Annorlunda beteende?!

zanzan

Trådstartare
Jag har en 3-åring som vi har haft i ett par månader. Den har en "lustig" grej för sig, jag vet inte vad den menar med att bete sig så - men undrar om det är ett sätt att visa dominans?

När jag står framför/vid sidan för att ex. knäppa bogspännet på täcket så lägger den sitt huvud på min rygg med halsen över min axel, för att sedan trycka mig mot sin bringa och sen "hummar och brummar" den. (jag vet inte hur jag skulle beskriva ljudet bättre - det står helt still) Jag har naturligtvis inte vågat stå kvar för att se vad den gör sen, det känns som att nästa steg är att frambenet kommer farande?

Bara lite nyfiken på vad det handlar om?!

Sv: Annorlunda beteende?!

Mitt varmblod gör så ibland också. Sedan beror det på olika vilket humör han är på...
Är han på bus humör eller bara är tjurig/trotsig så biter han fast i jackan och drar i den.
Är han otålig så gör han så när jag vill kramas och han inte har tid. Då typ nickar han till rätt snabbt och går sedan iväg för att hitta något intressantare.
Eller om han är kelig, trött eller något liknande. kanske han är stolt över sig själv m.m. då kan han stå så när man kramar om honom och hålla en in till sig som om han kramar tillbaka ;)
Det är så klart min häst. sedan är det väl olika individer. Men vem vet han kanske bara är kelig eller då bossar han. svårt att vate när man inte sett/hört honom.
Min häst buttar häldre iväg folk om han försöker bossa.

Vilket fall hoppas detta kanske hjälpte lite...lycka till :laugh:

Erotisk zon....
Hingstarna när de ska betäcka går fram och trycker bogen/bringan mot stoet och hummar och brummar, för att kolla om hon är redo. Står hon still och gillar det så kommer frambenen som du säger.

Kan va det du menar . Jag klappar aldrig hingstar eller hingstiga valacker fram på bringan /bogen för då kanske de är över mig snart.

Mitt sto gör så när hon brunstar! Hon jagar efter en i hagen, kramar som en boa och brummar med sin allra vackraste röst.. Är hon bara testosteronstinn stackarn?? :rofl:

:rofl:Ja kan hon säkert vara. Tänk bara vad som kan hända om hon träffar en likasinnad??:banana:

Hingstarna när de ska betäcka går fram och trycker bogen/bringan mot stoet och hummar och brummar, för att kolla om hon är redo. Står hon still och gillar det så kommer frambenen som du säger.

Så stod jag,inne i boxen med en brummande hingst intryckt mot en vägg,då var man INTE tuff :angel:

Delvis *kl*

Detta är ett sto - tror inte att hon gör detta i samband med brunst. Idag när jag fyllde vattentunnan i hennes hage så nosade hon igenom hela mig och började sedan att humma och brumma igen - det lustiga var att när jag sedan stod utanför hagen och sträckte mig in och klappade henne på utsidan av frambenet började hon kuttra igen:D

Kanske är hon bara myspys och gillar sin matte:love:

Ja det låter som om hon är lite kär i dig:laugh:
Se bara till att hon håller sig till att bara mysa för en häst som vill kramas med hela kroppen är ingen trevlig upplevelse;)

Ja det låter som om hon är lite kär i dig:laugh:
Se bara till att hon håller sig till att bara mysa för en häst som vill kramas med hela kroppen är ingen trevlig upplevelse;)

Mja, jag kan säga att jag inte är helt impad av hennes uppvaktning, haha. Ursöt är hon - på behörigt avstånd;)

en häst som vill kramas med hela kroppen är ingen trevlig upplevelse;)
Det kan det visst vara, det har jag själv blivit men det var en liten häst. Frambenen runt ryggen på mig och huvudet på min axel och mina armar runt henne. :love:

Madam gör precis som du beskriver ibland och då är hon extremt kelsjuk så då kan vi kela länge och väldigt nära men det har aldrig gått till överdrift.:laugh:

Mina ston hummar och brummar åt mej och jag har lärt mej att dom gör det av vänlighet. Ston låter så då dom "pratar" med sina föl och då dom vill lugna andra flockmedlemmar.

Mina ston hummar och brummar åt mej och jag har lärt mej att dom gör det av vänlighet. Ston låter så då dom "pratar" med sina föl och då dom vill lugna andra flockmedlemmar.

Haha mina valacker är nog lite femenina för dom gör lika dant :D
Stora nordis valacken låter så såfort han ser ett föl, och det är det där stoiga brumandet (inte hingstigt).:rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 854
Senast: Tofs
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 362
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.