annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Klart de kan bli älskade, men det kan lika gärna gå åt helvete eller bli korv av en häst som säljs så billigt. (Själv haft en för många år sen, hon var högt, högt älskad. Hästen med stort H och hon finns fortfarande i mitt hjärta. Det är den vänligaste häst jag nånsin träffat.)

kl

Den här tyckte jag var lite kul :)

"Unik Äkta Westernsadel

Hej ja ska hjälpa min mor me försäljning av en snygg westernsadel har suttit på en nordsvensk ja vet ganska lite om detta och det som följer med är de ni ser på bild men gärna syna i verkligheten välvårdad

unikt billig 4000:-"

Både unik och äkta, OCH unikt billig :D
Och så en bild på en westernsadel Börjes sålde för ungefär 7-10 år sedan, de kostade inte mycket, runt 1500 plus minus några hundralappar.
Jag hoppas ingen är dum nog att betala 4000 kr för den sadeln..

Vad är då en oäkta westernsadel om till och med börjes är äkta :D?

Kryddelydd: Jag har själv en "blir vad du gör den till" där ute i hagen.

KL

Tinker

"minskar lite på hästar så säljer nu mitt avels sto. körd och riden. dräktig med hallmyra maccro, fölar i sommar. fått föl tidigare och duktig mamma. nu till nackdelarna på henne. hon har eget huvud. inte nybörjar häst. kan stegra å bocka, skall stå på lösdrift. gillar inte box, väggarna kommer ner om hon måste stå inne länge. har damen bestämt sig att inte bli riden eller vill inte gå fram ja då gör hon det inte, då börjar hon med att stegra först och sedan bockar hon efter. men hon är en god å snäll häst. man måste bara förstå henne. vill inte hon skall bli vandringspokal så fundera ordentligt innan du köper henne. kom gärna å träffa henne eller ta på pröv några månader.

riden och körd "

Pris: Nätta 35.000. :nailbiting:

fast :bow::bow::bow: till alla som i annonsen verkligen berättar hur hästen ÄR!!!

Sen kan man kanske tycka att det är mycket pengar att betala för så mycket problem, och framförallt tycker jag kanske inte att ett sto med de egenskaperna är så lyckat att avla på...O_o

Men återigen är det ju skönt att slippa upptäcka alla hästens dåliga sidor själv!

Det är väl ganska vanligt att aachenremmen kallas slemrem?

kl

Jag har sett två lite besynnerliga annonser den senaste tiden.

En tokfet islandshäst, jag menar verkligen tokfet. Sällan skådat en så fet häst. Beskrivs som "viktbärande och något grövre" och har tyvärr fått en släng av fång (föga förvånande med den kroppen). Det enda jag tänker är att säljaren med "viktbärande" måste mena att han bär på mycket egen extravikt...

Den andra var en ponny på 21 år som enligt annonsören är "lite svankryggad men det är inget som syns med sadel eller täcke på.".... Ookeej...

Åh den tjocka islänningen har jag också sett, helt fruktansvärt fet! Inte konstigt att den fått fång! :banghead:

Jag har aldrig hört slemrem tidigare, däremot kallas den ofta snokrem.

Det kanske är lokalt då? :)
För mig är inte slemrem något nytt iallafall, jag har hört det sägas då och då sedan jag började rida. Säger dock inte så själv, det är ju inte gulligaste ordet om man säger så :p

När jag började rida fanns knappt aachengrimmor :rofl:

Skumrem har jag inte heller hört, men aachenremmar används knappt i min omgivning.

KL

Köpes: trevlig välriden snäll allroundponny. Inga fantasipriser! Max 10 000

Alltså... Ärdet bara jag ellr är det där lite av fantasipris åt andra hållet?

Den här var väl söt, ute i god tid! ^^

Hej! Jag är en glad, positiv och ansvarsfull tjej på 12 år. Jag söker en medryttarhäst som går att rida på om ca ett år då jag får bli när jag är 13 (fyller i Januari). Jag söker gärna en C-ponny eller D-ponny som är snäll i ridningen, på marken och i stallet. Jag väger ca 41 kg med ridkläder på och är ca 155 cm lång. Jag kan skritta, trava och galoppera i båda varven och har hoppat 60 cm. Hästen måste inte vara trafiksäker men uteritter är så klart roligt om det finns stigar att rida i :)Hästen måste inte kunna så jättemånga dressyrrörelser då inte jag kan så jättemånga men jag kan ställa och forma hästen bra, men den får vara hoppglad och framåt. :) Om hästen är väldigt pigg i galoppen så måste den gå att kontrollera. Jag kan även hjälpa till med annat: mocka, Ta in/ut de andra hästarna (om det finns fler), fodra, kanske rida/longera/tömmköra andra hästar och så. OM det finns möjlighet så skulle jag kanske kunna få en lektion nån gång men är INTE ett måste men longera/tömmköra vill jag lära mig. :) Jag kommer ut till stallet 2-3 gånger i veckan om jag inte är borta och du måste bo nära XXXXXX. Messa mig på mobilen (inte ring) om du vill ha mer info och få info om min häst :) eller maila.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka