Äntligen parning...

pumah

Trådstartare
... och under hängningen skulle man ha det bekvämt, tyckte kärleksparet;)
gimmie_diego_hanging_cool.JPG

Här är hannen i en mer normal position...
diego_star1_2aug08.jpg-for-web-LARGE.jpg

... och tiken:
gimmie_star_sundbyholm.jpg

Sv: Äntligen parning...

Ja,verkligen fina.:)
Lycka till med valparna vare sig du är ägare till tiken ellen hanen:laugh:

Jättefina :love: Färgen på hanen är supersnygg. Blir nog fina valpar med dessa föräldrar.

Tack alla! Tiken är min, så nu följer 9 veckors lååång väntan;)
Jättefina :love: Färgen på hanen är supersnygg. Blir nog fina valpar med dessa föräldrar.
De är väldigt typlika och med några av landets bästa jaktlinjer hoppas och tror jag att de ska bli duktiga också...

Lycka till och jag håller tummarna för massa fina valpar! :banana:

Nu vill jag fråga en sak, men snälla hoppa inte på mig bara, jag vill bara fråga.

Kan man ha en hund som är avlad på jaktlinjer utan att jaga?

Tycker att de är betydligt snyggare en utställningstypen. Att de är mer för arbete är bara ett pluss, när man inte drar sig för att aktivera hunden och gå långpromenade i skog och mark. Men jag menar nu inte hamiltonstövare och andra jaktraser, utan golden eller labb.

Senast ändrad:

Det finns ju olika åsikter om det där. Vissa uppfödare vill att man ska satsa på jakt, andra inte. Jag valde en uppfödare där kravet inte finns på just jakt, även om jag vill prova det med. Hon uttrycker det såhär: "Hunden ska ha motor för att arbeta, sen om man använder det till jakt eller tex lydnad spelar inte så stor roll, bara de får ett aktivt liv."

Så visst tycker jag att du kan skaffa en jaktgolden eller jaktlabbe utan att jaga, men någon form av träning behövs ju.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: animalasia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 697
Senast: ildiko
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka