Annonsen finns kvar med "glasöga". Gävleborg.Undrar om det där kan vara något dialektalt? För mig står det "Fint ungsto med blått öga".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Annonsen finns kvar med "glasöga". Gävleborg.Undrar om det där kan vara något dialektalt? För mig står det "Fint ungsto med blått öga".
Ett plus hade varit om hästen kan bli galoppör.
....
Häst som är perfekt till allt, för så lite pengar som möjligt, med utrustning såklart
Jag reagerar mest på den meningen - Kan bli galoppör ... de flesta köper ju en travare/galoppör som gjort sitt på banorna. att köpa en potientiell galoppör och så billig som möljigt ...lycka till.
Jag kanske var otydlig. Enligt vad jag har lärt mig är glasöga = blått öga. Men eftersom du reagerade tänkte jag att benämningen kanske är dialektal.Annonsen finns kvar med "glasöga". Gävleborg.
Det är kanske JAG som tänker fel..? Trodde det hette glosöga, men kan ha fel.Jag kanske var otydlig. Enligt vad jag har lärt mig är glasöga = blått öga. Men eftersom du reagerade tänkte jag att benämningen kanske är dialektal.
Det är ganska högt ja. Marknadsvärde för mina, som aldrig haft fång, ligger på runt 15.000:-. Har dock fått bud på det dubbla för en av dem, men det är pga känslomässigt bandJag har just sett en annons om shettis som haft fång, som man begär 12000kr för.
Det kanske bara är jag, men är inte priset väldigt högt satt?
Visserligen ganska ung, och inkörd, men ändå?
Jag har också fått lära mig glosöga.Det är kanske JAG som tänker fel..? Trodde det hette glosöga, men kan ha fel.
Märkte nu att autokorrekt gjorde om glosöga till glasöga.
Ja ja, mina associationer blev kul iaf...
Jag har också fått lära mig glosöga.
Jag med..... liksom att den ska ha pass kan ju vara en okunnig grej, alla hästar SKA ju ha pass, punkt, så att efterfråga det känns lite.. eh.... å är ju normalt att vilja träna lite tricks å dressyr å ha en schysst kompis men sen bli galoppör så bara wtf
Vore inte helt omöjligtNej nej, den ska även vara passgångare!
Men en häst man både vill ha till "dressyr" och galopplöp? Och "nh"... Brett spann på inriktningar.."Runt slutet av april 2017 så söker vi en häst att köpa. Vad vi söker är ett sto eller valack som första häst.
Vi söker efter en lugn stabil häst som kan bli omskolad till dressyr eller till NH. Hästen kommer stå uppstallad i *****. Vi kommer mest hålla på med trick träning mark arbete samt tillit övningar. Hästen ska vara inriden.
NH ( Natural Horsemanship ) är nåt som kommer ligga i mycket fokus. Samt Dressyr. Hästen ska ha gärna ha pass och det ska ingå utrusning om det finns. Vi kan även tänka oss rädda en häst om läget är akut?
Ett plus hade varit om hästen kan bli galoppör.
Priset vi har tänkt oss är 7000-12000. Tänk på att priset inte spikat och vi är öppna för förslag."
Häst som är perfekt till allt, för så lite pengar som möjligt, med utrustning såklart
Precis vad jag letar efter också!Annons på fb där annonsören söker:
Sadel, gärna dressyr, som passar på halvblod.
Men en häst man både vill ha till "dressyr" och galopplöp? Och "nh"... Brett spann på inriktningar..
Men en häst man både vill ha till "dressyr" och galopplöp? Och "nh"... Brett spann på inriktningar..
Dressyrhjord, svart 120
Kan ju bli svårt att hitta någon som vill sälja en hel hjord med 120 dressyrhästar som är svarta