Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snacka om "intressant" korsning....

Varför gör man så, annat än för att skapa något ovanligt?

Har sett flera på annons i mellan och södra europa. Det finns zorse, zony, zedonk och säkert en massa andra.

De är ofta väldigt agressiva vilket de nedärver från zebran. Det var tempramentet som gjorde att vi inte kunde domesticera zebran på samma vis som en häst. Ofta väldigt kraftigt byggda.

Jag tror endast de blir avlade nu för att marknaden tycker det är coolt och betalar mer osv, tyvärr

Men de är fina att titta på tycker jag ändå:)

I stort sett all försäljning är väl en intressekoll, dvs man anmäler sin vilja att sälja om rätt pris och andra önskemål uppfylls. Även om man skriver "Försäljning" får man ju ångra sig.
Jo, men den väsentliga skillnaden är att de flesta annonser inte skriver ut det och det är dit jag vill komma. ;)

Kraftig artros (i halsen), får absolut inte ridas.

Hur vågar man sälja en sån häst ens?
Jag skulle vara livrädd för att den skulle hamna i orätta händer nån gång oavsett hur noga man är vid försäljningen.. :nailbiting:

Tyvärr kanske de inte bryr sig eller inte orkar ta beslutet om avlivning :cry:

Jo, men den väsentliga skillnaden är att de flesta annonser inte skriver ut det och det är dit jag vill komma. ;)

Håller med. Det är irriterande med intresekollar tycker jag, varför ens skriva det. Måste ju avskräcka en hel hög med bra hem, inklusive mig själv.

Om man inte är säker om man vill sälja kan man ju ångra sig, det finns inget lag emot att ångra sig innan köpet är slutfört.

Jag förstår inte vem som skulle orka sätta sig och skriva om hästens framtida hem, familj, hagar, stall och framtid för bara en koll, hel konstigt tycker jag.

Säljes endast till bra hem tycker jag är bättre att skriva även om det inte är exakt samma. Men alla borde ju egentligen endast vilja sälja till bra hem.

Håller med. Det är irriterande med intresekollar tycker jag, varför ens skriva det. Måste ju avskräcka en hel hög med bra hem, inklusive mig själv.

Om man inte är säker om man vill sälja kan man ju ångra sig, det finns inget lag emot att ångra sig innan köpet är slutfört.

Jag förstår inte vem som skulle orka sätta sig och skriva om hästens framtida hem, familj, hagar, stall och framtid för bara en koll, hel konstigt tycker jag.

Säljes endast till bra hem tycker jag är bättre att skriva även om det inte är exakt samma. Men alla borde ju egentligen endast vilja sälja till bra hem.
Precis, där satte du huvudet på spiken. Det var det där med att avskräcka som är den biten jag tänker på.

Tycker det är bättre att inte skriva ut, men det är jag det.

Kraftig artros (i halsen), får absolut inte ridas.

Hur vågar man sälja en sån häst ens?
Jag skulle vara livrädd för att den skulle hamna i orätta händer nån gång oavsett hur noga man är vid försäljningen.. :nailbiting:

Jag hittade precis den och skulle skriva om den men du hann före!

Man ska tydligen köpa honom för NH-träning och markträning.

Mest skrämmande tycker jag var bilden, en lös häst i en stallgång med ett väldigt litet barn med en matbytta i handen framför. Det är inte gulligt, det visar på extremt dåligt omdöme.

Oj, jag visste inte ens att det var lagligt med hybrider bland privatpersoner.
Googlade Zorse och hittade en i USA som säljer zebror och zonkeys, sorgligt. :(
Den har i varje fall ingen registrering hos Hästavelsförbundet, som för register även över "övriga hästdjur".

Kollade samtliga "övriga hästdjur" födda 2015 i Blå Basen, men pass måste den ju ha, så undrar var/hur den är registrerad.

Vad för en dublett menar dom?? Veterinärbesiktning? Försökt med två olika veterinärer att få hästen friskförklarad, alltså..? :crazy:

Ibland får man lust att köpa hästen så den slipper salami-transporten, men om man börjar med det så har man nog gaaaanska många hästar hemma till slut.....:(

Antagligen passet?

Zorse importerad från Holland till salu.
"Daddy is a zebra and mommy is a Quarter horse" :rofl: :banghead:

ja, såg en blänkare på fb att en "ranch" i Sverige (de verkar ha rätt pigg omsättning på importhästar där om man kollar annonser på hastnet regelbundet) fått fram ett sådant djur.
Så korsningen/hybriden är nog sann.
Men varför i hela friden man ska göra sådant övergår mitt förstånd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka