Antiskällhalsband

pippilotta

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av antiskällhalsband?
Pippi är väldigt skällig när det kommer någon eller när hon hör något i trappuppgången, det är lite irriterande emellanåt , visst får hon skälla när det kommer någon men inte hur länge som helst.
Däremot är hon tyst när jag lämnar henne själv hemma, ända tills hon hör att vi öppnar dörren längst ner.
Hon ligger även och "gruffar" emellanåt, tycker att det är jobbigt, har försökt med allt jag kan komma på men inget hjälper, så vad säger ni här på Buke, skulle ett halsband hjälpa?

Sv: Antiskällhalsband

Jag har ett antiskällhalsband på min hund ibland. Så fort hon blir lämnad en liten stund så skäller hon på ALLT som rör sig utanför och i trappuppgången.Med halsbandet är det helt tyst, enligt grannarna som innan höll på att bli tokiga!
Hon vet när det är på och hur högt hon kan skälla innan det sprutar. Lita smågruff kan de göra utan att den löser ut.
Jag är iallafall nöjd med mitt!

Nja, med ett antiskällhalsband tar du egentligen bara bort symptomen och fixar inte problemet. Många hundar är smart och vet när halsbandet är på och håller bara tyst då.

Jo, jag vet det , men vad skall man göra når man har försökt med allt och ingenting fungerar ?

Många hundar är smart och vet när halsbandet är på och håller bara tyst då.
Ja , men då är hon iallafall tyst och stör inte grannarna.

Gillar inte antiskällhalsband. Kan vara ok i några få fall. Men nä, träna istället bort orsaken till varför hon skäller.
Hur Du ska göra är svårt att säga. Vet ju inte vad Du testat och hur Din hund svarat på träningen.

Hur mycket yta har hon att röra sig på när hon är ensam? Hur länge är hon ensam och hur har Du aktiverat henne innan Du gick?

Hur mycket yta har hon att röra sig på när hon är ensam? Hur länge är hon ensam och hur har Du aktiverat henne innan Du gick?

Snälla läs gärna igenom innan du frågar, jag skrev att hon skäller INTE när hon är själv, inte förrän vi öppnar dörren till trappuppgången.

Jag har haft hund hela mitt liv och vet hur man skall göra för att få dom tysta i vanliga fall , men på henne går det bara inte.

Då är ju frågan hur förbannad har du blivit när hon skäller och inte lyssnar på ditt "tyst"?

Eller om du inte gillar den stilen, har du testa att försöka klicka bort beteendet?

Tack, klicker har jag inte använt, finns dom att köpa i vanlig djurbutik? Iså fall skall jag prova det i första hand.

Ber om ursäkt.

Hur många hundar Du haft är mindre intressant att veta, då alla är individer och kräver olika.

Hur beter Ni er när hon skäller vid ljudet? Går Ni upp och säger till henne?

Kanske ska förklara lite närmare , när Jag/vi går ut genom dörren längst ner , skäller hon inte, men däremot när Jag/vi kommer tillbaka.
Jag nonchalerar henne när vi kommer in, vi bor på tredje våning så det tar ju ett tag innan vi kommer upp under tiden så skäller hon konstant.
Hon är säkert jätteglad att jag/vi kommer och vill tala om det för hela världen , men det är väldigt irriterande då jag/vi har äldre som bor runt omkring mig.

Därför funderade jag på halsband till henne.
Hon skäller även på tidningsbudet kl 03.30 när hon hör den i trappan, (har själv ingen tidning) då säger jag åt henne att vara tyst och då gruffar hon istället och det kan vara nog så irriterande.
Så vad gör man?????
Vill ni ha mer info om henne och hennes liv innan hon kom till mig så får ni pm:a

För tråden handlade om antiskällhalsband, men tack ändå

För tråden handlade om antiskällhalsband, men tack ändå

Ja, är det bara det Du vill ha svar på så: Nej, jag skulle inte sätta på ett antiskällhalsband. Det tar bort symptomen på ett problem. Problemet kommer bara att kvarstå. Men är det nöjda grannar Du vil ha,så köp ett.

Senast ändrad av en moderator:

Klicker finns i de flesta djuraffärer och fungerar bra som beteendemodifierare om man har tid och tålamod.

På tre av mina hundar funkade antiskällhalsbandet kanonbra, men på gammelhunden funkade det inte alls. Hon fortsatte skälla och tog konsekvenserna istället. :crazy:

Många hundar skäller tills patronen tar slut, sen kan de stå där och skälla hur mycket de vill utan att få citron i nosen.
Sen finns de ju de hundar som blir skrämda och sen inte vill skälla, dvs förlorar en stor del av sitt sätt att kommunicera.
Nejtack!

//E

mosters cairnterrier har provat under en tid, och enda effekten är att han luktar väldigt fräscht av citron:D .

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 375
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 222
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 897
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar