Annullerade bud - orsak?

bettysmatte

Trådstartare
Nyfiken. Har sett ett hus på hemnet till salu. Det kom rätt snabbt ett par bud, ett på utgångspriset och sedan två som var något högre. Efter några dagar stod det att alla buden var annullerade, och sedan har det inte synts några mer bud. Ny visning om ett tag. Vad är det som kan orsaka bud att annulleras? Det är väl budgivare som har dragit sig ur, förmodar jag? Men varför har ALLA dragit sig ur...?

Oklarheter runt huset - typ att man upptäckt massor av hussvamp. en stor vattenskada. etc

eller att det kommit fram att huset kommer att lösas in för vägbygge eller annat?

Ja, ibland undrar man över hus till salu...

I vår bygd finns en villa i ett attraktivt område som varit till salu jättelänge. Det är antagligen skabbigt, inga interiörbilder finns. Men - det låg först ute väldigt billigt och efter nån vecka höjdes priset närmare 20%. Och sedan har det legat där på hemnet.

Ett annat hus har "budgivning pågår" sedan minst ett halvår.

Jag har rätt nyligen varit med om att mäklaren slarvat med kontroll av lånelöftet, och det har inneburit att högsta budet gick bort medan andra bud gått vidare till andra objekt när de förlorat budgivningen.

Grannens hus var till salu och det drog iväg på budgivning, sen visade det sig att de två som budat mot varandra inte hade finanser. Dock så fanns det tydligen fler intresserade så en av de som inte var med i budgivningen fick det sen men bra mycket billigare.

Ny visning för någon vecka sedan. Huset såldes sedan på ett par dagar för utgångspriset, utan ny budgivning.....

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 432
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 821
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka