Äntligen!!!

Sv: Äntligen!!!

När de är är från cirka sex veckor föredrar jag spån. Lättare att städa och de äter inte det vilket de har som vana att göra med tidningarna. De strimlar dem och äter dem och har allmänt kul med dem = trycksvärta i magen inte så bra.

Men vid det laget har de lämnat valplådan på eget bevåg för länge sedan och bor i valprummet.

javan

Nej det har du rätt i....Men det kan inte vara bra med spån för tidigt men vid sex veckor så är ju valparna ute mer i hemmiljön precis som du skrev :)

*KL*

Jag förstår inte varför folk kör med tidningspapper. Är man lat? Det är dock skillnad när man har 10 småttingar, men en ensam valp?

Själv så gick jag ut med Focus jämt som valp. Han fick nästan aldrig tillfälle att kissa inne. Komposthagen gjorde under. Han lärde sig snabbt att säga till vid behov.

hmm.. ganska så stor skillnad på när du har valpkullen också. I Norrland tar du INTE ut en fyraveckors valp mitt i vintern. De ska inte utsättas för extrem kyla. Därav papper i valplådan.

Javan

Javan skrev:
hmm.. ganska så stor skillnad på när du har valpkullen också. I Norrland tar du INTE ut en fyraveckors valp mitt i vintern. De ska inte utsättas för extrem kyla. Därav papper i valplådan.

Javan

Jag förstår inte varför folk kör med tidningspapper. Är man lat? Det är dock skillnad när man har 10 småttingar, men en ensam valp?

Skrev ju det ;)

*kl*
Om vi bortser från papprets vara eller inte vara så kanske jag får inflika en liten not?

MIN VALP KOMMER PÅ FREDAG, WIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEE:bump: :banana:

Så, ville bara säga det:D
valpar7veckor023.jpg

Senast ändrad:

Vad roligt!!

Jag har inte läst hela tråden, så jag kan ha missat det, men vad ska yrvädret heta?

//E

Jaaaa du, det laboreras en del namn här hemma, Akilles, Rex, Ville...
Vi är 4 i familjen och av oss har 3 st starka viljor och bra argument till varför just VÅRT förslag är bäst;) .
MEN imorgon ska vi köra och hämta honom och då faller förhoppningsvis även namnet på plats.
Men fram tills dess, håll till godo med charmören i ryggläge:
valpar29marsrygg2.jpg

Men visst tycker jag att han är en Ville;) ...

Du får din lilla underbara valp imorn grattis :banana:

Jag kommer inte att använda tidnings papper heller, verkar ju bara onödigt om man har en valp

MEN GUD sicken underbar sötnos!!:love: :love: :love:

Jag e kärrrrr!!!:love:

Nu är det exakt 7 veckor kvar tills min valp kommer!! :banana:
Hon är då 10 veckor gammal!! Längtar!!:bump:

Och inte blir det sämre av att han inte kissar inne heller:bow: ...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 552
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 664
Senast: s957
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 286
Senast: dobbis
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama