annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

KL

"Islandshäst köpes, ej eksem eller fång, max 15 000kr, ska gå att rida, max 15 år! "

Rimlig krav, antar att det är ok med en framtung grisepassare, annars blir det nog svårt att hitta en för det priset :p

Kl

Fin

Hon är lätt all lära men har inte tid för henne

Oerhört utförlig annons... Å andra sidan sägs hästen kosta 1 kr, så det kanske är värt att slå till

Fanns en annons ute för några veckor sedan där det var en tjej som skulle sälja sin unghäst som hon köpt veckan innan för att hon kom på att hon inte hade tid eller pengar . Dessutom så var kemin inte rätt då hästen var för outbildad (tror den var 3.5 år). Såg riktigt fin ut men skulle bli på gränsen till ponny om jag inte minns helt fel.

Räknar man inte och tänker efter innan man köper häst..?

KL

Hon är EJ TILL SALU! så söker du en ponny för senare köp eller köpa nu så är det här inte ponnyn för dig hon söker enbart FODERVÄRD.

Sto som är född: 2011.
B-ponny som är ca 130cm hög.
Ej inkörd eller inriden ännu.
Snäll vid hantering men inte jobbad med ännu.
Kräver daglig utevistelse & kompisar.
Utlånas under längre tid..

Vill att den som är intresserad har vana av unghästar sen tidigare då hon inte är så mkt hanterad.

Kan vara jag som tolkar fel, men låter som att man vill att nån tränar ponnyn så ägaren kan ta tillbaka den sen, eftersom de är så noga med att poängtera att hon inte säljs. Skönt att ha nån som gör jobbet och betalar för hästen samtidigt.

Visst är det praktiskt! Man förstår inte varför inte alla unghästägare gör så, att betala någon för att utbilda ens häst är ju bara krångligt....hoppas verkligen inte att någon går på det.

"3 hästar gratis

Jag ger bort 3 hästar för att jag inte har tid för dem längre...
1. ***: 12 år gammal Valack
2. ***: 14 år gammal sto
3. ***:22 år gammal Valack
Hästarna är gratis, jag vill bara att någon sköter dem bra"

Ta 3 betala för 0 för slakthästuppköparna...

Kl.

Va tycker ni om denna? Bild på två halvdana ponnyer i en hage. Inget pris satt. Överskrift "Hobbyhästar".
Med texten:
"Ridna och ej ridna. Säljes uthyres. Bytes mot bra förslag."

Fanns ingenting mer i annonsen :crazy:

kl
Jag blir så trött på köpare som vill få en vara skickad (inom rid/hästutrustning) och tror att frakten är i princip gratis :banghead: Det kostar att skicka ett par tyglar, eller vad som, oavsett om det inte kan verka som att dom väger så mycket :meh: Och ja, det kan komma upp i nästan nypris om varan väger mycket eller är skymmande pga frakten.... :cautious:

kl

Jag var helt säker på att det här var en skoj-annons:

"
hej har ponny född 2000 rids för inst
135cm vill gärna ha kompis med sej när man rider. passar därför ridskola
eller avel namn Vanessa af Nyholm

pappan sokrates af mesballe

mamman victria af bybjerg

pass vacc
"

Tänkte att den här passar i den här tråden :D

Googlade och upptäckte att det faktiskt finns en "Sokrates af Mesballe" :eek:
Hur fan kom man på det stuterinamnet?? O_o

För att inte nämna det danska namnet på en firma som tillverkar jordbruksmaskiner... Bögballe. I Sverige blir det Bogballe vilket jag inte anser är så mycket bättre. Hört på en lantbruksskola: "Kan då åka och hämta Bogballen?"

:rofl:

:rofl:

Haha, ok är det danskt så är det inte lika illa förståss... Har dock aldrig hört "balle" användas i det danska språket, kunde aldrig gissa att det kunde vara danska..
Jaja, jag fick mig ett gott skratt iaf ;)

"3 hästar gratis

Jag ger bort 3 hästar för att jag inte har tid för dem längre...
1. ***: 12 år gammal Valack
2. ***: 14 år gammal sto
3. ***:22 år gammal Valack
Hästarna är gratis, jag vill bara att någon sköter dem bra"

Ta 3 betala för 0 för slakthästuppköparna...

Blir mycket antipasti av det.

såg idag en annons på ebay där någon under kategorin "hundutrustning" sålde ett dog harness som använts på säljarens bortgångna irish wolf hound. Selen var svart med vitt foder och märkt "pony".
På bilden var en svart grimma med vitt foder.
tiläggas ska att annonsen lagts upp 2 ggr eftersom den inte sålt första gången....

Ha ha, vi hade grimmor på hundarna när vi var barn och hundarna drog oss i pulkor :D

*kl*

Jag sitter och kollar sadelannonser och hittade en som i texten skriver att man ska kontakta säljaren via telefon eller sms för mailen fungerar inte. Problemet är bara att det inte finns något telefonnummer utskrivet i annonsen... Det blir nog svårt för säljaren att bli av med den varan... :D

kl

Sitter just och tittar på en annons där ä:na är utbytta till å:n ...
Hästarna som säljs finns med på sex bilder:
1. Bakifrån när hästen kliar sig med ett bakben under hakan
2. Hästen bakifrån, bara 5% av hästen sticker upp för resten är under vatten - med ägarinnans huvud guppande i bakgrunden
3. Helkroppsbild (riden barbacka) på håll
4. Bild tagen nerifrån, hästen visar bakdelen och det är en "helkroppsbild" riden (benen är borta ur bild)
5. Häst framifrån, stående i sjö med ägarinna i bikini
6. Badbild igen, på långt håll, bara huvuden som sticker upp.

Annonstexten antyder att hästarna passar alla, älskar barn och kommer från välkänd uppfödare. Inget mer matnyttigt än så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka