Annonsera mera V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Absolut, men om de inte har några pengar så blir det vi (skattebetalarna) som får betala istället i slutändan.
Jag är medveten om det, men jag blir lite trött på djursamlare som inte tar hand om sina djur och tycker att de gott borde betala för sig. (Eller ta väl hand om sina djur från första början för att undvika att få djuren omhändertagna.)

Jag är medveten om det, men jag blir lite trött på djursamlare som inte tar hand om sina djur och tycker att de gott borde betala för sig. (Eller ta väl hand om sina djur från första början för att undvika att få djuren omhändertagna.)

Absolut, men även om djuren säljs så brukar det blir rätt feta fakturor för dem att betala ändå. I den bästa av världar är det såklart bättre att de betalar för sig, men här måste ju djuren komma först, och då är det inte vettigt att sälja vidare så gamla djur.

Sen är det lite synd att kategoriskt uttala sig om människor som inte tar hand om sina djur som om de vore hemska personer. Ofta ligger det svår psykisk ohälsa bakom och ofta missbruksproblematik. Inte som att det ursäktar problemet, men i verkligenheten är det få Cruella de Ville och fler sorgliga fall där ingen är vinnare.

Absolut, men även om djuren säljs så brukar det blir rätt feta fakturor för dem att betala ändå. I den bästa av världar är det såklart bättre att de betalar för sig, men här måste ju djuren komma först, och då är det inte vettigt att sälja vidare så gamla djur.

Sen är det lite synd att kategoriskt uttala sig om människor som inte tar hand om sina djur som om de vore hemska personer. Ofta ligger det svår psykisk ohälsa bakom och ofta missbruksproblematik. Inte som att det ursäktar problemet, men i verkligenheten är det få Cruella de Ville och fler sorgliga fall där ingen är vinnare.
I tidigare inlägg så skrev jag att jag också anser det är bättre att avliva än att sälja såpass gamla djur.

Sen ska det väl ganska mycket till innan LS hämtar någons djur?

Nä det förstår jag, men jag tycker fortfarande att de borde betala för sig.
Det gör dom ju om det finns pengar. Försäljningen är ju oftast en piss i havet jämfört med vad djuren kostat i vård under processen.

Men visst, jag håller helt med om att det många gånger hade varit bättre med avlivning.

Annons från säljsida på internet:

Först ett foto på en säng med knövligt täcke och på det en elgitarr. Eller en bit av en elgitarr, hela halsen rymdes lixom inte på bilden. Inte rumpan på elgitarren heller. Men mittbiten syns bra. Sen texten i fet stil:

Elgitarr användarvänlig mycket enkel att sälja. 500 kr.
Och brevid priset, under ett rött kryss, och i mindre stil: 650 kr,

:D

27194

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 493
Senast: WildHorse
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
613
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
510
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur