antal quarters

F

flinta

i Sverige? Någon som vet? Hur många importeras det varje år? Från vilka länder importeras det quarters?

Hur många föds i landet årligen?

Hur många paints finns det och hur många importeras årligen?

Hur många paintar föds i Sverige?

Så här står det på SQHA's sida angående antalet quarterhästar i Serige:
"I Sverige finner vi idag (2004) närmare 900 quarterhästägare, över 1500 quarterhästar och närmare 400 medlemmar i SQHA."

Resten har jag ingen aning om..

Tror att det är väldigt svårt att säga. Det finns ju ingen som för bok över de som tävlar på klubbnivå osv. De på större tävlingar är nog inte så svårt att få fram, men en korrekt siffra tror jag är näst intill omöjlig. Kanske är det någon annan som har en uppskattning?

Tack för dina svar!
Finns det ingen mer som har kunskaper?

Funderar på att köpa häst men vill kolla runt lite först.

Vild gissning är att 1/3 är aktiva tävlingshästar och resten är en salig blandning av skogsmullar, pensionärer, avelsston och unghästar.

Malin

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Är det någon som lyssnat på senaste avsnittet av Sveriges radios granskade program Kaliber? I programmet förekommer ljudinspelningar där...
2
Svar
29
· Visningar
2 502
Fordon En sak som fascinerar mig är all uppståndelse kring flygolyckor, som är betydligt ovanliga och färre än antalet bilolyckor. Varje gång...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 641
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 488
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023