Äntligen är han här

pannkaka

Trådstartare
Då har vi hämtat Bozze ❤
20210823_091038.webp

Dom verkar så söta. Hur är stora är dom? Är kanske lite intresserad haha! :)
De är helt underbara😍, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre🙄. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.

De är helt underbara😍, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre🙄. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.
Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.

Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.

Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.

Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.
Ok ja det är iaf den info jag fått. Men alla säger så olika

Helt ärligt har jag också en hund som inte är perfekt.
Hon är väger mer än vad hon ska men hon är perfekt för mig.
Bra om du vill träna! :D Undrar om nästa hund blir en tjockis också för då kommer jag bli super vältränad.

Respekt för tjockisarna! 😂😅😍

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 672
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 031
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Vi ska snart hämta valp i Norge. Den kommer vara registrerad i NKK. Jag hittar att man bör registrera om den till SKK men inte varför...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 259
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025