annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

KL

Låter inte 17000 lite mycket för en 7-årig häst som inte är inriden och haft fångkänning?

Det är på tok för mycket! Undrar om vi har sett samma annons, har sett en likadan annons och den har varit till salu länge! :(

Det beror väl på en massa annat. Ras, stam, exteriör, hoppförmåga. För ett välstammat halvblod med bra hopphästar i stammen är det billigt. Vad gäller fångkänning så handlar det ju om omständigheterna kring det.

Korsning "är efter hingsten for feeling, mamman till honom va ett stort gotlandsruss på 140cm mkh." så inte så mycket stam där (eller är det ok med korsningar i hästvärlden? (är mer van vid hundar))

Korsning "är efter hingsten for feeling, mamman till honom va ett stort gotlandsruss på 140cm mkh." så inte så mycket stam där (eller är det ok med korsningar i hästvärlden? (är mer van vid hundar))

Att For Feelings mamma var ett gotlandsruss var en nyhet för mig ;)

Senaste stjärnan bland icke godkända hingstar som man försöker lura på folk är en treåring efter Warsteiner som är dyrare att betäcka med än fadern:banghead:

Jag bara älskar annonser som uppenbarligen är översatta med Google Translate!

"" Jag älskar dig Mary Ann " är en vacker 5 y / o , 150cm , klass 1 Connemara Mare . ( Irländsk registrerad )

" Mary Ann " har tävlat i disciplinerna hoppning , arbetar jägare , eventing , längdåkning , och nybörjare dressyr .

Hon älskar att hoppa och för närvarande är showumping 1m med potential att gå mycket längre . Hon älskar längdskidåkning , är väldigt modig och kraftfull .

Hon utmärker sig platt arbete , är elegant och har tre fina gångarter . " Mary Ann " har tävlat på nybörjare Dressyr . På sin första utflykt hade hon en poäng av 37 . Hon har även 2: a på sin första gången tävlar i kombinerad utbildning .

Hon har den vackraste naturen , hon är intelligent och alltid villig att behaga .

Hon är av den superhingsten" Jag älskar dig Melody" och ur en Coosheen Timjan sto .
Hon har potential att göra en show jumper , eventer , arbetar jägare . " Mary - Ann " är en prestation Connemara och kommer att gå mycket långt i rätt händer . Hon också med tiden skulle göra ett utmärkt avelssto .
Mary- Ann skulle vara en perfekt övergång från ponnyer till hästar eller mor / dotter aktie ."

Hittade en himla mysko annons idag:

D-ponny 7 år stadig LA

Jag ska ha häst så därför säljer jag min underbart lagoma Dponny. Han är stadig LA 110cm och vi kom 2a våran andra start. Han är snäll, skön att sitta på, alla, verkligen alla, kan rida han. Han jobbar själv i dressyren för han vill bära dej med sin rygg. Han är lika bra i dressyr som hoppning tror jag. Vi kallar honom Oliver efter sin far Newbridge Oliver. Han är connemara. 147cm. Han är väldigt med på noterna och lär sig jättesnabbt, jag ramla tom av när han svängde före mig på en LA, den avramlingen lade min lillasyster ut på sin Facebook Stall s Kungsbacka därav ute i resultatet på TDB. Annars har han inga fula resultat. Eftersom han går så bra 110cm ska jag snart starta MSV 120. Förra året som 6åring kom han 2a 100cm på varbergs hoppet. Cupen hade 46 startande och 35 st hade uteslutits, bra gjort utav en 6åring. Men nu är han 7 år och mer än redo att hoppa högt iallafall med mig;-) Detta är en riktig stilhoppningsponny som kommer göra föräldrarna och ryttaren glada och stolta.

Facebook sök Stall S Kungsbacka Oliver är en störtskön ponny att rida han är åxå gosig pillig snäll, Han är BRA på riktigt! Man kan känna sig trygg med honom om man är lite osäker. Och han startar snart msv. Han kliver över 110cm och jag undrar när han ska börja ta i, det går för lätt. Pris disk. Ni är välkomna att prova honom i Kungsbacka
:confused:
uuhhh???

@Tokyo ett trevligt exempel på en annons med på tok för mycket information som inte är direkt relevant i en annons, kanske vid provridningen men inte i annonsen :p

"Har ett vackert, snällt Haflinger sto som är snäll att hantera & rida dock lite tungstyrd (tänk Volvo 240 utan servo)."

Klockren beskrivning kan jag tänka mig :bow::love:

En möjlig vinnarkandidat i tävlingen "Den kortaste hästannonsen".:D

Denna känns något märklig:

"Jag köpte honom i tron om att han var inriden, ska ha varit riden av den förra ägaren i alla gångarter. Dock så fick jag backa och tränar nu från marken och hänger och klänger på honom. Han är jätte trevlig att jobba med, men jag känner inte att jag vill lägga den tiden på att "rida in" honom igen."

Provrider man inte hästen innan?
Det låter som tjejen som hade en tråd om en importerad häst. Hon hade fått en video där man såg hästen ridas i alla gångarter samt skötas. Trots det trodde hon den var oinriden för att den var bångstyrig för henne.

såg en annons i kategorin "foderhäst sökes"

"Jag är en rutinerad ryttare på 14år 170cm/70kg som söker en inte allt för snäll och arbetsvillig häst. Men ändå en häst som kan hoppa högt eller ja en häst som iallafall har fint och högt språng. Hästen ska vara i åldern 4 till 8år. Och som sagt var så ska hästen vara duktig i hoppning för skulle vilja tävla i de högre klasserna."

:confused:

tvi vale om hästen är bussig och gillar att jobba liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka