Anmälan om avliden häst?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Abracadabra
  • Startdatum Startdatum
A

Abracadabra

Är det någon som vet hur/vart man anmäler att hästen är avliden? Räcker det att man ringer stc eller måste man skriva? Förr skickade man ju in registreringsbeviset men hur går det till nuförtiden?. Har tack och lov inte haft någon avliden häst på många år.

Sv: Anmälan om avliden häst?

Har ringt STC och anmält det nu....

Bra att det är ordning på dig :bow: . Det är alldeles för många som struntar i att anmäla avlidna hästar. Egentligen är det konstigt att det inte görs automatiskt i samband med slakt eller destruktion (om hästen dör hemma).

Det har jag också funderat på. Det är ju massor av hästar som är så gamla så att de måste vara döda med ändå inte är registrerade som det. Det bästa hade ju varit att det registrerades när de togs bort.

Sen så är det ju inte heller bra om man exempelvis vill kolla upp hur ett sto lämnar...det kanske verkar som om det är dålig startprocent...när det i själva verket kanske är så att avkommorna dött. var med om detta...minns inte längre hästens namn...men tre avkommor hade förolyckats av fyra möjliga...men ingen var anmäld som död. :(

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 146
Senast: Tualma
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 928
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 364
Senast: Cina B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.