annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Eller så har de tagit sadeln i ett skruvstäd och tryckt ut bommen.. så den blir vidare.... O_o

Eller så har de tagit sadeln i ett skruvstäd och tryckt ut bommen.. så den blir vidare.... O_o

Med tanke på att "bommen" i de där sadlarna består av ett ihoplimmat, tunnt (~2mm) glasfiberskal så kan den nog tyvärr "tryckas ut" :S.

*knapplånar*

Att skriva ut en onödigt hög, femsiffrig prislapp var tydligen inte lika jobbigt som att skriva en grammatiskt korrekt annons med hela ord. Snart ser vi väl en annons i morsekoder...

"riden i skog o mark, lite hoppad, transport helt ok.
Säljs av eg seriös uppfödn, har modern, samt syskon.
Återkom för info, pris (disk gärna m rätt rytt)"

*kl*

"Mest begåvad och sötaste hästen någonsin! Han är välutbildad i dressyr, hopp, trail-rider och enheter.
Han gör halva passet, flygande blyförändringar stirrar galopp piruetter. Piaff passage kommer lätt. Vackraste häst i ladan. Och en total show-stopper. Han är rolig och och söt. Precis som en valp. massor av personlighet. Big mover. "

Den här var ju lite rolig :D. Hur tränar man in en flygande blyförändring? Kanske bäst att börja med enkla blyförändringar först då :p. Sen köper jag hellre en häst som göra hela passet och inte bara halva...

*kl*

Kanske något OT men ändå... Vet inte hur vanligt det är bland andra raser men jag som sitter och slösurfar på arab-annonser ser ofta något i stil med: Fantastisk stam, skulle passa jättebra till avel! men varken stammen eller hästens namn är utskrivet. Blir lika irriterad varje gång jag läser det :rage:

*kl*

"Mest begåvad och sötaste hästen någonsin! Han är välutbildad i dressyr, hopp, trail-rider och enheter.
Han gör halva passet, flygande blyförändringar stirrar galopp piruetter. Piaff passage kommer lätt. Vackraste häst i ladan. Och en total show-stopper. Han är rolig och och söt. Precis som en valp. massor av personlighet. Big mover. "

Den här var ju lite rolig :D. Hur tränar man in en flygande blyförändring? Kanske bäst att börja med enkla blyförändringar först då :p. Sen köper jag hellre en häst som göra hela passet och inte bara halva...

:rofl: :rofl:

*kl*

Jätteenkelt med ett översättningsprogram.
Flying lead changes...

lead som i ledande framhov, eller som i bly...

De flesta är nog på det klara med att Google-translate står bakom texten, som så många andra annonser i tråden ;)

Man tycker ju att de som annonserar via google-translate borde förstå att texten lätt blir väldigt konstig - och underhållande :p

*kl*

Kanske något OT men ändå... Vet inte hur vanligt det är bland andra raser men jag som sitter och slösurfar på arab-annonser ser ofta något i stil med: Fantastisk stam, skulle passa jättebra till avel! men varken stammen eller hästens namn är utskrivet. Blir lika irriterad varje gång jag läser det :rage:

Samma här!

gärna skrivs varken stam, ålder, höjd eller pris med. Ändå är det peerefekt för avel.

Gärna "fantastiskt bildskön" och två leriga mörka hagbilder på ett hästarsle.... :banghead:

Glöm inte skadad eller annan defekt som gör att de inte funkar som ridhästar. Då måste de vara perfekt avelsmaterial:banghead:

Eller den 10-åriga araben som inte är inriden på grund av tidsbrist men skulle säkert bli en jättebra distanshäst. Vaddå tidsbrist? De har ju för bövelen haft sisådär 7 år på sig att rida in den!! :rage: Blir snart så upprörd så jag börjar tugga fradga :D:o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka