Ännu en i raden av framtida ministerkandidater

Status
Stängd för vidare inlägg.
Till SD-Alfssons försvar kan man hänföra att han inte tycker att man ska uteslutas ur SD om man gör rasistiska yttranden.

Att medlemmar regelbundet ger uttryck för rasistiska åsikter beror enligt Alfsson på att de inte fått tillräckligt med internutbildning och att SD driver politik inom ett "tabubelagt politiskt område".

Och sedan citat:
"Vi kan inte sätta munkavel på alla medlemmar i partiet, då har vi snart inga medlemmar kvar och heller ingen politik att framföra"

Nej, just det, det är svårt att få rasistiska företrädare i ett rasistiskt parti att aldrig säga något rasistiskt. Den observationen gör Thoralf Alfsson ganska klarsynt.

Till SD-Alfssons försvar kan man hänföra att han inte tycker att man ska uteslutas ur SD om man gör rasistiska yttranden.

Att medlemmar regelbundet ger uttryck för rasistiska åsikter beror enligt Alfsson på att de inte fått tillräckligt med internutbildning och att SD driver politik inom ett "tabubelagt politiskt område".

Och sedan citat:
"Vi kan inte sätta munkavel på alla medlemmar i partiet, då har vi snart inga medlemmar kvar och heller ingen politik att framföra"

Nej, just det, det är svårt att få rasistiska företrädare i ett rasistiskt parti att aldrig säga något rasistiskt. Den observationen gör Thoralf Alfsson ganska klarsynt.

:rofl: Vilken pärla! Spot on!

Du anklagar mig och jag anser att du lägger ord i munnen. Jag har postat dessa tidigare och har ingen tid att sitta här och leta upp dem nu, men jag lovar jag skall posta dem till dig när jag hittar dem. Sitter inte och för statistik över tvivelaktiga uttalanden. Och igen anklagar du mig för att ljuga och inte ha postat dessa, det säger väl liksom allt.

Och ser du verkligen inte det jag ser i alla inlägg här så är det ännu mer ledsamt eftersom du anser att du inte gör det själv. Jo jag tycker du har en dömande och fördömande ton och du anklagar alla för att vara sympatisörer som på det minsta lilla anser att det inte är ok att säga att någon skall ha ledsagare och kallar för packad, dum i huvudet, idiot och ja varför inte svin.

Men det är väl ok fortsätt med det ni gör för det lär ju def inte minska populariteten till att missnöjes rösta på SD

Tala om dömande. Du föregår då inte med gott exempel utan totalsågar mig med diverse konstiga påstående. Attack är bästa försvar tydligen när du inte verkar kunna stå för det man skrivit och duckar frågorna om förtydligande. När kommer ursäkten för att du gång på gång insinuerar att jag sagt att folk är idioter och svin, eller kan du möjligen citera? Det är liksom inga uttryck jag någonsin använder om någon.

Jag trodde nyhetsbevakning var just nyhetsbevakning och inte valkampanjer mot SD. Menar du att dagstidningarna av valtaktiska skäl ska ändra sitt sätt att rapportera så att det missgynnar SD?
Jag menar att man bör vara observant varför en artikel publiceras. Och det faktumet att all press för ett nytt parti brukar bli positivt för partiet i fråga. Att på riksplanet smälla upp att en kandidat till en komunalfullmäktigeplats i långtbortomstan framför åsikter och uppvisar okunskap som är skrämmande är patetiskt. För lokalblaskan är det ett tema men knappast för rikspressen.

Tips: SD blir inga jokrar på något sätt alls eftersom ingen kommer att ta i dem med tång. Oavsett valresultat. FI kan bli det.

Ett tips, kolla vad som hänt den senaste valperioden, hur många ggr har SD varit den tuva som fått ett förslag att välta åt än det ena, än det andra hållet. Och det utan att någon tagit i dem ens med tång? ;)

Och här har vi ytterligare en rasist i riksdagen. Fast det var ganska känt sedan länge, men man häpnas över hur effektivt den här nolltoleransregeln fungerar för att styra upp i partiet och få dess företrädare att vara lite mer observanta på vilken skit de för fram.

http://www.interasistmen.se/dumheter/riksdagsledmot-sd-muslimska-transvestiter-en-fara-trafiken/
Hm .. vilken ras anser du då Muslimer tillhör? eftersom du kallar det för rasism?
Jag känner personligen Bosniska Muslimer, de är väl att betrakta som tillhörande de slaviska folkgrupperna, Sedan känner jag några från mellanöstern, några från Afrika och alla tillhör de olika folkgrupper. Om jag skulle konvertera så skulle jag som nordeuropé fortfarande vara av nordeuropeisk härkomst, så snälla förklara :)

Som allmän observation, då ska man akta sig för att rösta SD, eftersom det är nästan (det finns en massa andra mindre partier) enda rösten som inte kommer att kunna påverka regeringsmakten alls 2014-2018.
Ja, under förutsättning att den rödgröna röran får egen majoritet.
Problemen uppstår vid en ev omröstning gällande kärnkraft, försvar där "röran" inte är eniga.

Ett tips, kolla vad som hänt den senaste valperioden, hur många ggr har SD varit den tuva som fått ett förslag att välta åt än det ena, än det andra hållet. Och det utan att någon tagit i dem ens med tång? ;)

Jag avsåg bara frågan om regeringsmakten när det gäller jokerkapabiliteten. Att en röst på SD destabiliserar riksdagen är ingen nyhet.

Nej, en röst på SD påverkar inte regeringsmakten alls. Oavsett valutgång. Ok, får SD 50+ procent så är vi tyvärr rökta som land. Men tills dess, noll och intet inflytande i den frågan.

Nej, en röst på SD påverkar inte regeringsmakten alls. Oavsett valutgång. Ok, får SD 50+ procent så är vi tyvärr rökta som land. Men tills dess, noll och intet inflytande i den frågan.

Hm .. hade den borgerliga regeringen egen majoritet under den aktuella valperioden?
m hela oppositionen var emot dem, hur lyckades man då genomdriva majoriteten av de beslut man lade fram til omröstning? Röstade så många röd/gröna fel eller var det så att SD avgjorde genom att välja att stödja regeringen?

Där trodde jag faktiskt mer om dig, om du verkligen inte inser att SD varit vågmästare under perioden
"
Den borgerliga alliansen är det största blocket och får 49,3 procent av rösterna när samtliga distrikt är räknade.
Moderaterna är nästan lika stora som Socialdemokraterna – partierna får 30,0 respektive 30,9 procent av rösterna. Samtidigt får Kristdemokraterna 5,6 procent, Folkpartiet 7,1 och Centern 6,6 procent av rösterna.
Men trots alliansens framgångar är valets stora vinnare Sverigedemokraterna. Inte bara Jan Björklund har under kvällen kallat valet för historiskt – exakt samma ord använde SD-ledaren Jimmie Åkesson i sitt tal sina sympatisörer.
– Nu är vi i riksdagen. Nu är vi inne, sade Åkesson i sitt tal.
Sverigedemokraterna får 5,7 procent av rösterna och succévalet gör att partiet får 20 mandat i riksdagen. Därmed kan partiet bli vågmästare – de borgerliga får 172 mandat och de rödgröna 157."

Jag menar att man bör vara observant varför en artikel publiceras. Och det faktumet att all press för ett nytt parti brukar bli positivt för partiet i fråga. Att på riksplanet smälla upp att en kandidat till en komunalfullmäktigeplats i långtbortomstan framför åsikter och uppvisar okunskap som är skrämmande är patetiskt. För lokalblaskan är det ett tema men knappast för rikspressen.

Ska tidningarna ta politiska hänsyn om vad de publiserar på nyhetsdelen menar du? Varför är det skrämmande och patetiskt att publicera det man tror att folk vill läsa? Det roar åtminstone mig, mer som underhållning dock.

Du har minst sagt en märklig syn på pressens roll i samhället.

Självklart är det ett historiskt nederlag för Sverige som land att ett rasistiskt parti tar plats i riksdagen. Svenska politiker har dock handlat oerhört omdömesgillt och med stor precision marginaliserat rasisterna, tagit undan deras frågor genom blocköverskridande överenskommelser och sett till att hatet fått exakt noll plats i politiken utöver den plats som måste beredas i debatter osv. Det gäller även efter nästa val.

Den som kan skapa den största gruppen exklusive SD (antingen majoritet eller minoritet) kommer att få regera. Det spelar noll roll om SD får 5, 10, 15, 20,25,30 eller 35 procent av rösterna. SD är inte med i den diskussionen. Alltså är en röst på SD bortkastad om man vill påverka regeringsmakten.

Det är liksom inte samma fråga som att SD i en vågmästarroll destabiliserar riksdagen - det är vi också överens om. Olika frågor.

Och ändå har du i inlägg efter inlägg ondgjort dig över att vården inte fungerar i en region driven av de borgerliga(och miljöpartiet). Obegripligt vart du vill komma.

Jag vill inte komma någonstans jag svarade på ett tidigare inlägg sedan har det bara utvecklas, även om jag anser att det inte borde bli makrskifte så betyder det inte uteslutande att jag röstar på samma sätt i landsting..

Tala om dömande. Du föregår då inte med gott exempel utan totalsågar mig med diverse konstiga påstående. Attack är bästa försvar tydligen när du inte verkar kunna stå för det man skrivit och duckar frågorna om förtydligande. När kommer ursäkten för att du gång på gång insinuerar att jag sagt att folk är idioter och svin, eller kan du möjligen citera? Det är liksom inga uttryck jag någonsin använder om någon.

Läs vad jag skriver igen, jag anklagar inte dig för att säga dessa ord utan att även du dömer alla som tycker att det är fel till att bli SD anhängare.

Läs vad jag skriver igen, jag anklagar inte dig för att säga dessa ord utan att även du dömer alla som tycker att det är fel till att bli SD anhängare.
Nej du insinuerar.
Och en ny anklagelse, var "dömer alla som att det är fel till att bli SD anhängare." Jag har över huvudtaget inte diskuterat den aspekten. Det jag har avsmak för är folk som propagerar för ett parti och sedan säger sig inte sympatisera.
Nej du insinuerar, inte anklagar, rimligen borde du skriva det som svar till den person som skrev det inte någon helt annan. Om amn nu inte menar att den man skriver det till är skyldig, varför ens dra upp det helt utan sammanhang annars?

Noterar att du fortfarande inte svara på frågorna utan fortsätter med en massa osakliga beskyllningar.

Ska tidningarna ta politiska hänsyn om vad de publiserar på nyhetsdelen menar du? Varför är det skrämmande och patetiskt att publicera det man tror att folk vill läsa? Det roar åtminstone mig, mer som underhållning dock.

Du har minst sagt en märklig syn på pressens roll i samhället.

Nej pressen ska inte ta politiska hänsyn till vad man publicerar. Men samtidigt visar det vilken nivå man lägger sig när man lägger en helsida på en kandidat till kommunalfullmäktige i långtbortistan i en rikstäckande blaska....

Att det roar må vara hänt men statistik talar ju för att SD tjänar på det och det är nu inte så roande snarare oroande, i alla fall anser jag det, men jag vet ju inte var du står ;)

Nej pressen ska inte ta politiska hänsyn till vad man publicerar. Men samtidigt visar det vilken nivå man lägger sig när man lägger en helsida på en kandidat till kommunalfullmäktige i långtbortistan i en rikstäckande blaska....

Att det roar må vara hänt men statistik talar ju för att SD tjänar på det och det är nu inte så roande snarare oroande, i alla fall anser jag det, men jag vet ju inte var du står ;)

Äh det är långt ifrån bottennivån, och som sagt om SD tjänar på det eller inte är liksom inte tidningarnas sak att ta hänsyn till.

Äh det är långt ifrån bottennivån, och som sagt om SD tjänar på det eller inte är liksom inte tidningarnas sak att ta hänsyn till.
Det roar dig det säger du ju så det är ju inte förvånande att du inte är oroad.
Problemet är dock, och det har man gemensamt med kommunisterna med, är att ett starkt ytterlighetsparti drar med sig hela politiken åt sig. Det ser man ju bla i Danmark där politiken sakta dragit i väg mot mer restriktiva regler vad det gäller vissa frågor. Samma sak i Finland och Norge. Under förra seklet var kommunisterna förhållandevis starka vilket visade i att SaP drev mot vänster.

Därför oroar det mig att SD blir större...men dig tycks det ju bara roa...

Du har konstiga metoder att försvara och olika beroende på vad du försvarar.

SD försvara du i allt, det är enligt dig ett icke rasistiskt parti utan några rasistiska anspelningar i programmet och helt och hålet rumsrent då partiet passerat den icke befintliga kontrollen för att bli riksdagsparti och därmed helt rumsrent.

FI och i synnerhet V försvara du genom att kasta skit på dem så fort du kan.

Kan det ligga något i att det görs i trådar som i grund och botten handlar om just SD? Det gör ju i princip 95% av alla "politiska" trådar här på buke. Därmed är ju det utgångspunkten på något sätt. En gång var det någon som startade en tråd som handlade om V - i den svarade LBB och ingen annan. Det är märkligt att alla de som är så politisk intresserade och därmed snabba på att agitera i dessa SD trådar inte går in och debatterar i i en tråd om handlar om andra partier och då särskilt V.

Kan det ligga något i att det görs i trådar som i grund och botten handlar om just SD? Det gör ju i princip 95% av alla "politiska" trådar här på buke. Därmed är ju det utgångspunkten på något sätt. En gång var det någon som startade en tråd som handlade om V - i den svarade LBB och ingen annan. Det är märkligt att alla de som är så politisk intresserade och därmed snabba på att agitera i dessa SD trådar inte går in och debatterar i i en tråd om handlar om andra partier och då särskilt V.

Många svar beror med all säkerhet på LBB, han är expert på att hålla liv i trådar. Många svar och en aktiv tråd ser fler och så är det ännu fler som svarar

Rubriken spelar säkert roll också. Jag är tveksam till att folk dissar en tråd enbart pga vilket parti den handlar om men när det gäller SD så blir det ofta publikdragande rubriker. "Smaskiga" ämen som tårtning, urkorkade uttalanden, rasism mm drar också mer intresse.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Tate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama