Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på Bukefalos innan, både om rashjälp och depression när man har hund. Nu vill jag att allt ska bli rätt med min framtida hund så jag hoppas att ni står ut med ännu en rastråd! Jag tänker vara modig och följa mitt hjärta, vilket säger åt mig att skaffa hund igen. Jag har suttit i flera dagar och letat hund men har inte hittat någon än. Jag tänkte fråga er om hjälp. Kanske vet du någon hund som ska omplaceras? Om inte, tipsa om olika raser!
Jag söker en hund som är:
Lugn
Tystlåten
Aktiv men ändå kan ta det lugnt några dagar på raken
Helst korthårig, då menar jag som tex Labrador, detta kan jag dock göra undantag med om rätt hund hittas
Mellanstor till stor, Rottis storlek är perfekt
Jag vill träna:
Lydnad
Spår
Drag
Parkour
Apport
Allt på hobbynivå. Jag vill även gå kurser
Jag söker alltså efter en bästa vän som jag kan dela livet med. Ett stort krav jag har det är att hunden ska funka med alla sorts hundar eftersom att jag planerar att utbilda mig inom hund och kommer då att bo på en skola med andra hundar.
Jag känner mig jätte jobbig som postar så mycket här men jag letar efter en vän med ljus och lykta och behöver all hjälp jag kan få så att allting blir bra. Detta är sista gången jag frågar om hjälp gällande ras, jag lovar!
Mvh Tate
Jag söker en hund som är:
Lugn
Tystlåten
Aktiv men ändå kan ta det lugnt några dagar på raken
Helst korthårig, då menar jag som tex Labrador, detta kan jag dock göra undantag med om rätt hund hittas
Mellanstor till stor, Rottis storlek är perfekt
Jag vill träna:
Lydnad
Spår
Drag
Parkour
Apport
Allt på hobbynivå. Jag vill även gå kurser
Jag söker alltså efter en bästa vän som jag kan dela livet med. Ett stort krav jag har det är att hunden ska funka med alla sorts hundar eftersom att jag planerar att utbilda mig inom hund och kommer då att bo på en skola med andra hundar.
Jag känner mig jätte jobbig som postar så mycket här men jag letar efter en vän med ljus och lykta och behöver all hjälp jag kan få så att allting blir bra. Detta är sista gången jag frågar om hjälp gällande ras, jag lovar!
Mvh Tate