Annonsera mera del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Önskar nybörjare
Finns det någon som har en gammal häst varmblod,kallblodigt.m.m,Island,ponny,eller arab,m.m.snäll i all hantering kan köra vagn och rida ej stressad eller tittig."

rYNNrw2.jpg

Jag svarade: Hoppas att du erdjuder den som tränar din häst 500kr

rYNNrw2.jpg

Jag svarade: Hoppas att du erdjuder den som tränar din häst 500kr

Jag såg det och gillade ditt svar!

Jag tycker att det är absurt att begära pengar för att någon ska träna ens häst som inte ska ridas. Att betala för att rida har jag inga problem med så länge man inte begär att medryttaren ska utbilda hästen, men att vilja ha någon som betalar för sånt som i annonsen tycker jag är magstarkt.

Jag såg det och gillade ditt svar!

Jag tycker att det är absurt att begära pengar för att någon ska träna ens häst som inte ska ridas. Att betala för att rida har jag inga problem med så länge man inte begär att medryttaren ska utbilda hästen, men att vilja ha någon som betalar för sånt som i annonsen tycker jag är magstarkt.
Jag brukar inte svara på "knäppa" annonser, men här kunde jag inte låta bli :cool:

Såg just ett föl annonseras ut med toppstam. Det måste vara någon som är helt okunnig om SWB-avel som går på det.

Mamma har inte gjort något och har 91 i dressyrblup och 74 i hoppning.
Morfar var hoppstammad men rörde sig bra och användes till gångartsston, 101 på gångarter och 79 hopp.
Mormor visad på kvalitet med 6 5 6 i gångarget.
Mormorsfar hade 84 i gågnartsblup och 66 i hoppning.

Såg just ett föl annonseras ut med toppstam. Det måste vara någon som är helt okunnig om SWB-avel som går på det.

Mamma har inte gjort något och har 91 i dressyrblup och 74 i hoppning.
Morfar var hoppstammad men rörde sig bra och användes till gångartsston, 101 på gångarter och 79 hopp.
Mormor visad på kvalitet med 6 5 6 i gångarget.
Mormorsfar hade 84 i gågnartsblup och 66 i hoppning.
Ja men du vet väll att en hingst som så länge den är känd (dvs folk känner igen namnet) väger upp allt och gör alla föl till toppstam ;).

Såg en annons om ett sto född 2011 som hade gått som avelssto och fått 4 föl. En femårig häst som fått fyra föl, det kan väl inte stämma? :confused: Måste ju blivit fel på födelseåret!

Såg en annons om ett sto född 2011 som hade gått som avelssto och fått 4 föl. En femårig häst som fått fyra föl, det kan väl inte stämma? :confused: Måste ju blivit fel på födelseåret!

Då måste hon blivit betäckt som ettåring... Dessutom skriver de att "innan det är hon riden på en mindre verksamhet/turridning". Låter väldigt märkligt minst sagt.

Då måste hon blivit betäckt som ettåring... Dessutom skriver de att "innan det är hon riden på en mindre verksamhet/turridning". Låter väldigt märkligt minst sagt.
Ja, det låter mycket märkligt, det måste ju ha skrivit fel på födelseåret, det kan ju inte gå ihop sig annars! :p

Det finns en väldigt ärlig annons på hästnet. :D

Här är ett utdrag...

Sto född -08 en häst för dig som gillar äventyr!

" Detta är hästen för dig som har tiden, kunskapen, är orädd och målinriktad. Jag garanterar spännande upplevelser där en dag är aldrig en annan lik!"

"Snäll i all hantering - oftast, men se till att ha grimskaften rätt i handen så du slipper en flygtur. NN är hästen som kommer galopperandes fram i hagen men har du otur kanske hon glömmer att bromsa in."

"Inga olater förutom att hon kommer på nya när hon känner för det."

"Detta är hästen som gör dig gråhårig när hon helt plötsligt vägrar gå in i stallet, men orkar du bara igenom varje prövning lovar jag att hon kommer ge de där lilla extra du har saknat."

"Hon är även inkörd och gillar att dra vagn, hittills har hon bara en gång testat att dra över ett dike."

Jag hoppas att hästen hittar rätt hem.:)

Det finns en väldigt ärlig annons på hästnet. :D

Här är ett utdrag...

Sto född -08 en häst för dig som gillar äventyr!

" Detta är hästen för dig som har tiden, kunskapen, är orädd och målinriktad. Jag garanterar spännande upplevelser där en dag är aldrig en annan lik!"

"Snäll i all hantering - oftast, men se till att ha grimskaften rätt i handen så du slipper en flygtur. NN är hästen som kommer galopperandes fram i hagen men har du otur kanske hon glömmer att bromsa in."

"Inga olater förutom att hon kommer på nya när hon känner för det."

"Detta är hästen som gör dig gråhårig när hon helt plötsligt vägrar gå in i stallet, men orkar du bara igenom varje prövning lovar jag att hon kommer ge de där lilla extra du har saknat."

"Hon är även inkörd och gillar att dra vagn, hittills har hon bara en gång testat att dra över ett dike."

Jag hoppas att hästen hittar rätt hem.:)
Förutom åldern och körningen skulle det där kunnat vara en annons för min röda donna (nej hon är inte till salu för några pengar i världen)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka