Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var tvungen att gå in och kika på medryttarannonser från Stockholm och det är inte lite vissa begär! Någon ville ha ytterligare en medryttare på sin häst och skulle ha 1000 kr för några dagar i veckan. Blir väl nästan rena vinsten för ägaren...
Såg också en annan häst som var "nästan viktbärande".
Är övertygad att det är för att undvika "gratis ridningar" - det är ju ok i om att man får tillbaka summan vid köp- försvårar kanske ändå litet prutmånen..Men är det det stallet på "rovdjursön" så är det ju så att folk åker dit och betalar för enstaka lektioner och för att uppleva atmosfären som är väldigt vackert och med vackra hästar
Nu när sommaren närmar sig har dett börjat ploppa upp otäckt många annonser med hästar i högre ålder, typ -89-94. Lite läskigt vad många som får tidsbrist/graviditeter/allergi när hästen börjar bli till åren.. Och synd om hästarna då tycker jag. Vissa av dom har tur, en av dom äger jag, men jag kan tänka mig hur det slutar för många av dom. Och ännu värre till hösten när dom ska stallas in.
Rekordet på gammal häst till salu som jag sett, såg jag häromdagen i en annons på en 30-årig häst.
Stackarn.. att inte få ha det lugnt och skönt som pensionär...
Den som ev köper kan ju ge ett bra pensionärsliv också.
(fast jag tycker principiellt att det är bättre att ta bort så pass gamla än att sälja)
Javisst existerar det, men jag tror iaf inte att det problemet är så pass utbrett att man måste börja ta betalt för provridningar, då tror jag problemet ligger någon annanstansFör inte så länge sen var det en tjej som mejlade in anonymt till en blogg om sitt "sjukliga beteende". Hon hade inte råd att varken äga en häst eller betala som medryttare så hon åkte runt och provred hästar utan att vara intresserad för att få rida gratis på fina hästar.
Jag måste höra vad ni tycker om en sak- Jag läste en annons från ett ställe som har lektionsverksamhet samt försäljningsstall. De skrev att provridning går till så att man provar hästen i samband med en privatlektion som man betalar för. Vill man sedan gå vidare och köpa hästen behöver man inte betala för lektionen.
Jag blev bara nyfiken för jag har aldrig hört om detta förut att man ska betala vid provridning. Visst- jag förstår att man inte vill ha dit folk som bara kommer och vill rida gratis och inte köpa. Men man kanske är seriös men att man inte passar med hästen och då ska man betala. Visst man får en lektion men man vet ju inte hur kvalitén är på lärare, lektion etc.