annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Nu är det nog

"Mycket liten ponny, näst intill en insekt, säljes.
Helst till innehavare av tomt tigerhägn med högt staket, vallgrav och högspänning!
Tigrar absolut inget krav. Passar annars som mellanmål!
Förutom att djuret aldrig befinner sig där det ska, är det mycket socialt, sött och ridbart"
Pris 2000.-

Undrar hur många som hör av sig på annonsen? :) Söt ponny på bilden iallafall

Senast ändrad:

*kl*

Jag förundras över alla dessa annonser med rubriken "projekt/problemhäst".
Hästarna säljs för en struntsumma men när man tittar närmare på annonsen så kan iallafall inte jag hitta någon anledning till varför dessa hästar skulle vara mer problematiska än några andra... :cautious:

Den såg jag också och undrade hur tusan ett varmblod beter sig. Och varför det skulle vara uppskattat att den inte beter sig som det den är.

Nu är det nog

Helst till innehavare av tomt tigerhägn med högt staket, vallgrav och högspänning!
Förutom att djuret aldrig befinner sig där det ska, är det mycket socialt, sött och ridbart"
Pris 2000.-

Och nu har "lilla Pipet" blivit rikskändis i aftonbladet...:D

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18661435.ab

kl

Alltså...

En annons för en "tennessee walking häst"

"Denna Tennessee walking häst , född 2008. Hon är 15.3 cm i höjd och är Gotlands Russ. "

Den är alltså ett gotlandsruss? :rofl:

Annonsen för övrigt är inte så väldigt märkligt formulerad som vissa översatta med google translate tex kan vara. Och vet inte hur man, med översättningsprogram eller inte, kan få till det att den är ett gotlandsruss :D
Den måste vara väldigt söt om den bara är 15 cm hög :D

Vet inte om detta vart uppe förut men har ni kollat biltemakatalogen? Där det står om grimludd.. "gör det behagligt för hästen att ha grimman på även då det är kallt ute". Jag fnissade rejält. Eller har jag helt missuppfattat luddens funktion?!

Biltema i Uppsala hade under en period en jättestor billboard med texten, nåt i stil med "kolla in vårt nya hästsortiment"

Jag veeet att det heter hästsortiment men jag tänker på ett sortiment av hästar snarare än hästsaker. :)
Typ- Nytt för i år: Nordsvensk, nu i fler färger.
Vårens nyheter: Shetlandsponny i blommigt. eller liknande

Nu är det nog

Pris 2000.-

Den blev såld direkt tror jag, annonsen försvann innan jag hann läsa.. :(

kl

finns en upp och nervänd bute/but´e sadel ute på annons nu :rofl:, misstänker dock att det är en butet, dock för bara 6500kr :d

(förstår inte vad som är svårt med att ha rättvända bilder i annonser?)

(förstår inte vad som är svårt med att ha rättvända bilder i annonser?)

Ibland knasar min telefon ur när jag ska lägga ut annons. Bilden är rättvänd i mobilen men blir helt sned eller upp och ner när bilden kommer i annonsen. Både på blocket och hästnet :/

Ibland fungerar det dock så jag vet inte vad som är felet, det är otroligt irriterande iallafall !

*kl*

"Hon är en vacker, panna och vit häst med ljusa ögon, hon älskar att springa och leka på gården med mina barn och vår katt, och hålla din familj i högsta grad levande. Hon är för närvarande på vaccinationer och avmaskning. 100% livstidsgaranti för mer infromation kontakt."

Alltid bra men en häst som håller familjen i högsta grad levande :D

*kl*

Medryttare sökes till 4-årigt islandssto

Hästen är inte inriden, ägaren är jättegravid och vill ha hjälp med inridningen. Man får lov att hålla på precis så mycket/ofta som man vill.
För detta privilegium behöver man bara pynta nätta 1500 riksdaler
O_o

Eller inte! Kul att få sin häst förstörd av något pucko som är villig att betala för att utbilda någons häst O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka