annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

KL

"Har ett vackert, snällt Haflinger sto som är snäll att hantera & rida dock lite tungstyrd (tänk Volvo 240 utan servo)" :D

*kl*

Jag förundras över alla dessa annonser med rubriken "projekt/problemhäst".
Hästarna säljs för en struntsumma men när man tittar närmare på annonsen så kan iallafall inte jag hitta någon anledning till varför dessa hästar skulle vara mer problematiska än några andra... :cautious:

Det är lättare att få den såld då... En bekant hade ett halvblod som hade en del olater för sig, till största del pga att ingen hade tid med den. Men i övrigt var det en rätt trevlig häst. Hen annonserade ut i flera omgångar, ingen hörde av sig... Sen la hen "projekt/problemhäst" i rubriken och höjde priset och så var hästen såld på mindre än en vecka... :crazy: Köparen blev jättenöjd när denne löste alla problem med mer motion och säljaren blev nöjd med att bli av med hästen.

Jasså? O_o
Jag var helt säker att den typen av rubrik avskräckte alla potentiella köpare och lockade endast snåla pappor och giriga 12-åringar som ville fynda en billig häst :o

Fungerar det på sadlar också?

Svårriden sent tagen sadel säljes. Har stått overksam ett år och behöver en kunnig ryttare med fast sits som kan rida in den på nytt ^^

Ibland knasar min telefon ur när jag ska lägga ut annons. Bilden är rättvänd i mobilen men blir helt sned eller upp och ner när bilden kommer i annonsen. Både på blocket och hästnet :/

Ibland fungerar det dock så jag vet inte vad som är felet, det är otroligt irriterande iallafall !

Det kan bero på åt vilket håll du håller telefonen när du fotar.
Om jag tog ett foto på långsidan på telefonen så kunde den hamna på snedden när jag laddade upp den på min blogg via deras app.
Filmar jag på långsidan och gör det från instagrams sida så hamnar den på snedden där.
Tycker dom borde kunna vända sig rätt men icke.

KL
Det finns en annons ute på en hingst för avel. Hingstens mamma har enbart lämnat isabellfärgade föl. So what? Mitt stos mamma har förutom mitt skimmelsto även lämnat en skäckavkomma, ifall någon undrar...

Kl

Denna annons las nyss ut på en Facebook-sida:

Någon som har koll på vad för hingstar som finns i xxxxxxx? Lugnt psyke. Runt 165. Mycket färg. Ras kvittar. Fribetäckn... Tips?

Som avelsmänniska blir man ledsen, det är många såna hästar som man hittar till salu för en billig slant senare. Typ tinker/varmblodstravare som blev brun och inte skäck.

Jag har också sett en annons på FB där det söktes en shettishingst att ha på foder. Som jag förstod det så var de enda kvalifikationerna att han hade kulorna kvar för vitsen var att han skulle betäcka fodervärdens sto.

Den här:

"vill du rida 3årstestet?
Säljer ett sto med kanon stam med presterande föräldrar och syskon med fina resultat från 3årstest.
Riden i alla gångarter,
löshoppad med bra teknik.
Rids ut i skog och mark, både själv och i grupp.
Går direkt på transport och åker själv utan problem.
Säljs endast till satsande ryttare då hon har potential att gå långt.

priset går att diskutera!"

170 000:- ligger hästen ute för. Alltså i min värld "rider" man inte 3-årstest per sé. Dessutom kanske man kan berätta hur hög hästen är, samt låta ev. spekulanter bedöma om stammen är så fantastisk eller inte genom att faktiskt -skriva- vilken stam den har :o

KL

Om man inte lyckas få av alla ryttarna får man inte vara kvar på ridskolan...?

"Han har lärt sig att få av de mindre erfarna ryttarna men med mer erfarna ryttare brukar det inte vara några problem därför kan vi inte ha honom kvar på ridskolan."

"Addender hästar skänkes

hej jag har två addender hästar som skänkes bort. två ston mor och dotter mamman är 14 år och dottern är 7 år. mamman är körd med vagn men inte mer vad jag vet. dottern är bara körd lite med i skogen inget mer. skänker dom pågrund av allergi det är inget fel på hästarna värdens underbaraste hästar och fullt friska. "

O_o

Hur lyckas man stava så fel på ardenner?

"Addender hästar skänkes

hej jag har två addender hästar som skänkes bort. två ston mor och dotter mamman är 14 år och dottern är 7 år. mamman är körd med vagn men inte mer vad jag vet. dottern är bara körd lite med i skogen inget mer. skänker dom pågrund av allergi det är inget fel på hästarna värdens underbaraste hästar och fullt friska. "

Ardenner skänkes = Hej slakttransport till Italien. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka