Anpassa bomlös sadel

CarEr

Trådstartare
Till och börja med får jag ge världens kram till den Bukemänniska som kom på att man kan ha antihalk mellan sadel och pad till den bomlösa sadeln :bow: Numera glider det inte en millimeter!

Nu till frågan. Vet att det är diskuterat innan men hittar inte tråden. Hur har ni gjort när ni har justerat era bomlösa sadlar?? Pad och sadel ligger lite väl tätt mot manken för att jag ska vara nöjd, annars har jag en bra kanal. Behöver höja den främre delen av sadeln utan att det blir för tjockt utmed resten.

Har funderat på att ta ett underlägg och klippa ut 2 bitar och sätta runt men vet inte om det skulle bli bra. Tycker att jag sitter bra som det är och vill inte få det bredare på mitten så att säga.

Bukefolk?
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Lägg inlägg bara framme vid manken. Gärna avfasade, så att övergången blir mjuk.
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Joo......... och så till idiotfrågan :crazy: Hur får du dom att sitta kvar där framme och inte glida runt, eller "fäster" padmaterialet bra mot underlägget?
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Ingen som har ngt svar på detta. Vill ogärna köpa ett underlag bara för att få göra om allting igen om det inte fungerar:confused:
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Det finns kardborrband som man kan klistra på (säljs alltså med klisterbaksida). Det fäster garanterat på både ilägg och underlägg.
// Linda
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

lånar tråden lite... Hur funkar det med fårskinnspad under bomlös med paneler? Någon som provat det istället för schabrak med inlägg?
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Tackar för hjälpen angående anpassningen. Numera sitter sadeln mkt bättre utan att komma åt manken.
Detta med bomlöst var bättre än vad jag vågade hoppas så jag är jättenöjd:love: :bow:
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Vilket märke har du? Torsion eller..?

Har själv en Torsion - schööön :d - men har lite problem me att den gärna glider när ja sitter opp. Kan ju bero på att ja inte en nån jättevig o graciös myggviktare :angel: o att pållan har varit hemma ALLA gånger maten har delats ut..
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Märke? Ja du. :o Vet inte om det heter ngt speciellt men sånt antihalk som ser ut om ett nät med fyrkantiga rutor. Samma som man lägger under vanliga mattor för att de inte ska flytta på sig.

Fungerar alldeles utmärkt. Köpte en bit för 169kr Fick 2 bitar till sadeln samt en extra att byta med samt att hallmattan slutade att halka omkring ;) Har fortfarande antihalk över så prisvärt var det. :banana:
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Men vad smart :idea:

Jag trodde det var något sådant där jättedyrt hästmärkesprodukt....

Har för mej att IKEA har något liknande....

Tusen tack för tipset :bow: :bow: :bow:
 
Sv: Anpassa bomlös sadel

Finns på EKO om inte annat. Men visst är det smart. :bow: :bump: Varför köpa dyrt när det finns "bättre" alternativ :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 930
Senast: Oknytt
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 069
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag är total nybörjare när det kommer till bomlösa sadlar. Ha blivit förtjust i en chezz calido och vill köpa en till min häst då de...
Svar
1
· Visningar
1 422
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 108
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp