Äntligen är han här

pannkaka

Trådstartare
Då har vi hämtat Bozze ❤
20210823_091038.webp

Dom verkar så söta. Hur är stora är dom? Är kanske lite intresserad haha! :)
De är helt underbara😍, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre🙄. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.

De är helt underbara😍, enligt rasstandarden ska de vara mellan 32-38 cm plus minus 2 cm. Min förra va fick mkt högre🙄. De ska väga mellan 16 -18 kg. Underbara hundar både hemma och i skogen.
Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.

Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.

Viktmässigt finns ingen "fel"vikt. En 32 cm tik väger inte så mycket som 16 kg och en 38 cm hane väger mer än 18.

Och 40 cm är det enbart i övrigt extremt excellenta och korrekta hundar som inte får nedslag på pga för stor. Dvs de allra flesta över 38 bedöms som för stora och hundar under 32 är för små och därmed orastypiska. Cm-avvikelsen gäller endast uppåt, inte neråt.
Ok ja det är iaf den info jag fått. Men alla säger så olika

Helt ärligt har jag också en hund som inte är perfekt.
Hon är väger mer än vad hon ska men hon är perfekt för mig.
Bra om du vill träna! :D Undrar om nästa hund blir en tjockis också för då kommer jag bli super vältränad.

Respekt för tjockisarna! 😂😅😍

Liknande trådar

Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 632
Senast: Troll
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
700
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka