Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag reagerar mest på den meningen - Kan bli galoppör ... de flesta köper ju en travare/galoppör som gjort sitt på banorna. att köpa en potientiell galoppör och så billig som möljigt ...lycka till.

Jag med..... liksom att den ska ha pass kan ju vara en okunnig grej, alla hästar SKA ju ha pass, punkt, så att efterfråga det känns lite.. eh.... å är ju normalt att vilja träna lite tricks å dressyr å ha en schysst kompis men sen bli galoppör så bara wtf

Jag har just sett en annons om shettis som haft fång, som man begär 12000kr för.

Det kanske bara är jag, men är inte priset väldigt högt satt?
Visserligen ganska ung, och inkörd, men ändå?
Det är ganska högt ja. Marknadsvärde för mina, som aldrig haft fång, ligger på runt 15.000:-. Har dock fått bud på det dubbla för en av dem, men det är pga känslomässigt band :)

En snabb googling på glosöga / bilder visar både och. Kan kanske vara lite allt möjligt med ögon. På människor är det som regel sjukdomsrelaterat, men inte på hästar.

"Runt slutet av april 2017 så söker vi en häst att köpa. Vad vi söker är ett sto eller valack som första häst.

Vi söker efter en lugn stabil häst som kan bli omskolad till dressyr eller till NH. Hästen kommer stå uppstallad i *****. Vi kommer mest hålla på med trick träning mark arbete samt tillit övningar. Hästen ska vara inriden.

NH ( Natural Horsemanship ) är nåt som kommer ligga i mycket fokus. Samt Dressyr. Hästen ska ha gärna ha pass och det ska ingå utrusning om det finns. Vi kan även tänka oss rädda en häst om läget är akut?

Ett plus hade varit om hästen kan bli galoppör.

Priset vi har tänkt oss är 7000-12000. Tänk på att priset inte spikat och vi är öppna för förslag."

Häst som är perfekt till allt, för så lite pengar som möjligt, med utrustning såklart ;)
Men en häst man både vill ha till "dressyr" och galopplöp? Och "nh"... Brett spann på inriktningar..

"Skulle passa till vad som helst, har galoppgener men ser honom mer som dressyr/hopphäst då han är väldigt vacker."
Goda nyheter för alla som har en vacker häst :D

Samma annons avslutas med "OBS att detta bara är en intressekoll då vi inte är helt 100 på att sälja än."
De får säkert många spekulanter :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama