annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Det låg ju ute ett sto för 40' som var född runt 06-07 för ett tag sedan som blivit T-märkt pga skada, den hade inget pass och okänd stam men hade hunnit starta pay and jump på hela 1 meter på hemmaplan innan den blev skadad.

Visst jag måste erkänna att den var otroligt söt på bild, men avelssto för det priset.... nja.

Typiskt att min welsch drar 115cm i täcke annars hade ja slagit till :D

"Shires Maxiflow Flygtäcke stl 155"

kl

Alltså...

En annons för en "tennessee walking häst"

"Denna Tennessee walking häst , född 2008. Hon är 15.3 cm i höjd och är Gotlands Russ. "

Den är alltså ett gotlandsruss? :rofl:

Annonsen för övrigt är inte så väldigt märkligt formulerad som vissa översatta med google translate tex kan vara. Och vet inte hur man, med översättningsprogram eller inte, kan få till det att den är ett gotlandsruss :D

Spånar på att de skrivit native swedish horse el nåt och blev då russ ist för född i Sverige, kanske :p

kl

Hittade precis en annons som jag tyckte var lite intressant.. :)

"Säljes 10-årigt shettissto Mankhöjd 96cm. Sparkar och bits inte trafiksäker. Hon är jätte snäll. Hon är brun och vit. Riden och körd."

Jag antar de menar att ponnyn inte sparkas eller bits, samt är trafiksäker, men jag tolkade texten precis tvärt om istället! :D

Vet inte om detta vart uppe förut men har ni kollat biltemakatalogen? Där det står om grimludd.. "gör det behagligt för hästen att ha grimman på även då det är kallt ute". Jag fnissade rejält. Eller har jag helt missuppfattat luddens funktion?!

Det har stått där länge. Däremot om man går på biltema i luleå så har dom en prislapp för en produkt som heter Nos- och kindpadding.

Vet inte om detta vart uppe förut men har ni kollat biltemakatalogen? Där det står om grimludd.. "gör det behagligt för hästen att ha grimman på även då det är kallt ute". Jag fnissade rejält. Eller har jag helt missuppfattat luddens funktion?!

Jo men visst.

Fast jag erkänner att jag inte ser någon funktion över huvud taget med sådant ludd.
Det är en sak om man tycker att det är estetiskt fint.

Jag antar att det var avsett att hindra skav av grimma från början?? Någon som har koll?

KL

Det här var en sån gullig formulering :love:

Han är otränad, men ridit. Eftersom han är så helt genom söt och trevlig att hantera, kan det förväntas att han kan användas av hela familjen. Han tycker om att vara med sin ägare och älskar sitt hö.

. Han tycker om att vara med sin ägare och älskar sitt hö. [/I]

:) Men lilla söta hästen då...
Haha. om man inte har några tävlingsmeriter eller kvalifikationer att skryta om så får man sälja på personlighet :)
Till ngn ägare som vill bli älskad och har gott hö.

kl

"Fölungar födda Maj/Juni 2013. 2 hingstföl säljes mot chip+pass-kostnad. Stoföl också till salu. Flera av fölen är skäckar. Pappan är halvblodsskäck med fint släktträd. Några av mammorna är russ, några korsningar (island, shettis, nordsvensk, knabstrup)

(Även dräktiga ston till salu, se annan annons)
(Även avelshingst till salu, se annan annons)"

Ja ni...

Hingsten var nästan bättre!

"Whilmer - Fuxskäck född 2004. Stamträd finns bak till 1920. Riden och dressyrriden. Mycket lätthanterlig, även bland märrar. Mycket bra avelshingst som lämnar 90 % skäckföl efter sig. Pris 45 000, eller bud. Allt av intresse.

Riden och dressyrriden"

Det utdöende ledet av hästhandlare försöker än tappert.

Alla varmblod har ju släktträd till 1700-talet i och med att det är engelskt fullblod i dem så bara till 1920-talet är ju inte så imponerande...

kl
"Har nu beslutat mig för att minska på antalet hästar.
Flippan är en underba häst med mycket personlighet .
Hon är ett varmblod men ser ej ut eller beter sig så."

Ibland är det tydligen viktigare att skriva att hästen inte ser ut eller beter sig som ett varmblod, än att skriva ålder, utbildningsnivå, mankhöjd etc. :meh:

kl

"Har ofta med sig de blå/gula rosetterna hem. Markarbete är enklast på gramantygel. Du som ryttare bör ha tävlingsambitioner och gilla när det går undan!"

Känns lite som att detta kanske är upp till den nya ägaren att avgöra själv :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka