R
restless
Sv: Äntligen gravid! ...men inte roligt...
Ja, jag vet att jag försöker förtränga att magen växer. Har gjort det sen början.
Va på ammningskurs här om dagen o kände mig totalt malplacerad där bland alla magar.
Lite trist måste då jag innan sett framför mig hur ja skulle gå runt med magen i vädret o vilja visa hela världen o vara så nöjd o stolt såå!
Men vi har väl alla en vision om hur det ska bli, o det blir ju inte alltid som "planerat"
O ja, jag VET att min motion inte är till någon nackdel. Snarare tvärt om isf! Jag vet allt d där, innerst inne.
Tack för det du skrev,läste d igår, men hann inte svara, men dina ord "väckte" mig på på något vis.
Speciellt d där om vad som om händer nu är utom min kontroll.
Visst är det så!
Tack!
nej, det är inte ditt fel, nej du har inte och kommer inte anstränga dig till den grad att du förlorar barnet.
och det vet du ju.
du behöver kanske lite hjälp med att reda ut dina tankar om det som händer och det som hänt?
det låter som att du förtränger att du faktiskt ska ha barn, genom att inte tillåta dig att erkänna det?
bry dig inte om vad de andra säger, vad de tycker och om de knyter band eller inte, för det ligger utanför din kontroll och det som sker, det sker, aovsett vad du tycker om det elelr inte, så försök slappna av och tillåt dig längta efter barnet och ogravidmagen.
min kurator har förbjudit mig att tänka på allt som kan ske, för min hjärna arbetar på högvarv för att lösa problem som bara finns i min hjärna. och den arbetar dygnet runt.
det tar upp såmycket tid för mig att jag blir stressad bara av att leva nu och bara tanken på att sitta still och slappna av ger mig nästan panik.....
nu är det ju ionte så i ditt fall.
jag tror att du klandrar dig själv för det som hänt mer än du tror.
som en ren skyddsåtgärd släpper du inte ner gardet mot denna graviditet, utan håller avstånd, för att slippa bli beskiven och känna skuld igen.
släpp den!
du är så långt gången nu, så låt hjärnan vila lite från oro, det kommer att gå bra det här.
Ja, jag vet att jag försöker förtränga att magen växer. Har gjort det sen början.
Va på ammningskurs här om dagen o kände mig totalt malplacerad där bland alla magar.
Lite trist måste då jag innan sett framför mig hur ja skulle gå runt med magen i vädret o vilja visa hela världen o vara så nöjd o stolt såå!
Men vi har väl alla en vision om hur det ska bli, o det blir ju inte alltid som "planerat"
O ja, jag VET att min motion inte är till någon nackdel. Snarare tvärt om isf! Jag vet allt d där, innerst inne.
Tack för det du skrev,läste d igår, men hann inte svara, men dina ord "väckte" mig på på något vis.
Speciellt d där om vad som om händer nu är utom min kontroll.
Visst är det så!
Tack!