Eller är det barnet som är Bosse! En ska bort!Den kanske har någon form av personlighetsklyvning? Bosse är den välartade och Mikael den elake som är dyr i drift för att den äter upp allting
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller är det barnet som är Bosse! En ska bort!Den kanske har någon form av personlighetsklyvning? Bosse är den välartade och Mikael den elake som är dyr i drift för att den äter upp allting
Det har jag aldrig någonsin hört någon tro!
Alltså va ???!!!"xxx säljes/överlåtes till gott hem som inte har för mycket besök av främmande personer. Hon är importerad och relativt skygg för nya personer. Jag har kennel med fyra raser och det blir i längden olämpligt att ha henne bland valpar och unghundar som ser hennes beteende. Hon är helt orädd för människor hon känner dock och en riktig hjärtevän. Hon fungerar fint att ha lös, snäll mot allt och alla. Jag hoppas hitta ett hem där vi kan vara delägare och jag får möjlighet att ta en valpkull på henne längre fram, eller om vi delar på en. "
Men det är inte genetiskt vet man, så det är lugnt...
Stackars djur :/ känns ungefär som att para katt och råtta. Total förvirring.Fynda valpar som föds i juni.
Tiken är korsning border collie/labrador/amstaff. Hanen är border collie/labrador (ej släkt med tiken såklart!)/sydafrikansk mastiff.
Eftersom valparna blir vad man gör dom till så tror jag att jag ska köpa en för älgjakt.
”Fin och snäll hane blandras mellan cavalier, papillon, yorkshireterrier, lhasa apso, chihuahua och malteser söker tik för avel”
Knappt en kan motstå ju!
Tänk om den tiken också har sex raser i sig... kanske blir rekord med 12 raser i en valp.”Fin och snäll hane blandras mellan cavalier, papillon, yorkshireterrier, lhasa apso, chihuahua och malteser söker tik för avel”
Knappt en kan motstå ju!
Det kostar bara 2800 per gång Attans att min blandrastik är kastrerad! Hade ju kunnat bli något där..Tänk om den tiken också har sex raser i sig... kanske blir rekord med 12 raser i en valp.
Såg en fantastisk annons på fb: "Säljes för myndighet. Gullig nallebjörn, troligtvis Leonberger, reggad som blandras. Kan ev vara en ovtjarka.."
Såg den med. Det där med Ovtjarka har det lagt in efter kommentarer, stod bara Leonberger först. Är MYCKET mer lik en Ovtjarka.Såg en fantastisk annons på fb: "Säljes för myndighet. Gullig nallebjörn, troligtvis Leonberger, reggad som blandras. Kan ev vara en ovtjarka.."
Känns ju betryggande att de vet vad de säljer... ett dna-test hade nog inte varit helt fel.Såg den med. Det där med Ovtjarka har det lagt in efter kommentarer, stod bara Leonberger först. Är MYCKET mer lik en Ovtjarka.
Och vad tror du ett sådant kunna avgöra?Känns ju betryggande att de vet vad de säljer... ett dna-test hade nog inte varit helt fel.
Trevlig du låter då trodde man kunde se vilken ras det är.Och vad tror du ett sådant kunna avgöra?
En del raser har man kartlagt DNAt på, men långt ifrån alla. Tror HundSport har Wallraffat om det, det var inte många rätt svar de fick. Det är typ som att kasta pengarna i sjön.Trevlig du låter då trodde man kunde se vilken ras det är.
Ok. Har bara hört talas om att det finns ungefär, så dålig koll där.En del raser har man kartlagt DNAt på, men långt ifrån alla. Tror HundSport har Wallraffat om det, det var inte många rätt svar de fick. Det är typ som att kasta pengarna i sjön.
Man kan DNAtypa, dvs se om en valp är efter individ A o/e B är föräldrar till valpen, men det kräver att man kan testa föräldradjuren också.
Dom kommersiella företag som sysslar med detta är mest ute efter att lura ägare till blandisar. Tyvärr.Ok. Har bara hört talas om att det finns ungefär, så dålig koll där.