annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en annons där det var en tjej som hyrde ut en box. Det ingick box, hage, parkering etc.
kan vara en fördel att ha någonstans att parkera :banghead:

Såg en annons där det var en tjej som hyrde ut en box. Det ingick box, hage, parkering etc.
kan vara en fördel att ha någonstans att parkera :banghead:

Du tror inte att det var en parkeringsplats till transporten? Det är ju inte alla stall som har någonstans där man får parkera transporten menar jag.

Är det bara jag eller är det påfallande ofta man ser "fin korsning" - men utan att skriva ut vad det är för raser i hästen?
Håller med, för mej är det ganska relevant i alla fall :p
------------------------------------------------------------------------------

Såg idag en (förvisso väldigt seriös) annons där hästen ifråga idag tävlar bland stora hästar men: ' kan nog tas ner till d-ponny, då den är ca 150 cm.'
Själva annonsen och hästen kändes riktigt bra och hästen verkade en pärla, men jag personligen hade nog låtit bli att skriva så, cirka kan ju dessutom lika gärna vara 2 centimeter uppåt än neråt och har man egentligen ingen aning så hade jag nog faktiskt mätt innan jag lagt ut annons.
Men det är kanske bara jag :o

En häst med den utbildningen som den hade dessutom, hade ju säkert haft ett hyfsat högre värde o den nu råkade hålla sej som d-ponny...(?)

Håller med, för mej är det ganska relevant i alla fall :p
------------------------------------------------------------------------------

Såg idag en (förvisso väldigt seriös) annons där hästen ifråga idag tävlar bland stora hästar men: ' kan nog tas ner till d-ponny, då den är ca 150 cm.'
Själva annonsen och hästen kändes riktigt bra och hästen verkade en pärla, men jag personligen hade nog låtit bli att skriva så, cirka kan ju dessutom lika gärna vara 2 centimeter uppåt än neråt och har man egentligen ingen aning så hade jag nog faktiskt mätt innan jag lagt ut annons.
Men det är kanske bara jag :o

En häst med den utbildningen som den hade dessutom, hade ju säkert haft ett hyfsat högre värde o den nu råkade hålla sej som d-ponny...(?)
Men om det skulle visa sig att hästen inte kan mätas ner till ponnystorlek kan man ju fila ner hovarna några centimeter :wtf:

Man kan odla valpar nu! :up:

Reinrassiege mini Yorkshire terrier valpar Weipchen black and tan de är nu 7 veckor . 2 flickor och 1 pojke söker ett nytt hem snart , fortfarande ha en super mini mus Yorkie , kommer de odlas endast ca 1500 g . Och hennes syster är ca 2500 g är fullvuxen . Din Burder blir cirka 3200 gram. abzugeben.Bis i ansvarsfulla och kärleksfulla händer mitten av juni att lämna in de avmaskade , vaccinerade , mikrochip och undersökas av en veterinär och få ett hälsointyg som utfärdats av en veterinär och de är omhändertagna från början av vår veterinär . Det är också naturligt att få en Ahnentafel.Unsere valpar växer i mitten av familjen på . De föds upp av oss med massor av kärlek och gott omdöme .

This.. <3

"Vår kära Bullen behöver flytta pga tidsbrist! Barnen har blivit större och
tycker att Instagram och annat är mer intressant. Stackars Bullen är ensam och övergiven och längtar efter någon som vill pyssla om honom. Bullen har levt på en vacker skärgårdsö men vi kan ordna transport till fastlandet.
(Skärlkarlsedet på Smådalarö) han varken sparkas eller bits och står lugnt och stilla när du ska sitta upp! Han är inte så dyr i drift heller. En hel radda med tillbehör ingår, se bild! Allt är givetvis anpassat till Bullen!

128cm lång, 98cm i mankhöjd 163cm långa plankor som han står på. 56cm i bredd
om magen!"

Bra med alla mått på ponnyn inkl plankorna! Man vill ju veta om det blir skrymmande paket med posten :idea:

Annars är jag redan kär i Bullen :love:

"Söker häst av alla slag, i alla kategorier
Om hästen haft fång, eksem, triangelmärkt, endast promenadhäst, rödmärkt, måste gå skodd, äter ensilage, över 19 år är det inte intressant tyvärr."

Jag undrar vad "alla" betyder för denna annonsören... :up:

Den här tycker jag var himla gullig, stycke ur medryttarhäst sökes-annons:

Jag söker EJ ditt heta varmblodsto, utan mer en behaglig individ 2 gånger i veckan att arbeta med. Vad som än händer tänker jag inte hoppa upp på hästryggen det första jag gör den första tiden med hästen. Som vi måste förstå är hästar bytesdjur, och ofta kan hästen uppfatta människan som ett rovdjur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka