Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
CC899C00-F3D2-450B-AA63-402E556FE40E_zps41vd1r69.png
Är det bara jag som inte tycker det ser ut som en ridhjälm? Tycker det ser ut som ett "hemmabygge" :D
Hahahah! Skrattar fortfarande åt den där!!

Men är det bara jag som reagerade på personens tumme? Den ser onaturligt kort ut.

Undra om det inte handlar lite om; Ifall rätt hem dyker upp så säljer vi annars behåller vi?
Jag vet inte, men kanske kan vara så:) Kanske inte är akutläge att dom måste sälja utan mer att marknaden får avgöra om det blir försäljning. T.ex om det dyker upp ett hem som känns jättebra eller att det blir bra betalt.

Fast det behöver man ju å andra sidan inte skriva i annonsen :D
Kanske, men det känns inte som att rätt hem hittas fortare om hästen ligger ute till riktig försäljning, men vad vet jag.
Nä, man kan ju utelämna att det är intressekoll och sen kan man som säljare ångra sig och inte vilja sälja, fast det är förvisso inte så snällt på den ev köparen förstås, men..

Kanske, men det känns inte som att rätt hem hittas fortare om hästen ligger ute till riktig försäljning, men vad vet jag.
Nä, man kan ju utelämna att det är intressekoll och sen kan man som säljare ångra sig och inte vilja sälja, fast det är förvisso inte så snällt på den ev köparen förstås, men..

I stort sett all försäljning är väl en intressekoll, dvs man anmäler sin vilja att sälja om rätt pris och andra önskemål uppfylls. Även om man skriver "Försäljning" får man ju ångra sig.

"Hejsan!, måste tyvär sälja mitt varmblodsto född 2005. pga hon har tuppspatt v.bak. När hon arbetas visar hon hälta. Hon är en supertrevlig tjej som tycker om godsaker och bli myst med. Hon kommer mycket bra överens med andra hästar.Hon har haft för innan vilket har gått bra.Hon är den med nerverna på utsidan i stressade situationer men har förbättras mycket! Hon är tyvär svårlastad! Har besiktnings papper, och även en nyligen fixad dubblett. Hon blev grundvaccinerad nu för någon månad sedan och ska ha nästa spruta i sommar. Jag letar efter ett hem där hon får stanna! Har absolut ingen brådska att bli av med henne."

6 000 kr begär säljaren.

Finn fem fel? :(

:o
"Hejsan!, måste tyvär sälja mitt varmblodsto född 2005. pga hon har tuppspatt v.bak. När hon arbetas visar hon hälta. Hon är en supertrevlig tjej som tycker om godsaker och bli myst med. Hon kommer mycket bra överens med andra hästar.Hon har haft för innan vilket har gått bra.Hon är den med nerverna på utsidan i stressade situationer men har förbättras mycket! Hon är tyvär svårlastad! Har besiktnings papper, och även en nyligen fixad dubblett. Hon blev grundvaccinerad nu för någon månad sedan och ska ha nästa spruta i sommar. Jag letar efter ett hem där hon får stanna! Har absolut ingen brådska att bli av med henne."

6 000 kr begär säljaren.

Bara fem?:o

6 000 kr begär säljaren.

:(

..."Hejsan!, måste tyvär sälja mitt varmblodsto född 2005. pga hon har tuppspatt v.bak. När hon arbetas visar hon hälta. Hon är en supertrevlig tjej som tycker om godsaker och bli myst med"...

Jag var tvungen att leta upp annonsen, men blev ju inte klokare för det. Vad har säljaren tänkt att man ska ha den halta hästen till? Hagprydnad att mata med godsaker och mysa med? :confused: Nu hade säljaren dessutom sänkt priset till 5000, den lär ju sluta som italiensk salami. Stackars häst.

Jag var tvungen att leta upp annonsen, men blev ju inte klokare för det. Vad har säljaren tänkt att man ska ha den halta hästen till? Hagprydnad att mata med godsaker och mysa med? :confused: Nu hade säljaren dessutom sänkt priset till 5000, den lär ju sluta som italiensk salami. Stackars häst.

Den fanns under avel, gissar att man tycker att stoet är lämpligt till avel eftersom hon har en livmoder.

6 000 kr begär säljaren.

Nu kostar den bara 3000kr, har ägaren sett tråden?

6 000 kr begär säljaren.

Vad för en dublett menar dom?? Veterinärbesiktning? Försökt med två olika veterinärer att få hästen friskförklarad, alltså..? :crazy:

Ibland får man lust att köpa hästen så den slipper salami-transporten, men om man börjar med det så har man nog gaaaanska många hästar hemma till slut.....:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka