Grejjen är att det oftast inte finns några pengar att hämta...Jo det är väl så. Fast om ägaren har satt sina djur i de här utsatta situationerna så tycker jag att de gott kan stå för hela notan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grejjen är att det oftast inte finns några pengar att hämta...Jo det är väl så. Fast om ägaren har satt sina djur i de här utsatta situationerna så tycker jag att de gott kan stå för hela notan
Skriv i den här tråden istället så får du svarJa denna var fin och söt såklart.
Vad kan den ge för färg om du råkar veta? Du verkar iaf kunnig om färger
Nä det förstår jag, men jag tycker fortfarande att de borde betala för sig.Grejjen är att det oftast inte finns några pengar att hämta...
Nä det förstår jag, men jag tycker fortfarande att de borde betala för sig.
Jag är medveten om det, men jag blir lite trött på djursamlare som inte tar hand om sina djur och tycker att de gott borde betala för sig. (Eller ta väl hand om sina djur från första början för att undvika att få djuren omhändertagna.)Absolut, men om de inte har några pengar så blir det vi (skattebetalarna) som får betala istället i slutändan.
Jag är medveten om det, men jag blir lite trött på djursamlare som inte tar hand om sina djur och tycker att de gott borde betala för sig. (Eller ta väl hand om sina djur från första början för att undvika att få djuren omhändertagna.)
I tidigare inlägg så skrev jag att jag också anser det är bättre att avliva än att sälja såpass gamla djur.Absolut, men även om djuren säljs så brukar det blir rätt feta fakturor för dem att betala ändå. I den bästa av världar är det såklart bättre att de betalar för sig, men här måste ju djuren komma först, och då är det inte vettigt att sälja vidare så gamla djur.
Sen är det lite synd att kategoriskt uttala sig om människor som inte tar hand om sina djur som om de vore hemska personer. Ofta ligger det svår psykisk ohälsa bakom och ofta missbruksproblematik. Inte som att det ursäktar problemet, men i verkligenheten är det få Cruella de Ville och fler sorgliga fall där ingen är vinnare.
Det gör dom ju om det finns pengar. Försäljningen är ju oftast en piss i havet jämfört med vad djuren kostat i vård under processen.Nä det förstår jag, men jag tycker fortfarande att de borde betala för sig.
Sellpy på Tradera säljer gamla borstar, hovkrats och ryktskrapor för 100kr/st
Kan ju ge intressanta associationerVad sägs om en sexårig d-ponny som är "till dig som vill ha en super trygg mästare".
Oj hjälp....Ursäkta, men vad är detta för journalistik/rubrikssättning???
Man förgrep sig på dräktigt sto: ”Väntar föl till påsk”