Antika saker * va har ni för saker *

T

Toktjejen

Tänkte se om det finns intresse för att lägga upp lite bilder på antika saker som man kanske har ärft eller fått av någon och nån kanske vet om det är nått av värde osv. Eller visa nån rolig grej som är arv eller antikt.

Jag har saker som jag undrar kan vara värt något.....

i41528962._szw1280h1280_.jpg


i41528999._szw1280h1280_.jpg


i41529055._szw1280h1280_.jpg


Är det någon som har nått liknande kanske ???? :angel:
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Finns det stämplar under dina figurer?

Vi har inte så mycket prydnadssaker (tack och lov!!!), några djur från Lisa Larssons "Lilla zoo" bara. Porslin däremot har vi för mycket av, mycket Stig Lindberg. Och en hel del konstglas, från Ulrika Hydman-Vallien (inte mitt val...) via Erik Höglund till Alvar Aalto och Timo Sarpaneva.
Och av någon underlig anledning flera 1800-talsbyråer (står emot kärnvapenkrig, minst).
Och diverse annat "skrot"...
Det enda jag kan hitta på bild just nu är en tavla av "G-son":

DSC_0004.JPG
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Ja stämplar finns, men frågan är vem de kan vara,
sen funderar jag om Blå blomster servisen kan vara värd något, då vi har en hel servise med stämpel under....
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Stämplar finns även på "skräp" (alltså massproduktion).

Det intressanta är VAD det står i stämpeln.
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Ja stämplar finns, men frågan är vem de kan vara,
sen funderar jag om Blå blomster servisen kan vara värd något, då vi har en hel servise med stämpel under....

Är det Blå blomster från Royal Copenhagen ni har? Den är ganska så dyr, men kanske inte helt lättsåld om det är sälja man vill gör.
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Gå in och kolla priserna på tradera så får du ett hum om vad Blå Blomstertallrikarna ligger på.
Jag önskar att vi hade ett helt gäng med dyrbara antikviteter men tyvärr har vi mest skräp!
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Jag slänger in en (hemskt dålig) bild på mina absoluta favoriter. Det är en kaffekanna, gräddkanna och sockerskål, tillverkade i Tyskland på 20-talet. Det ekonomiska värdet är nog ringa, men då känner man ju inget krav att sälja dem ;)

DSC_0976.JPG
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Eller ännu hellre Musselmalet :D
Man skulle nog inte tänka på hur maten såg ut då..!
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Visst är den häftig :love: Den liggande katten, sockerskålen, visar dessutom huggtänderna, tyvärr har den ena tanden tappat färgen.
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Räknas dessa? Möbler iofs...från 30-40talet.

blogg

blogg


Tyvärr måste jag göra mig av med dom eftersom jag ska flytta. :cry:
Men, men det blir att leta upp liknande möbler den dagen det är dags att flytta in i ett riktigt hus istället.
 
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Det som är intressant är att priser kan variera stort beroende på vad som är inne under en viss tid eller på en viss plats. Ibland kan det löna sig att skeppa saker till ett annat land. Jag har en hel del antika grejor eftersom mina föräldrar samlat på sådant, men det mesta är sådant jag inte riktigt kan sälja pga känslomässiga skäl.
Jag fasar för vad vi ska göra när min mamma går bort, då är vi bara två som ska dela på arvet. Redan nu okkuperar jag ett rum i morsan lägenhet för en del av mina möbler.
 
Senast ändrad:
Sv: Antika saker * va har ni för saker *

Jo jag får lov att ha dom hos pojkvännens föräldrar om jag vill... men jag bara känner hur mycket plats dom kommer uppta.
Och eftersom det inte är helt säkert på jobbfronten efter flytten så känns magasinering lite onödigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 385
Senast: Amha
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 934
Senast: Myrten
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 586
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp