Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men snutte dåDå har vi hämtat Bozze ❤
Visa bifogad fil 75850
Det är en basset fauve de bretagneMen snutte då
Vad är det för ras?
Nä fy fan vad sötDå har vi hämtat Bozze ❤
Visa bifogad fil 75850
Åh beklagar..Ska ni köpa ny fauvve framöver?Åh! Jag hade med en Bosse, basset fauve! Han fick tyvärr somna in tidigare i somras, saknaden är stor!
Nej, det funkar inte med livet just nu och en sån hund som Bosse, det får man bara en gång i livet så jag håller kvar vid det.Åh beklagar..Ska ni köpa ny fauvve framöver?
De är helt underbara, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.Dom verkar så söta. Hur är stora är dom? Är kanske lite intresserad haha!
Behöver dom motioneras mycket?De är helt underbara, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.
Nu har jag inte rasen eller känner till den så väl men rasen är en jaktras, dvs drivande jakt- och viltspårhund med stort viltintresse. Så man bör ju ha det intresset.Behöver dom motioneras mycket?
Oj, jag har verkligen inte jakt intresse tack för infon. pNu har jag inte rasen eller känner till den så väl men rasen är en jaktras, dvs drivande jakt- och viltspårhund med stort viltintresse. Så man bör ju ha det intresset.
Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.De är helt underbara, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.
Ok ja det är iaf den info jag fått. Men alla säger så olikaViktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.
Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.
Står dock klart och tydligt om de där 2 cm i rasstandardenOk ja det är iaf den info jag fått. Men alla säger så olika