Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Skulle passa till vad som helst, har galoppgener men ser honom mer som dressyr/hopphäst då han är väldigt vacker."
Goda nyheter för alla som har en vacker häst :D

Samma annons avslutas med "OBS att detta bara är en intressekoll då vi inte är helt 100 på att sälja än."
De får säkert många spekulanter :meh:

så det är bara fula hästar som har anlag för galopp/trav och alla andra grenar förrutom hopp/dressyr? :p

Kikar runt bland annonser ser en fin häst till lågt pris undrar vad det kan vara för fel på den.

Läser annonsen och det verkar vara en helt normal häst som inte är sjuk på något sätt. Längst ner i texten står det "OBS priset i annonsen stämmer inte!"

Varför i hela fridens namn lägger man ut en annons med fel pris?
De kommer ju att få hur mycket svar som helst från människor som inte läst hela annonsen.

Sto säljes till avel eller sällskap då hon bockar vid ridning.
Längst ner i annonsen står att hon har närliggande tornutskott i ryggen, men i övrigt frisk.

Det kanske bara är jag, men det känns ju som att det skulle kunna vara anledningen till att hon bockar :cautious:

Bockar vid ridning så säljes därför till avel/sällskap!

Är väldigt noga vart hon hamnar och ser helst att de är ett långvarigt hem.

Försäkrad för 30.000 utan reservationer.
Har närliggande tornutskott i ryggen, annars en väldigt frisk och sund häst!

:( Det är väl inte friskt.

Sto säljes till avel eller sällskap då hon bockar vid ridning.
Längst ner i annonsen står att hon har närliggande tornutskott i ryggen, men i övrigt frisk.

Det kanske bara är jag, men det känns ju som att det skulle kunna vara anledningen till att hon bockar :cautious:

Jag har skrivit om den tidigare, ägaren verkar lägga in nya annonser hela tiden. Det är ju jättekonstigt att ingen nappar på att köpa henne som avelssto, särskilt när annonsen varken innehåller ras eller stam.

Jag har skrivit om den tidigare, ägaren verkar lägga in nya annonser hela tiden. Det är ju jättekonstigt att ingen nappar på att köpa henne som avelssto, särskilt när annonsen varken innehåller ras eller stam.
Har tänkt det samma, men den har ju en fin färg.. Skimlar är trevliga. Borde man informera människan om att det är hög ärftlighet på KS/närliggande tornutskott?

Samma annons avslutas med "OBS att detta bara är en intressekoll då vi inte är helt 100 på att sälja än."
De får säkert många spekulanter :meh:
Jag ska erkänna att jag inte riktigt förstått vitsen med "intressekolls annonserna", antingen säljer man eller så säljer man inte... tänk å hitta sin drömhäst å så är inte den till salu för det är bara intressekoll... ja man lär inte bli sugen på att köpa den sen när den väl blir till salu...

Jag ska erkänna att jag inte riktigt förstått vitsen med "intressekolls annonserna", antingen säljer man eller så säljer man inte... tänk å hitta sin drömhäst å så är inte den till salu för det är bara intressekoll... ja man lär inte bli sugen på att köpa den sen när den väl blir till salu...

Undra om det inte handlar lite om; Ifall rätt hem dyker upp så säljer vi annars behåller vi?
Jag vet inte, men kanske kan vara så:) Kanske inte är akutläge att dom måste sälja utan mer att marknaden får avgöra om det blir försäljning. T.ex om det dyker upp ett hem som känns jättebra eller att det blir bra betalt.

Fast det behöver man ju å andra sidan inte skriva i annonsen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka