annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
:D Vilket roligt syftningsfel. Ibland känns det som att de ungas svenskakunskaper bara sjunker. Dessutom skulle jag inte ens svara på en annons med texten "hoppa högt" i även om min häst kunde hoppa högt, låter inte så erfaret enligt mig.

:D Vilket roligt syftningsfel. Ibland känns det som att de ungas svenskakunskaper bara sjunker. Dessutom skulle jag inte ens svara på en annons med texten "hoppa högt" i även om min häst kunde hoppa högt, låter inte så erfaret enligt mig.

håller med om språkkunskaperna som dalar, hade en tjej som ville bli fodervärd på min häst, hon var väl 13-14 och jag frågade om hon hade engagerade föräldrar varpå jag fick förklara vad engagerad betyder. (tänker i mitt stilla sinne att man som hästletande ungdom präntat in i alla fall DET svåra ordet i skallen)

Jag hade inte heller svarat på den annonsen.

Jag funderar lite på priser.. Har sett en annons med ett halvblod, valack 14 år, ingen speciell stam. Hästen har tävlats lätta klasser i hoppning, som högsta prestation har den placerats i LA ett par gånger. Ägaren vill ha 300 000 för denna. I min värld låter inte det som ett rimligt pris.. eller?

Jag funderar lite på priser.. Har sett en annons med ett halvblod, valack 14 år, ingen speciell stam. Hästen har tävlats lätta klasser i hoppning, som högsta prestation har den placerats i LA ett par gånger. Ägaren vill ha 300 000 för denna. I min värld låter inte det som ett rimligt pris.. eller?

Låter som att det har blivit en nolla för mycket...

30 000 låter mer rimligt för en sån häst.

Låter som att det har blivit en nolla för mycket...

30 000 låter mer rimligt för en sån häst.

fick precis höra av en kollega att hon häromdan hade pratat med ägaren till denna och ja,.. 300 var vad de förväntade sig få ut. kollegan hade erbjudit sig att betala runt 70 för hästen men det blev nej..

Skulle vara intressant att höra vad de grundar priset på.. Den har ju inga stora tävllingsmeriter att tala om. Och om den hade stor potential hade den kanske redan varit högre i klasserna?

Här har vi ännu en "berättar allt möjligt om min ögonsten som jag nog inte är helt säker på att jag vill sälja"- annons:

Har nu tagit detta fruktansvärda tunga beslut...
Min vackra underbara häst ska säljas!!!!! Pga att jag inte har intresset/tiden & kapaciteten längre... Och hon är för fin för att bara vara min gos häst om det finns ngn där ute som skulle vilja ha en underbart snäll häst till tävling/träning mm.... Hon förtjänar det, även fast denna häst inte ser ut att lida där hon går idag..
Detta är en häst jag skulle kunna skriva sååååå mycket om!!! Har haft henne sen hon var 1,5år.. Vi tränade och tävlade i hoppning när hon var yngre. Men pga av saker som händer i livet mm så kom vi av oss.... Nu har hon (tyvärr) bara varit min skogsmulle dom senaste tre-fyra åren.... Den ända fördelen är att hon är inte sönder riden.. Men hon är fantastisk, hon kan stå en mån och så är det bara att hoppa upp och rida ut utan problem. Hon är pigg/tittig men aldrig dum och skulle dra. Har hon aldrig gjort, inte ens när jag red in henne.
Hon har bra kapacitet med rätt ryttare. Modig, litar på sin ryttare.
Snäll att sko, lasta, spola/tvätta. Var själv i stallet. Rida ut själv på lr i grupp.
Halt?!?!? Ja det har hon varit annars skulle jag ljuga, men aldrig så det har behövts veterinärvård.
Ja det finns som sagt sååå mycket att skriva om denna fantastiska häst!!!
Så ni som är sugna på en super snäll häst att träna/tävla åka på utb eller skogsmulle lr varför inte ta föl.
Hon har lätt för brunst men märks inte vid ridning & hantering.

Maila mig och berätta om Er och vad ni kan erbjuda henne så hör jag av mig till Er om jag känner att det är bra!!! Ställ frågor om henne för jag kan skriva hur mycket som helst och glömma hälften ändå...

Hon är efter ****
164cm
Brun med bläs och fyra vita ben.
Mörkbrun på vintern, och guldfärgad på sommaren. (Se bilder)
Inriktning - hopp men kan säkert gör sig mkt bra på dressyrbanorna med rätt ryttare.

Rätt hem = VIKTIGT!!!! (Bra pris)

Hoppsadel finns till henne.. Bates

Sv: annonsera mera :D

Korsning "är efter hingsten for feeling, mamman till honom va ett stort gotlandsruss på 140cm mkh." så inte så mycket stam där (eller är det ok med korsningar i hästvärlden? (är mer van vid hundar))

Med tanke på att halvblod är korsningar och att rasen svensk ridponny också är korsningar så ja, det är okej i hästvärlden. Sedan finns det givetvis en massa buskavel inom hästvärlden med men just halvblod och svensk ridponny är ju kontrollerad avel mellan olika raser där vissa hingstar ger godkända avkommor.

Dagens fniss på annonser är en "Mycket snäll hingst" som någon har haft den goda smaken att slänga ut en enda bild på. Där hästen stegrar. Kändes som en bra kombo.

En annan favorit är när man annonserar ut stallplatser under ett visst län, och sen ligger stallet i ett annat län.

Har sett en annonsera flitigt i flera månader, står under Stockholm men stallet ligger flera timmars bilresa härifrån. Undras hur man tänker då?

men vem betalar 1500kr för att rida 3ggr i veckan?

(buck som knappt ens lägger 1500kr på sin häst i månaden)

men vem betalar 1500kr för att rida 3ggr i veckan?

(buck som knappt ens lägger 1500kr på sin häst i månaden)

Den diskussionen har varit på tapeten otaliga gånger. Allt handlar om var man har sin häst uppstallad, och tillgång och efterfrågan, samt vilken syn man har på medryttarskap. Vissa ser medryttarskap som "halvfodervärd light" och sätter priset därefter. Andra ser medryttare som en förlängd variant av sköthäst, och vill enbart ha tidsavlastning och har sina medryttare gratis. Andra vill ha ett litet bidrag för skoning och slitage. En del tar en symbolisk summa för att sålla bort oseriösa.

Sen har det att göra med hästens utbildningsnivå etc. Jag skulle inte betala 1500 för att lulla runt på en pensionär 3 ggr i veckan, men om det var en fin läromästare som jag kunde utvecklas på - så absolut, om jag hade råd. Men då skulle jag vilja att träningar ingick åtminstone 2 ggr i månaden.

Min personliga åsikt är att ju mer man betalar - desto mer inflytande och engagemang ska man få ha. Och betalar man mycket ska man definitivt få träna, inte bara rida uteritter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka