Anonym anmälan?

Jag själv har "samma problem". Det har hänt flera gånger att jag hamnar bakom en bil på väg till stallet, som åker halva sträckan av vad jag kör innan den svänger av. Hon kör 10-20 km i timmen under hastighetsbegränsningen (dvs 60-70 på 80/90-väg). Bromsar lite titt som tätt och kör i stort sett slalom över hela vägbanan. Inget jag kör om alltså, har däremot ringt och tipsat polisen. Jag känner inte personen utan det enda jag vet är var hon bor, att hon är 92 år gammal och att hon är högst olämplig att köra bil...

Jag själv har "samma problem". Det har hänt flera gånger att jag hamnar bakom en bil på väg till stallet, som åker halva sträckan av vad jag kör innan den svänger av. Hon kör 10-20 km i timmen under hastighetsbegränsningen (dvs 60-70 på 80/90-väg). Bromsar lite titt som tätt och kör i stort sett slalom över hela vägbanan. Inget jag kör om alltså, har däremot ringt och tipsat polisen. Jag känner inte personen utan det enda jag vet är var hon bor, att hon är 92 år gammal och att hon är högst olämplig att köra bil...
Men då har du iaf gjort vad du kan!

Men då har du iaf gjort vad du kan!

Jo, skulle ju dock vara bra och veta om det finns något mer man kan göra! Det lär ju inte vara sista gången jag hamnar bakom henne, och med tanke på att hon ofta är på väg att åka över i motsatt körfält känns det ju som att det bara är en tidsfråga innan hon orsakar en olycka. Första gången jag hamnade bakom henne trodde jag att hon skulle svänga av, då hon var halvvägs över i "avfartsfilen" och körde i typ 50, men hon fortsatte rakt fram :cautious:

Jo, skulle ju dock vara bra och veta om det finns något mer man kan göra! Det lär ju inte vara sista gången jag hamnar bakom henne, och med tanke på att hon ofta är på väg att åka över i motsatt körfält känns det ju som att det bara är en tidsfråga innan hon orsakar en olycka. Första gången jag hamnade bakom henne trodde jag att hon skulle svänga av, då hon var halvvägs över i "avfartsfilen" och körde i typ 50, men hon fortsatte rakt fram :cautious:
Ringa igen och igen. Har man tur finns lediga patruller eller tom en i närheten och då kan de ju åka ut direkt.

Jag har lite koll på polisens prioriteringar så det jag påstår är i te taget ur luften :) Förstår helt din frustration.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
661
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 802
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama