu blire debut om 2 veckor. Längtar:banana:

Igår red vi första loppet. så sjukt roligt!
Och jag åkte självklart på 1:a spår till nästa gång :eek:

Ta ut spåret bakåt och snedda inte över spåren utan gå rakt ner till spår ett, så kommer det att gå galant! ;-)

Ett misstag många gör är att hästarna drar så mycket mot start, i höger tygel så man tappar volten och nästan drar snett igenom....

Tänk på en kvadrat så löser det sig! :-D

Det är skit skoj med spår 1!

Åh...jag vill också!
Det är min stora drömm just nu att ta monte licens. Men hur mycket måste man ha ridit före? Har ju ridit i säkert tio år och hållt på med hästar hela livet i stort sett. Men bara ridit "monte" i skogen för mig själv med min lilla pära. Hur kul som helst och skulle så gärna vilja rida monte på riktigt och tävla osv.
Man måste ha en licens häst och så antar jag eller går det att låna?
Hur ska jag gå till väga...nån som har tips?
Hur mycket tränar ni som tävlar för att orka rida? tänkte börja jobba ordentligt med att få upp bättre kondis och styrka i armar och ben.

Hos oss i Kalmar måste du ha en viss vana vid travare och snabbjobb för att få ta licensen. Men det är olika för vart ställe tror jag. Jag har turen som får låna hästar från jobbet, kravet på hästen är att den måste va kvalad.
Hör runt på närmsta travbanan, och se vad dom har för krav.
Jag rider en 6-8 hästar 4-5 dar i veckan :)

ok..ja får ta och kolla upp det. Men tror det är lika hos oss....måste ordna så jag får kontakt med nån och kan prova rida inne på banan och göra lie snabbjobb.
Tack, tack!

Liknande trådar

Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 243
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
472
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 056
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka