Adrenochrome

Trådstartare
Jag såg en till salu annons på nätet som jag tyckte var bäddat för en slakttransport. Hästen såldes pga av att dom inte hade råd att ha kvar den. Hästen var nedsatt från 5000:- till 2000:- och dom kunde tänka sig gå ned mer i pris :confused:. Den var inte gammal och den såg trevlig ut, inga fel på den..men eftersom det var ett varmblod så kanske inte förutsättningarna var det bästa att få den såld. Det finns ju så himla många varmblod till salu menar jag.

Säkert är dom inte medvetna om att sånna billiga hästar kan hamna på slakttransporter, utan dom ville väl bara få i väg den. Annonsen var faktiskt personligt skriven, och det syntes att den som skrev var ledsen över hästen. Men ändå.

Sv: Annons

Kan jag be dig slänga iväg några rader till annonsören, förklara hur tokigt det kan bli om hästen hamnar i fel händer.:crazy:

jättebra!

min tumregel är att lägsta pris är 4000-5000kr. just för att försöka undvika slakttransporten-köparen. gäller även häst med t.ex. T-märkning..
har aldrig sålt en häst, men jag tänker så.

Gud,vad glad jag blir att DU /ni engagerar er !
Det finns hopp för mänskligheten.
Hälsningar

Tråkigt att folk i princip skänker bort hästar, och bra att du engagerar dig.
Men faktum är att det kostar att ta bort hästar - istället för att betala uppåt 8000 för en avlivning med därtill hörande destruktion så säljer man hellre hästen billigt.

Immer

Ja, allt kostar. men jag kommer att betala vad som krävs när det blir honeys tur, jag är skyldig henne det. (så känner jag det iaf)...

får en chock nästan när jag bläddrar bland annonser på nätet, så otroligt många som bara "slängs" iväg, skänks bort för ingenting. och flera är bara runt 8-12år gamla, för ett par tusenlappar..

Tycker också det var jättebra gjort av dig!! Jag blir alltid så bedrövad när jag ser annonser (ofta travhästar som är världens sötaste och snällaste :grin:) som säljs för några tusenlappar och kan vara prutbart vid snabb affär...

Liknande trådar

Äldre Jag tror jag blir tokig snart.:banghead: Jag har ingen häst längre, och kommer inte att skaffa igen, så nu har jag massor av saker att...
2
Svar
27
· Visningar
3 074
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag har alltid undrat vad det är för människor som säljer sina hästar till hästhandlare. Nu vet jag, typ puckad Stureplansbimbo. :mad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 106
Senast: hopplahoppla
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 314
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama