annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Är det så dyrt att vara medryttare, att om man vill rida två gånger i veckan hela månaden är det ju 12 000:- bara för att rida. :eek:
Undra vad dom vill ha om man ska låna hästen till tävling?
Jag tror ju i och för sig att priserna avser hela månaden. Dvs. 1800:- per månad om du rider en gång i veckan, 3000:- per månad om du rider två gånger i veckan.

I vilket fall, i mina hobbyryttar/travmänniskoögon sjuka priser, särskilt när annonsen ger ett så oseriöst intryck. Hade för all del kunnat betala 2000 som medryttare om det verkligen vore en meriterad/talangfull häst som även jag fick tävla på, men inte för att rida en gång i veckan.

*kl*

Såg precis en spännande annons.. Hästen var 1.45cm hög XD Samma person har två annonser uppe.. i ena söker hon medryttare, i andra en köpare. Personligen skulle jag inte bli medryttare på en häst jag visste var till salu..

Jag har också sett liknande annonser. Tror att det ofta handlar om att ägaren verkligen inte har tid med hästen och på alla sätt söker en ryttare. Ibland har det stått "medryttare/halvfoder/foder/salu". Lite rörigt kanske :p Och håller med, jag skulle inte vilja vara medryttare på en häst som egentligen är till salu, för vem vet hur länge man får rida den hästen då.

Hitta denna, tycker den låter lite skoj

Komplett martingal med svanskappa

Obetydligt använd martingal med svanskappa av hög kvalité. Franskt läder. Använt på stor och normal häst mankhöjd 167 och 184. Alltid rengjort med lädertvål och insmort efter var användning, förvarats i rumstempererad sadelkammare. Säljes då hästar har sålts. Inga bristningar eller skador.

Tycker om formuleringen i det fetstilta!

Gissa vad travaren som utannonseras här är till salu för?

"Tyvärr måste vi sälja vårt träningsvilliga sto för hon fixar inte tävlingsbiten, eftersom hon inte får luft på slutet av loppet. Hon är 167,5 cm hög, mycket riden, även hoppad enstaka hinder på 70 cm. Riden för instruktör många gånger och i full kondition. Har haft mycket problem med ryggen och bakdelens muskler, men är så fin som aldrig förr just nu. Hon har en bockhov, som kräver regelbunden hovvård. Van vid barn och andra djur. Gillar att skoja och testa vem som bestämmer. Ingen nybörjarhäst.

Tränad för trav, men riden sedan 2½ års ålder. Gillar numera att hoppa och kan galoppfattningar, samt enklare dressyr."

Rätt svar: 18 000 kr!:eek:

*KL*
Ren spontan fråga: Vad tänker ni när ni läser en annons där de skriver att hästen har lätt för att byta?

Förstår inte vad som menas! Förstår att det handlar om galoppbyten, men vad?? Att hästen gör fina byten? Lätt att byta på? Eller??!! Förstår inte alls vad de menar med det.

Jag tänker att den förstår byteshjälpen utan några bekymmer, och kan byta i "alla lägen" dvs på rakt spår såväl som böjt. Att den byter korrekt förstås, och inte byter fram först (om det inte är en hopphäst :angel:)

Pazuzu- herrejävlar! :eek:

kl

Hittade det här i en annons nyss:
"HANTERING
Valack är snäll i all hanterin, men vet att han är hingst.
HÄLSA
Hästen är helt frisk och har inge saknade."

En...klapphingst som inte saknar några lemmar? :angel:

Väldigt mycket information i den här annonsen ;), säljaren måste gått en säljkurs :D Det står alltså inget mer...

någon som skulle vilja prova o få igång han.jag har tröttnat

Annons med rubriken "Läromästare naturlig dressyr"
Bild nr 1. Hästen rids med stångbett, gapar och spärrar upp ögonen
Bild nr. 2 Hästen stegrar med bakåtstrukna öron och sadel på ryggen

"Naturlig" :grin:

Första bilden är ju jäkligt suddig men även om det inte är ett stångbett så ser det inte ut som ett tränsbett. Tygeln sitter liksom för långt ifrån själva bettringen för att det ska vara ett tränsbett

Tycker det ser ut som att bettet har dragits i sidled och att ringen därmed står rakt ut från sidan, som det kan göra då. Fast det kan ju kvitta, någon "naturlig dressyr" ser det faktiskt inte ut som och man kan undra varför allt ska vara "naturligt" när det som alla andra träningsmetoder är så långt från naturen man kan komma...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka