Fy fan....! Inte bråttom?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy fan....! Inte bråttom?
nu kostar hästen 1000 kr...
Alltså från 6 000 till 1000 kr utan att ens ett dygn har gått sedan annonsen först lades ut
Snacka om "intressant" korsning....Zorse importerad från Holland till salu.
"Daddy is a zebra and mommy is a Quarter horse"
Snacka om "intressant" korsning....
Varför gör man så, annat än för att skapa något ovanligt?
Jo, men den väsentliga skillnaden är att de flesta annonser inte skriver ut det och det är dit jag vill komma.I stort sett all försäljning är väl en intressekoll, dvs man anmäler sin vilja att sälja om rätt pris och andra önskemål uppfylls. Även om man skriver "Försäljning" får man ju ångra sig.
Kraftig artros (i halsen), får absolut inte ridas.
Hur vågar man sälja en sån häst ens?
Jag skulle vara livrädd för att den skulle hamna i orätta händer nån gång oavsett hur noga man är vid försäljningen..
Den har en cool färg. Det räcker ju som avelsmålSnacka om "intressant" korsning....
Varför gör man så, annat än för att skapa något ovanligt?
Jo, men den väsentliga skillnaden är att de flesta annonser inte skriver ut det och det är dit jag vill komma.
Precis, där satte du huvudet på spiken. Det var det där med att avskräcka som är den biten jag tänker på.Håller med. Det är irriterande med intresekollar tycker jag, varför ens skriva det. Måste ju avskräcka en hel hög med bra hem, inklusive mig själv.
Om man inte är säker om man vill sälja kan man ju ångra sig, det finns inget lag emot att ångra sig innan köpet är slutfört.
Jag förstår inte vem som skulle orka sätta sig och skriva om hästens framtida hem, familj, hagar, stall och framtid för bara en koll, hel konstigt tycker jag.
Säljes endast till bra hem tycker jag är bättre att skriva även om det inte är exakt samma. Men alla borde ju egentligen endast vilja sälja till bra hem.
Oj, jag visste inte ens att det var lagligt med hybrider bland privatpersoner.Zorse importerad från Holland till salu.
Kraftig artros (i halsen), får absolut inte ridas.
Hur vågar man sälja en sån häst ens?
Jag skulle vara livrädd för att den skulle hamna i orätta händer nån gång oavsett hur noga man är vid försäljningen..
Den har i varje fall ingen registrering hos Hästavelsförbundet, som för register även över "övriga hästdjur".Oj, jag visste inte ens att det var lagligt med hybrider bland privatpersoner.
Googlade Zorse och hittade en i USA som säljer zebror och zonkeys, sorgligt.
Oj, ja det kan man undra!Den har i varje fall ingen registrering hos Hästavelsförbundet, som för register även över "övriga hästdjur".
Kollade samtliga "övriga hästdjur" födda 2015 i Blå Basen, men pass måste den ju ha, så undrar var/hur den är registrerad.
Vad för en dublett menar dom?? Veterinärbesiktning? Försökt med två olika veterinärer att få hästen friskförklarad, alltså..?
Ibland får man lust att köpa hästen så den slipper salami-transporten, men om man börjar med det så har man nog gaaaanska många hästar hemma till slut.....
Zorse importerad från Holland till salu.
Med tanke på det kan man ju också undra (vilket vi iofs gjorde redan från början) avelsvärdet på en häst som kostar så lite som 6000:- från början?