Anti glidvojlock

superbusan

Trådstartare
Min nya sadel ligger perfekt och rör sig inte alls när den ligger på hästen utan vojlock. När jag har min bomullsvojlock under så börjar den glida.Nu är ju jag rädd om sadeln och vill inte slita den med att rida utan vojlock.Vet ni om det finns någon tunn, tunn vojlock, islands eller dressyrmodell att köpa på nätet? Gärnaaa "antiglid" om det finns? Jag hittar inget annat än de här tjocka som Hööks, Börjes och i stort sett alla har.

Det finns anti-glid paddar som man lägger under sadeln och schabraket. Fungerar ganska bra faktiskt.

malu

Jag skulle gärna vilja veta mera om den padden! Såg att de hade den när jag i ridaffären i Flyinge!

Det finns anti-glid mattar på ikea, som fungerar alldeles utmärkt! :) Här i Norge kallas dom "Patrull". Dom är tunna (1-2mm) och grå. Det är bara å klippa dom till! Billig!

Jag har en "antiglid" vojlock, som jag nästan säkert tror kommer ifrån Mias RS, köpte den i februari. Den är vit och i ett lite udda material, med kantband i vitt, och jag har den till en islandssadel, där den passar utmärkt.

Vet bara vart jag köpt den, men vet inte vilka fler som säljer. Och den ÄR verkligen antiglid, behöver inte spänna sadelgjorden alls särskilt mycket. Å andra sidan passar sadeln också :)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 836
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18