annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
har underbart mognat i år! Hon hade transporterat en mycket lyckad häckningssäsong under 2009, med många föl på vägen, både på gården och till hans avkomma. Hon är en mycket bra speditör, och en mycket enkel uppfödare. Hon har precis avslutat körning utbildning, och hennes instruktörer var så helt såld på hennes stil, rörelse och disposition. kontakta för mer ...
:rofl:

har underbart mognat i år! Hon hade transporterat en mycket lyckad häckningssäsong under 2009, med många föl på vägen, både på gården och till hans avkomma. Hon är en mycket bra speditör, och en mycket enkel uppfödare. Hon har precis avslutat körning utbildning, och hennes instruktörer var så helt såld på hennes stil, rörelse och disposition. kontakta för mer ...
:rofl:

:sneaky::banghead: Vilken "underbar" grotvälska

*kl*

Ja, det finns en del märkliga annonser. Värst är ändå en bekant, som skulle sälja sin häst nu i dagarna. Snubblade över annonsen själv när jag satt och dagdrömde, och det var inget annat än en uppdiktad historia, novell-style, om hur snäll och bra hästen var. Och vilken kapacitet sen! Hoppad 110, men den gillar inte dressyr. Fast den kan förmodligen bli en bra dressyrhäst ändå. Trampar alltid under sig! (vad nu detta ska betyda). Blev alldeles ställd, har inte sett någon rida den hästen mer än en gång, och det var inför bilder till annonsen. Relativt tittig och orutinerad, så första provridarna fick sig nog en funderare när den väldigt "lugna och trafiksäkra" hästen kastade sig över hela gårdsplanen då stallgrannen satt och prasslade med en påse gifflar...

Texten lyder "Hon är en bra familj häst som kan bli mästare på någon men utvecklades också tillsammans med en annan på kurser och mindre Tävlingar .giving henne på grund av tidsbrist, hon förtjänar det någon som har mer tid med henne.".
Och annonsören kallar sig för Rajpack.
Låter seriöst.

Ingen annons utan ett svar jag fick på en annons där jag sökte efter en sällskapshäst;

"Hej, du är i en finansiell binda, du behöver lite kredit och du har svårt att få tillgång till kapital lån från lokala banker och andra finansiella institutioner? Jag har ett kapital som krävs för att erbjuda lån som sträcker sig från 50.000 Kr till 150.000.000 Kr i låg ränta på 3% utan kreditupplysning takt. Jag erbjuder personliga lån, lån för skuldkonsolidering, bostadslån, för ett projekt, köpa en bil, köpa en lägenhet, köpa krediter eller lån oavsett orsak. Kontakta mig för att finna tillfredsställelse."

Får såna här svar på detta oseriösa lån??

Föl säljes där pappan är en gdk SWB-hingst och modern är en renrasig KWPN-Tupigpaard :banghead: "Svårklassämne säljes, gångarter utöver det vanliga. Säljes som hingstämne."
Men hallå?! Tupigpaard är en körhäst = gråpapper i ASVH. Hingstämne?! :banghead: :banghead: :banghead:

Föl säljes där pappan är en gdk SWB-hingst och modern är en renrasig KWPN-Tupigpaard :banghead: "Svårklassämne säljes, gångarter utöver det vanliga. Säljes som hingstämne."
Men hallå?! Tupigpaard är en körhäst = gråpapper i ASVH. Hingstämne?! :banghead: :banghead: :banghead:
Avelshingstar behöver ju inte vara renrasiga, är upp till varje hingstägare numera att föra språngrulla.

Avelshingstar behöver ju inte vara renrasiga, är upp till varje hingstägare numera att föra språngrulla.
Jo, men vad förväntar man sig att det ska bli för avel? Jag skulle själv aldrig avlat på grå papper. Känns som riktigt skogsavel. Vad har egentligen en Tupigpaard att införa i SWB ibland dressyrhästarna?

Man kan ju se det tvärtom istället.
Vill man avla på körhästar bör man ju hålla sig till lämpliga raser och försöka hålla den till körning isf dressyr, annars är det lätt att det blir pannkaka utav allt. Inte hade jag korsat en nordsvensk med en arab som jag sedan hoppas ska bli en svårklasshäst i hoppning.

Vill man avla på körhästar bör man ju hålla sig till lämpliga raser och försöka hålla den till körning isf dressyr, annars är det lätt att det blir pannkaka utav allt. Inte hade jag korsat en nordsvensk med en arab som jag sedan hoppas ska bli en svårklasshäst i hoppning.
Och SWB används inte inom körning? ;)

Och SWB används inte inom körning? ;)
Jo, men man ska ju inte sälja dem som dressyrhäst för höga priser. Väljer man att avla på körhästar, så ska man hålla sig till körhästar, speciellt när rasen är framavlad till det. Är man seriös i sin avel och vill få fram bra hästar så måste man använda sig utav bra avelsmaterial och vara målmedveten. Inte kommer du få 400 000:- för ett Varmblodshäst inblandad med SWB för att använda den som dressyrhäst. Chansen är nog 1 på miljonen att den skall bli plac i VM. Eller vad tycker du @Görel?

Jo, men man ska ju inte sälja dem som dressyrhäst för höga priser. Väljer man att avla på körhästar, så ska man hålla sig till körhästar, speciellt när rasen är framavlad till det. Är man seriös i sin avel och vill få fram bra hästar så måste man använda sig utav bra avelsmaterial och vara målmedveten. Inte kommer du få 400 000:- för ett Varmblodshäst inblandad med SWB för att använda den som dressyrhäst. Chansen är nog 1 på miljonen att den skall bli plac i VM. Eller vad tycker du @Görel?

Det är ju inget som ger ett plus i kanten generellt sett. Kan förstås finnas enstaka bra individer men det är inte så vanligt eftersom de lyfter knäna på ett sätt som inte är eftersträvansvärt och de rör sig inte genom kroppen.

Vad gäller icke rasrena hingstämnen så är det ju inget andra än buskavlare är intresserade av eftersom det inte finns något förbund för den typen av korsningshästar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka