Antibitspray för hund?

Estivuz

Trådstartare
Eftersom min unghund bitit sönder både baslåda och inredning i min förra bil är jag livrädd att min nyinköpta bil ska gå samma öde tillmötes...

Frågan är vad man kan använda för antibitspray i bagageutrymmet? Den får absolut inte färga av sig eller förstöra tyget i bilen. Inget klet och kladd heller.

Tips? Finns det speciella för hund eller är det hästsprayerna som gäller?

Sv: Antibitspray för hund?

Bur, visst, köpte dock bilen igår och gamla buren får inte plats. Det är en rätt stor hund så det blir svårt att hitta en mindre bur som passar tyvärr.

Min erfarenhet av bitsprayer är att de oftast inte funkar riktigt så bra som tillverkarna vill få det till.. iaf mina har fortsatt bita.
En bur kanske vore det smidigaste alternativet?

Bur är smidigast men jag måste köra hunden i dagarna och hinner inte passa ut en bur. Lite därför jag frågade, hade min gamla bur passat hade problemet varit ur världen.

Ättika. Finns väl inget som är idiotsäkert men det har funkat fint för mina valpar med mattor och lister i alla fall.

Personligen skulle jag inte ha en hund som bitit sonder en bil i en ny bil utan intensiv traning forst. Min tjej gillar vinaigrette och inlagd sill sa jag skulle inte lita pa vinager. Mandy gillar inte "gron apple spray" men det gjor daremot min son's hund som letade reda pa de kablar han hade sprayat for att tugga ... sa det ar verkar vara stor skillnad fran hund till hund.

Jag har provat alla bitsprayer som fanns på marknaden för drygt 10 år sedan (antar att det är ungefär samma idag) + en hel del "husmorsknep" och kan meddela att inget fungerar om man har en hund med hyfsad förstörelselusta. Instämmer i kören; bur eller munkorg.

kl
Sist jag köpte bil var ett av de absolut viktigaste kriterierna att min snordyra bilbur fick plats, o då har jag inte ens en hund som biter.

Man får INTE förvara hundar i bur inomhus! Det är ett jäkla otyg folk styr med!

Saxat från Jordbruksverkets hemsida:

"Bundna hundar och hundar i bur

Du får inte binda din hund inomhus. Om du behöver dämpa en stökig hund kan du hålla den i koppel en stund. Om du behöver begränsa hundens rörlighet en lite längre tid kan du sätta upp galler eller på annat sätt inhägna ett område. Inhägnaden måste vara lika stor som boxutrymmet för den aktuella hunden, se nedan.

Utomhus får hundar inte vara bundna ständigt. Detta gäller även om du använder löplina. Det är inte tillåtet att låta hunden vara bunden mer än två timmar och du måste se till så att den inte skadas. Valpar under sex månader får bara vara bundna under kortare stunder.

Hundar får inte förvaras i burar annat än vid särskilda tillfällen. Det gäller:

Vid utställning, tävling och prov och vid träning inför prov. Buren ska vara täckt på minst två sidor. Hunden ska rastas minst varannan timme.
I samband med jakt. Hundarna får då förvaras i burar som mest åtta timmar per dygn om de rastas var tredje timme.
Vid transporter. De får dock inte sitta mer än tre timmar i bur i bil som står stilla."

1. Jag tror nog att escodobe har full koll på den där lagen...
2. TS frågade vad hon skulle ha i sin bil.

Ja, förlåt! Jag läste lite för snabbt!

Tyvärr hör jag alltför ofta att människor rekommenderar och blir rekommenderade att använda bur inomhus till hundar som tuggar på saker eller inte är helt rumsrena osv så därför brann det till lite i huvudet på mig :o

Ja, förlåt! Jag läste lite för snabbt!

Tyvärr hör jag alltför ofta att människor rekommenderar och blir rekommenderade att använda bur inomhus till hundar som tuggar på saker eller inte är helt rumsrena osv så därför brann det till lite i huvudet på mig :o

Nu är det ju en helt annan diskussion, men eftersom du reagerar som du gjorde så undrar jag vad du har för lösning på ett sådant problem?

Tja, kan du inte få till stånd en annan lösning får du helt anpassa ett utrymme som ligger inom de mått som är tillåtna och ha hunden där.

Det betyder ju att du aldrig ska köpa hund om du bor i hyresrätt ;). För man kan aldrig vara säker på att valpen inte växer upp till en hund med förstörelselusta och jag har aldrig träffat en hyresvärd som tycker att det är okej att man bygger om lägenheten för hundens skull.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 512
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 125
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 436
Senast: Zuzzi
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 504
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka