annonsera mera :D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var tvungen att gå in och kika på medryttarannonser från Stockholm och det är inte lite vissa begär! Någon ville ha ytterligare en medryttare på sin häst och skulle ha 1000 kr för några dagar i veckan. Blir väl nästan rena vinsten för ägaren...

Såg också en annan häst som var "nästan viktbärande".:confused:

@Pazuzu många stallplatser här i Stockholm kostar 4-6000:- så om två medryttare tillsammans betalar 2-3000:- per månad blir det knappast någon vinst.

oj, häromkring får man nästan betala för att få medryttare. (mitt ute på landet i skåne utan ridbana eller kollektivtrafik.)

@Pazuzu
Och det inte alltid på tjusiga anläggningar. Ett ställe jag stått på tidigare annonserar numera varje vecka ut platser för över 5000:- per månad. Inget ridhus, en ridbana som är långt ifrån fantastisk, dåliga kommunikationer, hagar som blir leråkrar och inte går att ta sig fram i, o s v. Jag förstår varför de inte lyckas få ut de priserna. 3000:- per månad är ett mer normalt pris för ett sånt stall.

@Görel mfl jag står i ett lösdriftsstall med bra ridbana och ok hagar, sköter det mesta utom morgonfodring 5 ggr/vecka själv, 350 kr häst och månad. Skulle förmodligen få betala 10ggr så mycket i Stockholm...

Var tvungen att gå in och kika på medryttarannonser från Stockholm och det är inte lite vissa begär! Någon ville ha ytterligare en medryttare på sin häst och skulle ha 1000 kr för några dagar i veckan. Blir väl nästan rena vinsten för ägaren...

Såg också en annan häst som var "nästan viktbärande".:confused:

När jag hade min ponny på halvbra anläggning några mil utanför sthlm utan kommunikationer o med bara ok hagar, stallpass på helger o ingen mockning så betalade jag närmare 5000 bara i uppstallning, då tillkom krafftfoder. Hästen kostade mig totalt med försäkring skoningar o utrustning osv. närmare 10 000 kr/månad så att någon betalade mig en tusenlapp för o rida hade varit en piss i havet. Nu tog jag aldrig betalt men förstår de som gör det....

En del annonser känns mindre seriösa än andra, denna är en av dem. Ett fyraårigt travarsto beskrivs bl.a. så här:

"har stuttit på henne två gånger och hon har aldrig gjort något. Har travat på henne och hon brydde sig alls om det." :crazy:

"Hon är aldrig startad och har inte heller blivit fryst märkt, så man kan skola henne till precis vad man vill."

Så om hon hade gått på travet och var frysmärkt så hade man inte kunnat omskola henne?

Har den ingen frysmärkning så slipper man ju skämmas för att det är en travare, såklart. Att det skulle vara uppenbart på exteriör och gångarter är ju liksom inget, det är solklart frysmärkningen det sitter i. Och är hästen inte frysmärkt så vet den inte om att den är en varmblodstravare, den kanske börjar tro att den är en arab till exempel..:sneaky:

:O såg just nu en annons på ett ardenner sto på blocket, aldrig sett en så fet häst i hela mitt liv!
bilden är då en klassisk hag bild där hästen står i lera upp över kotan och benen ser kortare ut än kroppen på hästen...

så jobbigt är det inte att ta ut hästen i hagen, be ngn hålla den så den står uppställd, och ta en bild. och så svårt är det nog inte heller att begränsa matintaget för hästen...

:O såg just nu en annons på ett ardenner sto på blocket, aldrig sett en så fet häst i hela mitt liv!
bilden är då en klassisk hag bild där hästen står i lera upp över kotan och benen ser kortare ut än kroppen på hästen...

så jobbigt är det inte att ta ut hästen i hagen, be ngn hålla den så den står uppställd, och ta en bild. och så svårt är det nog inte heller att begränsa matintaget för hästen...

Stackars häst! Ser ju ut som hon väger 200 kg för mycket :S

Jag måste höra vad ni tycker om en sak- Jag läste en annons från ett ställe som har lektionsverksamhet samt försäljningsstall. De skrev att provridning går till så att man provar hästen i samband med en privatlektion som man betalar för. Vill man sedan gå vidare och köpa hästen behöver man inte betala för lektionen.

Jag blev bara nyfiken för jag har aldrig hört om detta förut att man ska betala vid provridning. Visst- jag förstår att man inte vill ha dit folk som bara kommer och vill rida gratis och inte köpa. Men man kanske är seriös men att man inte passar med hästen och då ska man betala. Visst man får en lektion men man vet ju inte hur kvalitén är på lärare, lektion etc.

Jag måste höra vad ni tycker om en sak- Jag läste en annons från ett ställe som har lektionsverksamhet samt försäljningsstall. De skrev att provridning går till så att man provar hästen i samband med en privatlektion som man betalar för. Vill man sedan gå vidare och köpa hästen behöver man inte betala för lektionen.

Jag blev bara nyfiken för jag har aldrig hört om detta förut att man ska betala vid provridning. Visst- jag förstår att man inte vill ha dit folk som bara kommer och vill rida gratis och inte köpa. Men man kanske är seriös men att man inte passar med hästen och då ska man betala. Visst man får en lektion men man vet ju inte hur kvalitén är på lärare, lektion etc.
Hur mycket betalt ville de ha? Ingick bara provridning av en häst? Låter hur som lite märkligt även om man kan förstå skälet.

Hur mycket betalt ville de ha? Ingick bara provridning av en häst? Låter hur som lite märkligt även om man kan förstå skälet.

Det stod inte. Bara att man ska betala för en lektion när man provrider häst. Jag har aldrig stött på det tidigare. Kanske är ett sätt att undvika oseriösa personer,..men undrar lite..

Det stod inte. Bara att man ska betala för en lektion när man provrider häst. Jag har aldrig stött på det tidigare. Kanske är ett sätt att undvika oseriösa personer,..men undrar lite..
Jag hade inte gjort det, om det inte var ngn väldigt speciell häst som handlaren hade som jag trodde mig verkligen velat, hade nog upplevt säljaren som sniken och oseriös.

Är övertygad att det är för att undvika "gratis ridningar" - det är ju ok i om att man får tillbaka summan vid köp- försvårar kanske ändå litet prutmånen..Men är det det stallet på "rovdjursön" så är det ju så att folk åker dit och betalar för enstaka lektioner och för att uppleva atmosfären som är väldigt vackert och med vackra hästar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka