annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Den här råkade jag trilla förbi idag

Söker proffs medryttare till dressyr häst

Jag söker en pålitlig medryttare som satsar professionellt på dressyr, minst LA klass men helst A,B, C klass
Finns möjlighet att ha hästen till tävlingar
Han står i XXXX
Medryttare måste ha körkort och tillgång till bil
Pris 1800kr en gång i vecka
eller 3000kr 2 gånger i vecka

O så en bild där ryttaren har armbågarna i ögonhöjd typ :o

fastnade på att ryttaren skulle vara på minst LA klass men helst A,B, C klass, A är högre än B och C.. det borde mer logiskt stå "minst LA, men helst medelsvår eller högre. typ :p.
eller minst LC men helst LB, LA :P

kl

annons om begagnad sadel

"Mocka pålimmat i sadelläget för ökad friktion"

Tyckte det både var en underlig sak att göra och en lustig formulering ;)

eller den här:

"Welsh Ca 128 cm bortskänkes pga mindre skada.

LA"

Senast ändrad:

Bland avelshingstannonserna finns en del märkliga annonser.

"Vacker D-ponnyhingst för hemkörning!" Som att det vore en pizza eller nåt.:D

En annan hoppas att någon med ett sto, oavsett ras ska nappa på en betäckning för 2500 kr med hennes varmblodstravarhingst vars främsta egenskaper är "har lätt för att lära och vill alla väl".

Eller varför inte denna, "endast" 2000 för en betäckning:
"Har en D ponny,ger till 98% skäckfärgat. Han är arab/paint. Vacker och trevlig ,känslig,men ändå cool i psyke. Mamman s sida finns att se. Finns tillgänglig för ston under sommaren 2014. Vi bor i dalsland-mellerud. Han har gått barfota hela sitt liv och har god hovkvalité. Van vid fribetäckning och har avkommor sedan tidigare. Tyvärr är han ej godkänd,aldrig vart på utställningar. "

Hur har man kommit fram till att han lämnar just 98% skäck?:cautious:

Vill du ha din häst/ko/gris(eller övrigt djur) slaktat? Det kostar endast 1000kr/djur. Vi slaktar lagligt! Våran utbildade slakt man ger en spruta till djuret sedan efter ca 50 sec är djuret sten dött! Enkelt och snabbt, så slipper du själv skjuta ditt djur! Katarina förklarar att hon är nöjd med slakten! Katarina: ''Jag tycker det är enkelt och snabbt att skicka mina grisar och kor till er''. Har du några frågor eller vill boka tid, maila oss!

Pris 1000/kr st kr

Tycker denna är lite märklig, och hemsk. Tycker iallafall formuleringen att djuret är ''sten dött'' efter 50 sekunder känns lite.. Oseriös.

Fast om man ska vara petig står det ju
sedan efter ca 50 sec är djuret sten dött!
Alltså att djuret Sten (vad det nu är för sorts djur) är dött 50 sec (som inte är en förkortning för sekunder på svenska iallafall). Fast hur de lyckas döda Sten om och om igen förstår jag inte.

Om djuret ska gå till slakt avlivar man väl ändå inte med spruta? :/ Vilken obehaglig/oseriös annons!

Hittade en annons på Hä**net, en person i Skåne som sålde en hästtransport i färgen anticemitgrå...
Skrattade så jag höll på att dö. :p

:rofl:

Den här annonsen ger verkligen ett inbjudande intryck... Eller inte. Och varför är det så svårt att använda punkt emellanåt? Med tanke på sista meningen kanske det är ta 3 betala för 2? Ett sto, en fransyska och en arab.:p

"På grund av otrevligs personer som vill få en häst gratis tror dom mejla inte oss om ni inte ska ha egen häst kom hit och titta och prov rid och bestäm sedan stoet är kvar så länge annonsen är kvar.4000 kr och inte mer.

Ett sto fransyska och arab på snart 17 år vill ha ett nytt hem "

Senast ändrad:

Är det så dyrt att vara medryttare, att om man vill rida två gånger i veckan hela månaden är det ju 12 000:- bara för att rida. :eek:
Undra vad dom vill ha om man ska låna hästen till tävling?

Söker proffs medryttare till dressyr häst

Jag söker en pålitlig medryttare som satsar professionellt på dressyr, minst LA klass men helst A,B, C klass
...
Pris 1800kr en gång i vecka
eller 3000kr 2 gånger i vecka
Låter ju som om de söker nån som kan utbilda och tävla hästen (och betala för det). :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka