Annat ord för brat/stekare/överklass

niardasp

Trådstartare
Jag söker efter ett äldre ord motsvarande dagens brat eller stekare. Vad kallades överklassen/bortskämda personer på typ 20-40 talet?

Jag tänker att det börjar på P men det kan lika gärna vara vilken annan bokstav som helst...

Någon som det ringer några klockor för? Så himla frustrerande att inte komma på!

Här har ni en till som tänker så mycket att det luktar bränt, det känns som att jag vet men jag kommer inte på det. Kommer inte heller kunna sova nu :arghh:

Posh?

"He's far too posh for this party."
"No member of the working class would ever walk down that street, it was too posh."

@iNHALE nej tyvärr...

Nu började jag tänka på ett ord för de kvinnor som gick i bräschen för att bära byxor, vad kallades dom? Var väl typ samtidigt som suffragetterna?

Börjar fundera på om det är yuppie och flapper jag tänker på. Dock fel tidsålder på yuppien och fel klädesplagg på flappern men annars är det ungefär samma feeling :D

Ska sova på det och se hur det känns imorgon!

Att man är prålig? (Det kan vara så att jag precis hittade på ordet för att det lät bra, fast det kan också vara så att det är ett riktigt ord :D :angel: )
Eller präktig, men det kanske är för "modernt"?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 963
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 320
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA
  • Västeråsträffstråden