annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

*kl*

"Förtjusande arabiche hästen för dig

Denna flicka har massor av miles på henne och är söt som kan vara. Hon är lugn och villig och skulle göra en stor häst för någon med tid för att föra henne till sin fulla potential! Hon har haft nybörjare på henne men skulle vilja se henne gå till mer av en upplevelse / visa hem. Enorm potential för dressyr eller fälttävlan. Uppdaterad om allting. Perfekt för veterinären och hovslagare."

:cautious:

Skulle just lägga in denna annons här, den är dessutom listad som hingst i rubriken... O_o

"Hej säljer mitt sto som avels eller ridhäst, hon är 12år och har ett föl. Hon har fått ett superfint föl som går bredvid just nu på 4 månader. Hon är ett varmblodssto men är ingen typisk travare ! Hon behöver någon som vill avla på henne eller få igång henne som ridhäst. "

Sedan fortsätter annonsen om hur snäll hästen är... Men jag undrar... varför ska man avla på en varmblodig travare som inte är en typisk travare?

Haha kollade precis på den annonsen. Hade den nu varit så aktuell för avel borde säljaren kanske skrivit ut åtminstone stammen? Får lite "15-åring får billig häst av föräldrarna"-känsla av annonsen.

Det jag stör mig mest på annonser är när folk inte kan lägga under rätt kategori. Under hästar säljes t ex så skriver man inte och söker efter foderhäst eller att köpa häst.

Ååååh jag blir tokig på sådant!!! T.ex om man letar medryttarhäst och folk lägger in annonser om att de söker medryttarhäst i kategorin för folk som söker medryttare. Är det SÅ svårt att förstå skillnaden? Eller när man ser en handväska bland hästannonserna på Blocket.. då undrar man hur folk lyckas.

jag stör mig på att medryttare/fodervärdar i nio fall av tio överskattar sin ridförmåga så kopiöst. Man hittar en annons som verkar lovande, så kommer de ut och ska rida och det visar sigväl att de "mycket rutinerade" ryttarna ligger på nivån där dom rider vana lugna ridskolehästar i alla gångarter (aldrig på tygeln) och med lite goodwill kan man gissa sig till att det är en skänkelvikning dom försöker med där på diagonalen typ.

DET är tidskrävande iaf...

stör mig också lite på alla barn som annonserar själva. JAG blir mycket mer motiverad om en förälder/tränare söker ponny åt sitt barn, än om ett barn söker egen ponny.

Jag försöker vara ärlig när jag svarar på annonser om medryttare. "Jag kan grundläggande dressyr men jag är ingen stjärna. Jag tycker om att rida ut och kanske ta något litet skutt ibland", t.ex. Det är ju SJUKT pinsamt att påstå att man är helt fantastisk och sedan rida som en säck handikappad potatis när man väl är där. Jag skulle skämmas ihjäl...

Barn som annonserar själva är lika illa som vuxna som inte kan stava..

Likadant på hästar köpes, där lägger många in annosner om att de vill låna hästar. Det är oerhört irriterande för den som vill sälja sin häst.

Många annonsställen skulle ha som på Buke ifall man lägger in på fel ställe så tas annonsen bort :D Då skulle nog folk vara lite mer noga med vart man lägger in annonsen.

*kl*

Jag såg precis en annons på Facebook... Någon ville sälja valpar med följande föräldrar "mamman amstaff/pitbull Pappan rotweiler/ flatcoated retriever". Vad i hela fridens namn tänkte ägaren med och vad sjutton ska man göra med en sådan blandning? Känns som om dessa valpar kommer dyka upp igen på Blocket inom en inte alltför snar framtid :(

kl

Frieser valack

5 år gammal, 163 cm lång och väger 1250 lbs (560 kg).
Han har utbildats i alla discipliner och kan användas för något.
Han är aktuell på alla hälsa rutin och är mycket hälsosamt att gå med sin nya familj.
Han har inte haft någon allvarlig skada på någon del av sin kropp.
kommer att komma med alla handlingar och dokument, inklusive ett års hälsogarantibevis. Kontakta företaget för mer information och bilder
Pris: 90000 kr

fantastiskt med hälsogaranti! :p

Saknar du att bara pyssla med hästen och fixa med stallpysslet? Då har jag ett snällt varmblodssto på 12 år som är 155 cm i mkh som jag behöver skötare till. Ridningen vill jag sköta själv iallafall i början, men man får gärna gå promenader med henne. Stallet hon står i ligger i Skärblacka och det finns gott om bussförbindelser då bussen stannar nästintill utanför stallet. Priset diskuterar vi tillsammans sen när allt blir bestämt. Låter det intressant? Tveka inte att höra av dig!

Vadå priset diskuteras?
Vem skulle betala för att åka ut och mocka, borsta ,och gå promenader med en häst?
Höjden av fräckhet!
Sett fler sådanna annonser=)

Pris: 500 kr

Jag har en c-ponny valack som är supersnäll och känslig. Han har varit både kör- och ridponny men råkat ut för elaka människor och pga att jag är gravid så rids han inte fullt ut än. Jag söker en stabil person som kan träna vår kille från marken med t.ex tömkörning, nh, trick osv. Känns det bra så tar jag gärna emot hjälp med fortsatt inridning och körning. Är du den vi söker så hör av dig och berätta om dig själv, så berättar jag mer om vår ponny

Samma här , alltså vem betalar för att pyssla om någons häst , samt rida in och köra in och utbilda??

Vadå priset diskuteras?
Vem skulle betala för att åka ut och mocka, borsta ,och gå promenader med en häst?
Höjden av fräckhet!
Sett fler sådanna annonser=)

Haha, var tvungen att kolla annonsen. Pris: 0-300 kronor. :banghead: Om man har SÅ mycket hästabstinens att man är villig att pröjsa 300 spänn för att få mocka skit och gå promenader så är det rätt illa! :D

Såg förresten en annons där en tjej sökte foderhäst. Formuleringen "Jag står för stallplats men om hästen behöver skor står du för det". Jag hade aldrig lånat ut mina hästar på foder till någon som inte ens har råd att betala hovslagare. :S

Pris: 500 kr

Jag har en c-ponny valack som är supersnäll och känslig. Han har varit både kör- och ridponny men råkat ut för elaka människor och pga att jag är gravid så rids han inte fullt ut än. Jag söker en stabil person som kan träna vår kille från marken med t.ex tömkörning, nh, trick osv. Känns det bra så tar jag gärna emot hjälp med fortsatt inridning och körning. Är du den vi söker så hör av dig och berätta om dig själv, så berättar jag mer om vår ponny

Samma här , alltså vem betalar för att pyssla om någons häst , samt rida in och köra in och utbilda??

Borde inte detta vara något som hästägaren vill betala för istället? Om jag hade en häst som jag inte kunde rida och som jag vill ha utbildad, då får jag väl ändå betala för det? Så är det i min värld, men jag kanske har förstått helt fel...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka