annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

*KL*

Vill man uppgradera sig från häst så är Enhörningen Konrad just nu till salu på Blocket. :D

:rofl:

"Konrad var lite överviktig för några månader sedan och går för nuvarande på en sockervaddsdiet, det är därför viktigt att du införskaffar en sockervaddsmaskin om du ej äger en sedan tidigare.

Det är bra om du bor i en del av Sverige med svängigt väder som t.ex. Borås eftersom Konrad är i behov av regnbågar för att hålla sig pigg och glad."
:D

Gäller det fortfarande att man måste vara oskuld, annars spetsar enhörningen en på hornet? Eller skiljer sig daggens regnbågsfisande newage-enhörningar från tidigare varianter?

*kl*

Såg en annons gällande en "Rörlig dressyrvalack". Ja det vore la jäkligt trist att köpa en stelopererad häst som bara står och ser söt ut i boxen.. XD

kl. Hittade precis en hingst på 14 år som söker fodervärd. Håller inte för ridning men till någon som vill jobba från marken.

Undrar om de kommer hitta någon :s

*kl*
Blir väldigt beklämd att läsa när folk skänker bort två äldre hästar, 23 och 24 år. :(

Fast det behöver nödvändigtvis inte vara så dåligt. En 23- och 24-åring kan ha flera år framför sig hos ett sista pensionärshem. Men om jag själv skulle skänka bort en så gammal häst så skulle det bara vara till någon jag känner väl som jag vet skulle ta hand om dem och inte sälja vidare. Ett alternativ kan ju vara långtidsfoder.

Tycker nästan att det är värre med alla dessa travare som skänks bort eller säljs för mjölkpengar, blir lätt vandringspokaler.

*kl*

"Quite Easy som alltid hoppar" var en något kryptisk rubrik på en annons.

För de som inte är så insatta i halvblodsavel kan jag säga att det är fadern till hästen som heter Quite Easy, inte saluhästen själv.

Att överlåta till någon man känner är en sak, men lägga ut dem under bortskänkes på nätet en annan. Två stora hästar som inte är igång, vem vet var de hamnar, hur kan det vara mindre hemskt? :crazy:

Jag tycker det är ynkligt. :mad:

KL

Nån som är sugen på en oinriden potentiell polis/galopphäst med uppenbara hanteringsproblem? Bara tusen spänn!:D

"Hej! P.ga ointresse för unghästar, inridning osv säljer jag min unghäst Believe. Han är en riktig vilde som älskar fart. De bästa han vet är att springa lös i ridhuset och bocka, stegra osv. Han har haft träns på sig och det var inget märkligt tyckte Bevve. Han är snäll att sko, klippas och borsta osv. Han gillar inte att bli duschad på benen, de tycker han är olustigt. Han står ej still i stallgången när man ska borsta honom men med lite träning, och att stå där ofta så lär han sig för hoppningsvis. Vi försöker hantera honom så mycket som går. Han skulle passa bra som allround/galopp häst. Han springer mycket snabbt och han har mycket energi. Han är alltid pigg oavsett. Han kan börja trippa när man hämtar honom från hagen. Han är helt enkelt en oslipad diamant. Han kommer aldrig bli en familjehäst kan jag se redan nu. Skulle nog passa till att jobba för försvaret t.ex polis häst. Han är ca 1,60 i mkh och vetrienären tror att han i alla fall kommer växa 15-20 cm till. Nyligen vetrienär besiktad och godkänd. Jag har försökt ridit honom 1 gång men dock ramla jag av(ryttar misstag).. För till fället går han ihop med en shettis valack på 25 år som inte orkar skutta runt osv, och det tycker Bevve är högst''as tråkigt'' ;) Om han inte är såld innan den 12:e januari kommer han skickas till unghäst stall. Och priset kommer höjas och inridning kommer påbörjas, men dock är han fortfarande köpbar då jag är ägaren. Han är inte förtjust i småbarn eller små hundar. SÄLJES BILLIGT DÅ JAG HAR BRUTIT BENET OCH KAN EJ HANTERA HONOM OCH MIN DOTTER FÅR GÖRA DET OCH HON ÄR ENDAST 13 ÅR OCH EJ HÄST INTRESSERAD!! Börjar bli akut! i priset ingår 1 sadel, 1 träns med hjälp tyglar, och alla täcken han äger! Säljer även Bevves halvsyster på 10 år för 10 000, inriden, all utrustning ingår.. "

Jag läste den också... herregud. Växa 15-20 cm till, jovisst säkert. Och galopphäst, hallå O_o Men det var kul att läsa annonsen.

Herregud!:eek: Finn fem fel, liksom. Blir mörkrädd av att det finns så många hästar därute som är i händerna på sådana okunniga människor. :rage:

*kl*

"Förtjusande arabiche hästen för dig

Denna flicka har massor av miles på henne och är söt som kan vara. Hon är lugn och villig och skulle göra en stor häst för någon med tid för att föra henne till sin fulla potential! Hon har haft nybörjare på henne men skulle vilja se henne gå till mer av en upplevelse / visa hem. Enorm potential för dressyr eller fälttävlan. Uppdaterad om allting. Perfekt för veterinären och hovslagare."

:cautious:

Hahaha jag hittade precis den annonsen och tänkte lägga upp här. Du hann före :D

Jag såg en annons där mankhöjden var angiven i decimeter. Det var något förvirrande ska jag erkänna :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka