Valparna är födda och behöver nya hem.
Ser ingen anledning till att inte ge dessa valpar en chans i livet bara för att dom inte var planerade.
Lika lite som jag tycker renrasiga uppfödare gör rätt som avlivar valpar bara för att dom råkar ha "fel" färg.
Varför i så fall rädda livet på dessa "hemska" blandisar då det finns många misskötta renraser oxå.
Varför inte avliva dem direkt då de uppenbarligen har lidit...
Impulsköp som jag skrev.
Ville ha en hund men hade inte pengarna till att köpa en renrasig av de raser jag var intresserad av då...
Har funkat lika bra med dessa jag har nu.
Har jag köpt en renrasig hade jag köpt en som kan hänga med på ridturer, inte en soffpotatis. Men lika väl vill jag ha en som ändå kan koppla av hemma på gården.
Ingen av dessa visar något speciellt beteende från respektive ras dom har i sej. En blandning av alla. Enen älskar vatten (newfoundland -stavning?), älskar att springa (dalmatiner), vakt (schäfer), lufsa på gården (st. bernhad) och matglad (labrador).
Andren vette tusan!
Schäfer,labbe,lapphund,karelare och pyreneér hund och jag kan inte hitta nå särskilt från någon på honom. Ja han gillar oxå och springa. Inte så mycket för att använda huvudet
Har heller inte sagt så, men det verkar på vissa att man måste gå på nå sånt. Inte att man kan sysselsätta dom själv hemma eller med vänner.
Sen så då det är schäfer och labbe i båda så kan jag ju säga att ingen av dom har visat några udda beteenden. Ej heller någon sjukdom än.
Vet bara en schabrador som var lite knas, var troligen understimulerad. Ägaren gjorde inte mycket med den, satt mest i bilen bara.
Vet betydligt fler renrasiga (inte just schäfer o labbe) som var/är knäpp rent av elak, oberäknelig.
Tycker även det är ett litet lotteri med renraser oxå, dock då med större vinstchans...