annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
This.. <3

"Vår kära Bullen behöver flytta pga tidsbrist! Barnen har blivit större och
tycker att Instagram och annat är mer intressant. Stackars Bullen är ensam och övergiven och längtar efter någon som vill pyssla om honom. Bullen har levt på en vacker skärgårdsö men vi kan ordna transport till fastlandet.
(Skärlkarlsedet på Smådalarö) han varken sparkas eller bits och står lugnt och stilla när du ska sitta upp! Han är inte så dyr i drift heller. En hel radda med tillbehör ingår, se bild! Allt är givetvis anpassat till Bullen!

128cm lång, 98cm i mankhöjd 163cm långa plankor som han står på. 56cm i bredd
om magen!"

hehe jag sökte lite snabbt efter "riktiga" hästar som heter Bullen och det fanns visst en B-ponny på en ö (Gotland) till salu :D Kanske så nära det går att komma? :p

+ söt som socker var den också ;)

Hittade just ett sto som har mycket nerv och därför passar bäst till avel...

Nu hittade jag ett sto till som är lämplig till avel för att hon är väldigt svår i ridningen. Jag blir nästan gråtfärdig.

Det är så beklämmande. Speciellt när de som borde veta bättre rekommenderar en att avla, dvs veterinärer. När min första häst blev utdömd som 17-åring (ringkota) tyckte veterinären att jag skulle ta ett föl! Visst, klart jag ska det på mitt maiden-sto som är 17 år, inga meriter och med en okänd härstamning (förmodligen korsning arab x bruksnordis). Lägg då till ett fel som är ärftligt hos nordsvenskar! Tur att jag som avelsintresserad 12-åring visste bättre.

Eller den här som jag personligen hörde för ett tag sen:

"jag förstår inte hur man har MAGE att sälja en häst utan papper??!!'
Säljaren svär över Fd ägaren...
Hästen ifråga köptes som oregistrerat papperslöst föl och nu ett antal år senare ska 'fölet' säljas...

Yes, fortfarande papperslös, oregistrerad och utan pass...

Vem ska skälla efter vem egentligen... :-P

"nembutal pentobarbital och bensokain till salu

Tack för att besöka detta område, vi är Top leverantörer av Nembutal Pentobarbital & bensokain hela världen och vår
tjänster erbjuds på nätet. Vi säljer Nembutal natrium till mycket rimliga priser som kan tillåta
någon person i någon klass för att kunna köpa."

Efter en snabb googling på vad det är blev jag nervös :nailbiting:

Tack för att besöka detta område, vi är Top leverantörer av Nembutal Pentobarbital & bensokain hela världen och vår
tjänster erbjuds på nätet. Vi säljer Nembutal natrium till mycket rimliga priser som kan tillåta

Well. Först och främst är det ju jäkligt smart att sälja knark på internet :up:Men jag skulle nog gissa att avsändaren mer riskerar att åka dit för bedrägeri ^^
Fast - å andra sidan - om någon dum sate nappar på det där och blir blåst på sina pengar - vad ska hen göra? Gå till polisen och säga att hen inte fick sina utlovade piller? :D

Tryckte på rapportera-knappen direkt när jag såg det. Läskigt om någon på nåt vis skulle komma över det.

Tryckte på rapportera-knappen direkt när jag såg det. Läskigt om någon på nåt vis skulle komma över det.

Det är extremt liten risk att de bakom annonsen verkligen säljer det de påstår sig ha ;) Langare skulle aldrig annonsera helt öppet sådär. De försöker bara blåsa folk på pengar.

"... och för att en avkomma ska bli black krävs att ett av föräldradjuren har färgen. Det räcker inte med genen."

Det finns inga hästar med genen för black som inte har färgen black, men okej ...

(Alltså, jag förstår att inte alla har stenkoll på färggenetik, men ska man hålla en hel liten föreläsning i sin annons bör man kanske veta vad man pratar om.)

Well. Först och främst är det ju jäkligt smart att sälja knark på internet :up:Men jag skulle nog gissa att avsändaren mer riskerar att åka dit för bedrägeri ^^
Fast - å andra sidan - om någon dum sate nappar på det där och blir blåst på sina pengar - vad ska hen göra? Gå till polisen och säga att hen inte fick sina utlovade piller? :D

Äh, det är lugnt, hur seriöst som helst. Nu annonserar de om LSD. Eller varför inte lite badsalt?

"Också till salu ACTAVIS, LSD, MDMA, kokain, MEPEHDRONE, ketamin, efedrin, marijuana, OG KUSH, Xanax, Molly, Methylone, badsalt TILL SALU"

Äh, det är lugnt, hur seriöst som helst. Nu annonserar de om LSD. Eller varför inte lite badsalt?

"Också till salu ACTAVIS, LSD, MDMA, kokain, MEPEHDRONE, ketamin, efedrin, marijuana, OG KUSH, Xanax, Molly, Methylone, badsalt TILL SALU"

Jag dör :rofl: :rofl: Åt helvete med ljusskygga verksamheter på "undernätet" eller på plattan, de här vet hur man gör business! Vad blir nästa, Facebookgrupp och webshop med kvalitetskontroll? :D

Undrar vilka actavis. Jag har några mediciner från den företaget. Kanske säljer dom det billigare :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka