annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

*kl*

I love google translate:angel:

Sälj min vackra frisiska valack och sto! Du har pass med all information. de är aktuella "L Ebenort ' i ett öppet stall. De frisiska hästar är mycket sällskaplig och väluppfostrade. De kan vara mångsidig ride ... På domstolen eller i området där hästarna är mycket säkra på foten. Till och med i en grupp som är mycket bra för hantering. de skulle också vara möjligt att hon fortsätter att leva i den här besättningen (Om så önskas) - Ampflwang. Tillbehör: Seat / sadel filt / matta / gördel / Germaschen. De vaccineras årligen och avmaskade flera gånger. Vid intresse, vi skulle precis fått ditt meddelande via e-post!

Vad bra, för jag letar precis efter en häst som är säker på foten i domstolen! :DO_o

Nu hör ju inte fåniga automat-översättningar riktigt hit, men brukar roa mig själv med att läsa Bing-översättningar på FB. Finska till svenska verkar vara verkligen utmanande, skulle nån av er köpa den här hästen? (Annonsen alltså insatt på finska, så säljaren ska inte anklagas för denna fina översättning, men tänk om man faktiskt vore i behov av en vettig översättning till svenska....)

"Vacker, 2001 född i mustanvoikko söker tips för personer att fortsätta sina liv med dem. Del av alla skola tovor, som tycker om maastoilee, helst ensam och passerar på hästryggen i fyra stegtyp. Ändra människor motbjudande och skulle missa sitt eget folk i stunder av ömhet. Grindsamhälle fungerar hoppning men bästa skulle vara alltför livlig canal promenader junnulle som päräyttäisi terrängen varierade och ibland hjärtskärande pussel flyger harrastelusta servering med den brokiga skara. Sommaren utslag som är under kontroll av loimituksella eller i garaget på den."

Jep jep:p

"Vacker, 2001 född i mustanvoikko söker tips för personer att fortsätta sina liv med dem. Del av alla skola tovor, som tycker om maastoilee, helst ensam och passerar på hästryggen i fyra stegtyp. Ändra människor motbjudande och skulle missa sitt eget folk i stunder av ömhet. Grindsamhälle fungerar hoppning men bästa skulle vara alltför livlig canal promenader junnulle som päräyttäisi terrängen varierade och ibland hjärtskärande pussel flyger harrastelusta servering med den brokiga skara. Sommaren utslag som är under kontroll av loimituksella eller i garaget på den."
:rofl: :rofl: :rofl:

Hjälper en vän till mig att hitta en fodervärdshäst! Söker en Islandshäst!
Krav; Inriden, snäll mot människor & djur, & vid hantering, inte för gammal, kön spelar ingen roll, men valack är ett måste! Frisk & eksemfri!

Kön spelar ingen roll... men valack är ett måste...? - Öh... det gav ju många alternativ...

Frisk & eksemfri...? - Öh... är inte det typ, samma sak?

:D

*lånar sista knappen*

Hittade precis en annons på en PRE.
"UTBILDNING
9 årig PRE valack, vacker valack med snyggt utseende och super rörelser! Fin att rida, men inte för började ryttare."
(Hur mycket säger det om utbildningsnivån?)

"RESULTAT
Inte tävlad ännu. Hästen med mycket talang för högre dressyr!!"

Inte nog med det så kostar hästen 210.000kr + importkostnader från Nederländerna. :grin:

Jep jep:p

Hahaha en häst som tycker om uteritter, helt ensam. Ja det tycker min också om ifall man inte har strömmen på i hagen :D

Gud så jag skrattade åt den här. Skulle missa sitt folk i stunder av ömhet alltså, och exem som försvinner i garaget..

kl
Det är även spännande hur väl vissa läser annonser... Har själv en sele i syntet på annons, det står mycket tydligt vart den är köpt, och att det är syntet. Ändå har jag fått frågan "är det *namn på LÄDERsele från samma ställe*? ". Ehhh, nej det är en SYNTET! :banghead:

Kl

Stör mig på en annons som jag såg för några veckor sen.

"Sto, 3 år, välutbildad, halvblod/fullblod, något för avel, snygg, bra tävlingshäst"

Bilden då, jo! En tjej i one piece och tofflor.
Kanske bara jag men skulle inte svara på den annonsen.

Dessutom ska en treåring knappast vara välriden och det finns inget som heter korsning halvblod/fullblod. Det är ett renrasigt halvblod.

Själv hittade jag just en bytesannons där bilden visar en hästrumpa i en hage. Den som fotat tyckte tydligen att det var för stor ansträngning att ta ett par steg till för att få en bättre vinkel på hästen.

*kl*

Såg precis en annons på en d-ponny som beskrevs som "Ovärderlig Godkänd hingst".

Helt ovärderlig kan den inte vara då säljaren vill ha 25 000 för den.:angel:

Saknar du att bara pyssla med hästen och fixa med stallpysslet? Då har jag ett snällt varmblodssto på 12 år som är 155 cm i mkh som jag behöver skötare till. Ridningen vill jag sköta själv iallafall i början, men man får gärna gå promenader med henne. Stallet hon står i ligger i Skärblacka och det finns gott om bussförbindelser då bussen stannar nästintill utanför stallet. Priset diskuterar vi tillsammans sen när allt blir bestämt. Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig!

Vadå priset diskuteras?
Vem skulle betala för att åka ut och mocka, borsta ,och gå promenader med en häst?
Höjden av fräckhet!
Sett fler sådanna annonser=)

När jag annonserade efter ridsällskap, har 2 hästar, så var det flera vuxna tjejer som kom ut för provridning men som på plats inte var intresserade av ridning utan ville stå och göra ledarskapsövningar från marken, något jag inte har minsta intresse av.:banghead: Så det är nog inte helt omöjligt att hitta nån som vill betala för sånt här också.

När jag annonserade efter ridsällskap, har 2 hästar, så var det flera vuxna tjejer som kom ut för provridning men som på plats inte var intresserade av ridning utan ville stå och göra ledarskapsövningar från marken, något jag inte har minsta intresse av.:banghead: Så det är nog inte helt omöjligt att hitta nån som vill betala för sånt här också.

Okej där ser man:)
Hittade en till rolig annons, fast omvänt:)

Jag är en tjej som börjar närma mig 21 levda vårar som söker en sköthäst att kunna åka till 2-3 gånger i veckan. Hästen ska vara hoppglad då just hoppningen är vad jag verkligen saknar. Vill göra detta gratis, eller åtminstone så nära gratis som möjligt. Det är ju trots allt jag som hjälper dig och inte tvärtom, ska väl inte vara till alltför mycket besvär hoppas jag. Hästen ska helst finnas inom en mils radie från ..

Är ju också lite fräck, hon sätter själv ut annons och söker en häst för att hon vill rida/hoppa!!
Och tycker att det är ju trots allt hon som hjälper hästägaren.

Folk till allt säger jag bara..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka