annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

KL

Jag hittade en annons fr barnridning som illustreras av en bild på ett barn utan hjälm på en häst. Känns som om någon glömde att tänka en gång till.

*knapplånar*

Såg precis en annons på blocket på en "hopphäst".
Ägaren skriver "för tillfället ej fullt musklad men är under igångsättning".
Bilden föreställer en utmärglad stackare vars revben syns tydligt och en ryttare som hänger med hela sin vikt i munnen över hindret :crazy:

*knapplånar*

Bilden föreställer en utmärglad stackare vars revben syns tydligt och en ryttare som hänger med hela sin vikt i munnen över hindret :crazy:

Den såg jag också :( såg inte alls trevligt ut.

Såg den också nu och fy vad lik den är min foderhäst :o. Även i hullet men då är min 22 år och bara promenadriden sen den var 18år, och hon tendenserar att falla ur så fort gräset börjar komma(ratar höet då)..

*knapplånar*

åh, lilla hästen.. :(

Måste vara en otroligt positiv och hoppglad häst som trots allt hoppar med öronen framåt

*kl*

Såg en annons där hästen beskrevs som viktbärande.. men den fick max bära 65 kilo? O_o Detta gällde alltså en stor häst, inte en ponny..

*kl*

Såg en annons där hästen beskrevs som viktbärande.. men den fick max bära 65 kilo? O_o Detta gällde alltså en stor häst, inte en ponny..

Haha ojdå. Då måste jag vara en tungviktare ^^
Pendlar mellan 60-65 kg och strl 36-38 på byxor. Har aldrig sett mig som särskilt stor men jag kan ju ha fel :p

Rider då och då C-ponny och det är inga som helst problem.

*kl*

Haha, what? :eek: Tycker snarare att det brukar stå som maxvikt på hästar där ägaren specifikt skriver ut "inte så viktbärande".

Sett en annons där någon söker hjälp att lära sin häst att galoppera, och så står det "han kör sulky för några år sedan" :grin:

Jag väger runt 70 och har 38 i ridbyxor. Är väl inte världens smärtaste person men tjock är jag då inte, om man inte frågar den hästägaren dvs -.-' Förstår för allt i världen inte hur den kan vara "viktbärande"..

nejlica:
Men eller hur?! Känns som om en frisk, vuxen häst bör kunna bära mer än 65kg utan problem om det nu inte är en väldigt smäcker ras. Detta var dock inte en sådan ras.. så jag förstår inte alls hur ägaren tänker :P

kl

Såg en annons idag,

e. Lippizzaner u. varmblod/russ.

Enligt annosören en speciell dam som lämpa sig för bla avel ;)

"Häst,Rid eller sällskapshäst 12 År"
Står inte mer i annonsen.

En möjlig vinnarkandidat i tävlingen "Den kortaste hästannonsen".:D

Denna känns något märklig:

"Jag köpte honom i tron om att han var inriden, ska ha varit riden av den förra ägaren i alla gångarter. Dock så fick jag backa och tränar nu från marken och hänger och klänger på honom. Han är jätte trevlig att jobba med, men jag känner inte att jag vill lägga den tiden på att "rida in" honom igen."

Provrider man inte hästen innan?

En del människor förtjänar att bli blåsta...:devil: Det är bara så synd när en häst eller annan levande varelse kommer i kläm.

Så kan det väl gå om man köper en häst osedd. Hört massor av skräckisar om folk som fått både det ena och det andra hem efter att ha köpt osett, kanske sett en film på något som knappast kan ha varit samma häst ens..

En möjlig vinnarkandidat i tävlingen "Den kortaste hästannonsen".:D

Denna känns något märklig:

"Jag köpte honom i tron om att han var inriden, ska ha varit riden av den förra ägaren i alla gångarter. Dock så fick jag backa och tränar nu från marken och hänger och klänger på honom. Han är jätte trevlig att jobba med, men jag känner inte att jag vill lägga den tiden på att "rida in" honom igen."

Provrider man inte hästen innan?

Nja, jag har köpt en del hästar osedda och ej provridna. Å andra sidan har det antingen varit unghästar, eller häst som beskrivits som "problemhäst". Var i helgen och hämtade en åttaårig foderhäst som beskrivs som "busig". Provred inte eftersom jag ser den hästen som ett rent projekt att träna upp. Provar honom i lugn och ro hemma hos mig.
Ganska riskfritt eftersom jag är medveten om att han är ett projekt, och eftersom jag inte betalt för honom. Kan bli livstidsfoder eventuellt och i så fall är hästen ett riktigt klipp.
Om jag ska lämna tillbaka honom om ett drygt åt när fodertiden går ut, så har jag haft en kul häst att jobba med (jodå, jag tycker att det är kul med projekthästar), och ägaren får tillbaka en betydligt mer välriden häst. Alla vinner...

kl.

En western sadel, köpt på börjas för ca 3 år sen, med full Qurter bom (men är lite uttryckt då mina hästar har varit lite kraftigar) strl 15-16 tum. fint skick lite sliten här och var men fyller sin funktion

Älskar hur specifik denna annons är, stavfel överallt, inklusive affärsnamnet. Vet inte hur stor den är (fastän det går att mäta själv efter 5 sekunders googling)
Men framförallt övertron i hårdheten i sina hästars muskler, att de trycker ut sadelbommen! :D

annonsen inkluderar en bild på en jättesöt häst, där sadeln knappt syns...:banghead:

Det kanske är någon ny super - bom i den sadeln?
Hårda/varma muskler som resulterar i att bommen blir omvärmd via hästens egna kroppsvärme? :D

Eller så är hästen bara otroligt tajt! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka