5 år gammalt sto med ryggproblem säljes som projekt eller som avelssto/sällskapshäst. Tydligen lite oklart vad i ryggen som spökar. Vilket fynd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns det säkert.Är ständigt lika fascinerad över de som vill lämna ut sina oinridna unghästar på foder till någon med unghästvana som kan fostra och rida in. De vill få hästen utbildad gratis och dessutom slippa betala uppehälle för den. Finns det någon som går på sådana annonser?
Det finns det säkert.
Och det kan säkert vara rimligt, om vi tänker oss en person som tycker om att träna och grundrida unghäst men som inte vill eller kan betala inköpssumman för en häst.
Varför betala för att få ge bort sina kunskaper istället för att ta betalt för dem?Jag kan inte se det som annat än att man är korkad ekonomiskt om man går med på ett sådant upplägg.
Är ständigt lika fascinerad över de som vill lämna ut sina oinridna unghästar på foder till någon med unghästvana som kan fostra och rida in. De vill få hästen utbildad gratis och dessutom slippa betala uppehälle för den. Finns det någon som går på sådana annonser?
För att inte tala om de som svarar. Det är nog mer vanligt att dom anser sig vara bra på unghästar och tycker sånt är roligt, men de har (gissar jag) sällan lyckats väl, eller bara ridit till en ursnäll en för några år sen...
Jag hade aldrig vågat lämna ut min unghäst (om jag haft nån) på foder till "nån som kan". Hellre betalar jag nån som vet hur man gör eller så förstör jag unghästen själv ;-)
/Lavinia
Jag resonerar exakt likadant!
Jag håller på att rida in min unghäst själv. Har aldrig gjort sånt förut men hittills går det bra. Om det slutar gå bra betalar jag många gånger hellre någon för att utbilda hästen vidare än att utsätta henne för någon som tycker att den kan. Om denne inte vill ha betalt utan vill göra det "för att det är så roligt" så tänker jag att det är för att denne är så dålig att denne inte kan få någon som vill betala för dennes kunskaper.
Haha precis så jag resonerar nu. Egentligen håller inte min hälsa för regelbunden ridning men efter att några sk "unghästvana" personer provred honom och två föll av (varav en behövde åka ambulans) så gav jag upp. Rider honom hellre själv eftersom jag faktiskt känner honom.För att inte tala om de som svarar. Det är nog mer vanligt att dom anser sig vara bra på unghästar och tycker sånt är roligt, men de har (gissar jag) sällan lyckats väl, eller bara ridit till en ursnäll en för några år sen...
Jag hade aldrig vågat lämna ut min unghäst (om jag haft nån) på foder till "nån som kan". Hellre betalar jag nån som vet hur man gör eller så förstör jag unghästen själv ;-)
/Lavinia
/Lavinia
Jag skulle inte heller göra det, men jag antar faktiskt (hoppas!!!) att de som äger hästen tar referenserDen aspekten tycker jag är den viktigaste.
Faktiskt.
Att det finns "stollar" som kan och vill rida in gratis vet jag.
Men att "våga" lämna ut sin oinridna unghäst till en okänd person utan referenser...
Undrar hur mycket Malin o Julia får betala för nöjet.Saxat från Blocket, men namnen har jag ändrat:
Vill du ha hjälp med Inridning av din D-ponny i sommar? Från 1 juni tar vi emot din ponny på X gård, 2 mil vä om Y. Vi erbjuder plats på bete i fin miljö. Din ponny kommer att utbildas av två ungdomar, Malin och Julia, under ledning av erfaren dressyrryttare med stor unghästvana.
Det jag reagerar på är att det tydligen är barnarbete som man tar betalt för. Ungdomarna (dock inte utskrivet hur gamla de är) är de som ska göra jobbet och man begär pengar.
Win-win!Undrar hur mycket Malin o Julia får betala för nöjet.
Saxat från Blocket
Stubbe, fint skick
Har nu bestämt mig för att sälja min stubbe efter mycket tvekan. Den är som ny och i fint skick, den har alltid fungerat utan problem. Jag är den enda ägaren och har aldrig lånat ut den. Den har många olika användningsområden då den kan använda till skohylla, campingbord och till och med bilbarnstolsförvaring. hemmet viktigare än priset. 5900 kr. Hämtas på plats. Mvh Felix.
Och så tre bilder av stubben. En med gympaskor på, en med bilbarrnkudde och en alldeles naturell, endast iförd lite mossa!