annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillade den här annonsen:

Hej! Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar nu eller om jag kommer känna ordet Yes eller Wow i och med denna annons men jag ger detta ett försök. Jag är i grund och botten på jakt efter en person som vill spendera tid hemma hos oss i vårat stall som ligger i Eskilstuna och främst rida våran valack i skog och mark någon dag i veckan. Det är en orädd och cool kille som är ganska så lat, men behöver ändå en trygg ryttare. Det ska vara en person som vet vad hästar och stall innebär, en person som tar ansvar och som också är ärlig och lugn i sig själv. Det är jätte viktigt för mig att jag ska kunna lite på dig fullt ut, då mina hästar har väldigt stor betydelse för mig. Hemma hos oss rider vi western, det skulle vara ett stort plus i kanten om du själv red western eller visste något om det, men inget tvång. Det vi kan erbjuda är ett trevligt stall(utan toalett)med en mindre ridbana med massa skog och mark runt om. Då vi bor på landet så krävs det nästan körkort eller någon som är villig och skjutsa dig. Jag har tänkt mig att du kommer få betala en summa vare månad enligt överenskommelse. Tror du att du passar oss så skriv och berätta om dig själv till oss och skicka gärna med en bild på dig så vet vem du är!

Fast det här var också bra:

"Han är D-ponny av tyngre slag som i sina yngre dagar tävlat ungefär så högt som det går både i hoppning och dressyr."

Det är kul också när samma människa, samma dag har lagt ut två annonser. Den första handlar om att hon söker medryttare till sin häst och i den andra annonsen säljer hon hästen!:D

Kul för medryttaren :up: Hinner rida fram tills ägaren kommer och säger "nu ska han säljas"
Påminner om medisen jag hade som efter bara en månad tydligen skulle flyttas till ett stall utan bussförbindelse - och hon visste att jag inte hade körkort :banghead:

Såg just en hästannons, säljes pga övergång till storhäst. -fine.....
Har ägt hästen i 5 månader. -Var det en överraskning att du blev äldre?
Hästen var 148 cm enligt förra ägaren men har säkert växt lite till....-But wait! Your first argument is now invalid!

Nån som ser logiken?

@djezima haha vilken skum och sorglig annons! Och visst vore det väl en sak om de ägt hästen i 5 månader och måste sälja för att det dykt upp något väldigt plötsligt/akut, men för att byta ut den mot en stor häst???? Känns ju inte fair mot ponnyn...

Såg just en annons på en "Frieser av barockmodell" men på bilden är det snarare rokoko med en liten sadel långt upp på bogarna, sen en liten bild under ryttare. 65 000 är begärt. Den bilden gör inte att hästen ser ut som om man vill ge 65 000. Varför lägger man inte ner lite omsorg på hur man presenterar sin häst?

Alltså, nu måste jag säga att jag börjar undra...:crazy: Ligger en islandsvalack ute till salu, med bilder där det ser ut som man har blurrat HÄSTENS ansikte...:confused::confused::confused:

Eeeeh.........................?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka