annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

...och den här var väl mest lite underlig (hästar köpes-annons) :

Inriktning: Allround - Typ: A-ponnier - Kön: Sto
Namn: Lilla My Pris: 1 kr

shettis. mörkbrun (svart) sökes

Jag kan tycka det är ett lite väl specifikt önskemål att ponnyn måste heta Lilla My ;)

Senast ändrad:

Kanske är en riktigt dåligt utformad efterlysning? :P

Såg en annons skriven helt med caps aktiverat... Jösses. Tror folk att de framstår som seriösa NÄR DE SKRIVER SÅ HÄR!!!? -.-'

KL

Köpes: trevlig välriden snäll allroundponny. Inga fantasipriser! Max 10 000

Alltså... Ärdet bara jag ellr är det där lite av fantasipris åt andra hållet?

Läste just en köpesannons där man söker efter islänning helst för max 15 - som ska kunna gå höga klasser. Det är OK med ett föl, men inte ens ett lovande föl får man för 15... Kostar den mer så vill man ha avbetalning :p

Den här tyckte jag var ganska intressant:

"Jag söker ett sto till avel. Ska betäckas med Dionysos 1038, De Niro-Rubinstein. Dionysos har hunnit bli 17 år och jag vill gärna ha ett föl om året efter honom. Jag vill egentligen ha ett riktigt riktigt bra sto men vet att de kostar mycket pengar. Just nu finns inte dom, men kanske kan jag på detta sätt ändå hitta vad jag söker."

Jag vet inte hur man brukar köpa avelshästar och sådär, men jag tyckte det lät lite lustigt. Även den här gillar jag:

"Söker en snäll häst på del bet som alla kan rida stopp knapp vikt bärande erfarenhet finns till skogsturer och lektioner fång fri exem fri spatt fri vet besiktigad max 35000"
Jag tror att jag förstår vad hen vill köpa, men någon eller några skiljetecken hade ju underlättat :)

Antar att det är den jag hittade också. Man vill att mamman ska vara tävlad (står inget om visad :p) och pappan godkänd, och hästen ska vara frisk och korrekt och med bra stam och stabil och trygg i temperamentet. Samma annons?
"Lycka till" tänkte jag iallafall :)

Precis den :p

KL
Sen annonser där man säljer dräktiga ston - men utan fölet tycker jag är märkligt. "Förmånligt pris" pga det såg jag nyligen. SÅ förmånligt var det inte att jag skulle gå med på det iaf :p

Senast ändrad:

Men herregud så rolig, snacka om omogen! :D

Det bästa är ju att hon kan tömköra och longera andra hästar men samtidigt är det någonting hon vill lära sig! :p

Och man måste messa, hon vågar inte prata i telefon! :)

Ja herregud, vilka ungar det finns! Tänk om föräldrarna visste om detta! ;)

Fast jag tycker ändå att hon var hyfsat mogen, jämförelsevis :). Hon gav ju en ganska bra bild av vad hon kunde och inte kunde, även om det lät lite roligt ibland. Men då är jag kanske skadad av att ha sett alltför många annonser av typen "Jag har ridit ett halvår och kan allt utom att galoppera" (jo, den har jag faktiskt sett irl :p).

eller så blir det en älskad vän.

Vi är nog många som tagit emot vbl-travare mer eller mindre gratis och älskar dem.
Jag köpte en för 2000kr för 14 år sedan; tyvärr blev hon sjuk och fick avlivas för två år sedan, femton år gammal.
Jag fick en gratis för snart två år sedan, täcke och träns ingick. Han är lika älskad som stoet var.
Jag känner ganska många människor som faktiskt älskar sina vbl-travare "trots" det låga priset.

Och så finns det de som tas emot och sedan slaktas för att man(kanske?) får några kronor i slakt.

Nu missförstod du med flit eller? Jag har också älskat så in i vassen många billiga travhästar och även fått en jag också. Det förtar inte på något det faktum att hästen riskerar att hamna på en transport till Italien om man är så blåögd att man ger bort den. De som älskar dem kan väl betala över slaktpriset så är problemet ur världen, då?

I detta fall är det hingstägaren själv som söker lämpligt sto till sin hingst.

kl

Det här lilla stavfelet (antar jag) förändrade hela intrycket :p

Ett varmblodssto

"Riden, körd, pigg & arbetsovillig." :D

Haha den är bra!:D

kl

Hittade en annons där det säljs en REN sällskapshäst och längst ner står:
"Välriden kan ridas i alla gångarter men ej på ridbana! "

kl
"...som letar efter en komplicerad skogsmulle/träningskompis ..." detta är annonsören beredd att betala 45.000 för. Borde kunna ge många svar!

Läser man vidare lite längre ner i annonsen

"den ska ialf vara utbildad minst Lb dressyr och kunna hoppa lättare banor utan problem"

så kan man dock misstänka att tryckfelsnisse varit i farten;)

KL

Jag är fascinerad av en gul icke godkänd halvblodshingst som annonserats ut både till avel och till salu. I alla annonser är det samma märkliga bild där hästen skuttar konstigt och det enda man kan se är hans färg. Har han helkonstig exteriör eller är färgen det enda viktiga med honom?

Jag reagerade också på den.. Hästens viktigaste egenskap verkar vara att han ger "100% palomino på fuxston"

Haha, gick in på sidan cremello Sweden på fb som det hänvisades till för fler bilder... Hästen ser visserligen ut som en häst men på en bild hoppar den ett hinder på max 70cm med hängande framben.. Och de skriver att den hoppar bra liksom?

Det kanske är vi som inte begriper något, är hästen gul så spelar resten ingen roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka